Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I Lied

<< < (12/17) > >>

Dividend:
Kanske det bästa du gjort. Men tror din röst skulle funka bättra här :rolleyes:

Mjuk, lättlyssnad och bra låt.

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 18.02.2015, 20:57:43 ---
--- Citat från: mahan skrivet 17.02.2015, 11:22:21 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 17.02.2015, 08:45:47 --- Ska nog testa att ta bort munspelssolosvängen på något sätt.

--- Slut citat ---
Varför Max, varför? :huh:

--- Slut citat ---
Varför inte?  Vet vad jag stör mig på nu ang. munspelet. Du bänder en hel del på tonerna i solot, fast låten som sådan är helt obluesig. Tycker inte det gifter sig helt enkelt. Ett rakare munspel låååångt bak i ljudbilden med mycket reverb kanske skulle tilltala mig.
Har du gjort om sången. Låter inte alls så sprött som förra gången jag lyssnade??

--- Slut citat ---

Orsaken att toner bänds är helt enkelt att en del toner saknas i bluesmunspelet och då är man tvungen att bända för att hitta dem. Går alltså inte att få fram vissa toner på annat sätt om man inte spelar på ett kromatiskt munspel förstås. Men ett sånt har jag inte. Får testa dragspelet på den här låten istället... nån gång. Där kan/behöver jag inte bända tonerna som i munspelet. Får se vad och när? Lite snabbare, tajtare, dragspeligare, nån gång...  :rolleyes:

--- Citat från: Dividend skrivet 19.02.2015, 08:54:01 ---Kanske det bästa du gjort. Men tror din röst skulle funka bättra här :rolleyes: Mjuk, lättlyssnad och bra låt.

--- Slut citat ---

Tack för "det bästa du gjort"! Vad menar du med: "tror din röst skulle funka bättra här"? Vems röst har du lyssnat på? Det är väl jag som sjunger?

Dividend:
(Lyssnar igen.) Gick tydligen direkt på den sista spelaren av 3, i listan, i tron det var sista versionen. Lyssnar nu på första filen, är ju fulländat! :)

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 19.02.2015, 13:26:54 ---(Lyssnar igen.) Gick tydligen direkt på den sista spelaren av 3, i listan, i tron det var sista versionen. Lyssnar nu på första filen, är ju fulländat! :)

--- Slut citat ---

Ordningen återställd!  :lol:

Asti:
Har lyssnat på senaste, förkortade versionen. Fin låt, men kanske saknar något som överraskar.
Du sjunger fint på den här Max, men rösten blir lite ansträngd vid 155 och 160 sekunder.
I början sjunger du väldigt avslappnat och naturligt. Försök gärna få till det så även efter ca 120 sek och till slutet.
Mix och prod låter rent och bra och det enkla arret passar finfint!
Du blir bättre och bättre både vad gäller mix/prod och framförande!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion