Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Lyckohjul

<< < (5/5)

Gurano:

--- Citat från: palm skrivet 07.02.2015, 09:00:39 ---Hej hej!

Detta har ni gjort bra....snygg låt med mkt bra sång! Precis lagom mycket gitarrflipp på denna. Mina öron hinner sortera allt som händer. (misstänker den nya guran för denna låt) Någon nämnde att en fetare gitarr som motvikt hade varit nice - tror jag också!
Basen är så läcker (lite otight ibland, hade inte gjort det bättre själv) men spelet och soundet gillas!
Kanske lite mer jobb med dynamiken - softare på något ställe för att skapa....mer liv. Knappar du in dina trummor själv G? Eller var hittar du dessa midifiler? Eller detta är kanske live? (känner mig som en dumsnut)

Snyggt jobbat!

Med vänlig hälsning,
Göran

--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar. Detta är faktiskt inspelat med den gamla guran :)
Ska fundera på ett fetare gurasound någonstans - vi får se om jag gör någon ändring eller tillägg på det? Kan du tidsge var basen är otajt så ska jag försöka åtgärda det.
Ang trummor så brukar jag utgå från det som finns i trumprogrammet och förändra/modifiera det så son jag vill ha det - enklast så :D. Inte ofta - men ibland så bygger jag trummor från grunden.

Palm: Är lite nyfiken på vad du gör för musik, har inte hittat något du lagt upp :D
Kan man få höra? Du kanske vill lägga bas på en jamsession typ a la The Mountain som jag håller på med just nu (med nya guran :D)? eller du vill kanske jamma vidare på den med gura eller annat? - säg bara till. ja andra oxå om ni vill vara med  ;)  B)

/Gurano

palm:
Hej hej...

Tyvärr är jag inget vidare bra på att lägga upp mina alster. det finns nog förklaringar till det. Men om jag skulle beskriva det skulle det bli: enkel pop. Radioskval typ!
Har några låtar som varit på G ett tag men sen tog datorn slut, den är dock uppdaterad nu så nu är det dags att plocka upp några samarbeten igen :-)
Jag får jobba ett tag till och sedan lägga upp....

Jag återkommer :-)

Med vänlig hälsning,
Göran

palm:
Hej igen...

G1 bugar och ber G2 om ursäkt - för påhopp om otight basspel :-)
Har nu lyssnat igen och det är jag som inte förstod ditt spel. Det enda som hände nu är att jag gillar det ännu mer. Gitarrnedgången och kaggen i breaket är supernice.
(vid dessa reagerar jag 104-105, 118, 145, 194) Men det är nog jag som är överkänslig... Skulle kunna vara ett gitarranslag också som ger känslan, kanske. Du får lyssna och se. Håller du inte med så är det bara mina öron.

Vill poängtera att jag skulle inte kunna göra dina figurer. Men du får gärna lära mig.

Tack för din inbjudan till samarbete... Men du hittar nog någon annan basist/gitarrist som kan bära den manteln bättre.

Med vänlig hälsning,
Göran

Gurano:

--- Citat från: palm skrivet 07.02.2015, 17:00:34 ---Hej igen...

G1 bugar och ber G2 om ursäkt - för påhopp om otight basspel :-)
Har nu lyssnat igen och det är jag som inte förstod ditt spel. Det enda som hände nu är att jag gillar det ännu mer. Gitarrnedgången och kaggen i breaket är supernice.
(vid dessa reagerar jag 104-105, 118, 145, 194) Men det är nog jag som är överkänslig... Skulle kunna vara ett gitarranslag också som ger känslan, kanske. Du får lyssna och se. Håller du inte med så är det bara mina öron.

Vill poängtera att jag skulle inte kunna göra dina figurer. Men du får gärna lära mig.

Tack för din inbjudan till samarbete... Men du hittar nog någon annan basist/gitarrist som kan bära den manteln bättre.

Med vänlig hälsning,
Göran

--- Slut citat ---
Tack för feedback. Du behöver inte be om ursäkt - vi hör alla olika saker - bättre att säga än att inte säga tycker jag :D

Jag hör bara en grej som du påpekar och det är vid 118 - det ska åtgärdas :D
och du behöver inte fundera på att axla - om alla kör efter sin förmåga så blir det bra - det handlar alltid om att ha kul när man gör musik - inte att alla ska vara på sk samma nivå (enligt mig).
/G
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion