Forum > Färdiga produktioner
Zorrow - Saskatchewan
mahan:
Tjou Zorrow!
Öser gör det för hela slanten och sounden e bra. För att få det lite elakare kunde du testa med en kompressor med snabb attack, nu pumpar det och låter lite överkompresserat pga kansake lite långsam attack. Bra låt o snyggt lirat, sången bra men för "snäll" :D
Basen kunde du åxå ge lite mer dist så att den skär bättre genom mixen
h. johan
Asti:
Det här går jag igång på! Jättebra lirat!
Väldigt snyggt parti efter ca 70 sekunder med sköna harmonier och en effektfull kör.
Tycker väl ungefär som övriga att basen kunde höjas något och få ett lite "skitigare" sound,
samt lite dist och kanske något mer reverb på sången för att få den lite "tuffare".
Bra mix och skön ljudbild annars tycker jag.
/Asti
zorrow:
--- Citat från: mahan skrivet 11.01.2015, 12:45:19 ---Tjou Zorrow!
Öser gör det för hela slanten och sounden e bra. För att få det lite elakare kunde du testa med en kompressor med snabb attack, nu pumpar det och låter lite överkompresserat pga kansake lite långsam attack. Bra låt o snyggt lirat, sången bra men för "snäll" :D
Basen kunde du åxå ge lite mer dist så att den skär bättre genom mixen
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Johan för bra tips. Jag har snabbat upp attacken och ökat lågbasen något då jag tycker att det saknades lite buller. Jag har också kört "tuben" i botten på basen för att skita till den.
--- Citat från: Asti skrivet 11.01.2015, 12:56:53 ---Det här går jag igång på! Jättebra lirat!
Väldigt snyggt parti efter ca 70 sekunder med sköna harmonier och en effektfull kör.
Tycker väl ungefär som övriga att basen kunde höjas något och få ett lite "skitigare" sound,
samt lite dist och kanske något mer reverb på sången för att få den lite "tuffare".
Bra mix och skön ljudbild annars tycker jag.
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för bra feedback! Har lagt mer reverb på sången men ingen dist ännu.
mahan:
Yjou zorrow!
Mycket bättre tugg nu, inget löjligt pumpande med kompressorn utan straight on med god edge. NAJS!
h. johan
HasseFX:
...lite mer rum på trummorna och lite mer smack i transienterna - de trycks bak en bit i mixen. Det är något flutterljud som hörs på virveln, som kan vara en kompressor? Tuffare trumsound och mer fräs i sången (som mahan är inne på) så blir det tungt! Gitarrer och bas sitter redan :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida