En väldigt bra komposition med fina harmonier och gitarrljud. Brukar ha svårt för viss proggresiv rock och tror det beror på alla dess taktartsbyten och knepiga (omotiverade)vändningar. Men jag lyssnar igenom hela denna utan att scrolla och behåller en skön känsla rakt igenom. Bra jobbat.
Och eftersom jag tydligen är en av dom dödliga så säger väl jag att Roland VG-99 är fränt:)
kul att den gick hem - den innehåller faktiskt ett par rätt snälla taktartsbyten

men det är annars ingen förutsättning för prog - snarare en krydda
Tja någon slags metalprogg då kanske - men det låter bra om grejorna 
/G
...jag jobbar fortfarande på "min" stil och är rätt nyfiken på lite tyngre grejjer. fFinna mycket spänning att hämta där...
Roligt att höra!
Så mycket grejer kommer alltså fram via gitarrsträngarna på en gitarr, det är lite mycket fantastiskt.
VG99an har en bra MIDI-omvandlare också men som sagt, alla ljuden i deenna demo emanerar från strängarna på något vis - vete fan hur det går till men det är säkert något elektroniskt...

Härliga harmonier och bra ljudbild. Jag ser framför mig en trummis och sex gitarrister på scenen typ. Nästa festivaltema en gitarr och en trummis 
...inte helt feltänkt - ligger en 6-8 VG-gitarrer på varandra ständigt, precis som socialstyrelsen rekommenderar!!