Forum > Färdiga produktioner
Asti - Min längtan (ny version)
MOMA:
Surfade runt utan riktning när jag plötsligt snavade över detta lilla mästerverk. Jag är uppriktig imponerad (sällsynt svår typ att impa på annars :) Detta är i mitt tycke *****.
Den är synnerligen välskriven och styckena balanserar nära nog perfekt. Jag är själv en gisten popofil med en kärlek till akustisk ton och denna tar full pott. När sedan refrängen lyfter så sitter den perfekt - också en eloge för det korta men sublima ackordsbytet i slutet av refrängen - ett kvalitetssignum!
Gör en skarp mix och bekosta en fullödig master - det här är något extra. Om inte annat ta den till cutting room och kolla vad de tycker och vad de tar för en vända.
Och texten är inte deppig, det är i så fall livet och tiden som är problemet :)
mahan:
Tjou Asti!
Alltid lika skönt att lyssna på dina alster, mjukt och behagligt.
Bra arrat och liret sitter.
Efter några lyssningar kan jag tänka mig att mixen kunde behöva lite översyn som MOMA redan var inne på,
och då tänker jag särskilt på trummorna. Nu har du säkert använt nån preset med ett rumsreverb som inte sitter riktigt rätt i låten.
Basen känns lite suddig nu, kanske skära lite i nedre ändan.
Lite finslipning o tålamod så är den där!
h. johan
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 06.02.2015, 19:29:39 ---Surfade runt utan riktning när jag plötsligt snavade över detta lilla mästerverk. Jag är uppriktig imponerad (sällsynt svår typ att impa på annars :) Detta är i mitt tycke *****.
Den är synnerligen välskriven och styckena balanserar nära nog perfekt. Jag är själv en gisten popofil med en kärlek till akustisk ton och denna tar full pott. När sedan refrängen lyfter så sitter den perfekt - också en eloge för det korta men sublima ackordsbytet i slutet av refrängen - ett kvalitetssignum!
Gör en skarp mix och bekosta en fullödig master - det här är något extra. Om inte annat ta den till cutting room och kolla vad de tycker och vad de tar för en vända.
Och texten är inte deppig, det är i så fall livet och tiden som är problemet :)
--- Slut citat ---
Gläder mig att du gillar låten! Vad är cutting room? Kommer nog inte mycket
Längre än så här om jag mixar själv...
Tack för din kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: mahan skrivet 07.02.2015, 15:20:01 ---Tjou Asti!
Alltid lika skönt att lyssna på dina alster, mjukt och behagligt.
Bra arrat och liret sitter.
Efter några lyssningar kan jag tänka mig att mixen kunde behöva lite översyn som MOMA redan var inne på,
och då tänker jag särskilt på trummorna. Nu har du säkert använt nån preset med ett rumsreverb som inte sitter riktigt rätt i låten.
Basen känns lite suddig nu, kanske skära lite i nedre ändan.
Lite finslipning o tålamod så är den där!
h. johan
--- Slut citat ---
Ja, basljudet är inte så fast och klart som jag önskade, men det blev som det blev. :)
Jag använder ett Lexicon mjukvarureverb på trummorna, som jag använder även på sång och gitarrer.
Det är inte så mycket reverb på preset:et.
Ska se om jag orkar spela om basen och se över trummorna! :)
Tack för din kommentar!
/Asti
Roffe H:
Tycker det låter mycket bättre nu, fin balans mellan musik olika sånginsatser. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida