Forum > Demolåtar
mahan - COMPETITION IS ON
Asti:
Den här gillar jag! Enkla harmonier, trallvänlig och snyggt framförd!
Gitarren som kommer in vid ca 70 sekunder skulle jag dock velat ha lite tuffare.
Basen kunde gärna vara aningen fastare och ge lite mer tyngd åt kompet.
Skön oktavsång när det "stannar upp" vid 124 sekunder!
Och rock-n-roll pianot sitter fint! Snyggt!
/Asti
mahan:
--- Citat från: Asti skrivet 11.01.2015, 12:22:56 ---Den här gillar jag! Enkla harmonier, trallvänlig och snyggt framförd!
Gitarren som kommer in vid ca 70 sekunder skulle jag dock velat ha lite tuffare.
Basen kunde gärna vara aningen fastare och ge lite mer tyngd åt kompet.
Skön oktavsång när det "stannar upp" vid 124 sekunder!
Och rock-n-roll pianot sitter fint! Snyggt!
/Asti
--- Slut citat ---
TACK Asti!
Bra synpunkter som vanligt, ska kolla över dom o se om jag får till nåt bättre!
zorrow:
Först och främst- bra slagdänga! Allt sitter spelmässigt. Jag håller med Asti om sologuran som kunde skitas till en del. Sedan förstår jag att jag lyssnar på versionen efter det att blytackorna åkt på. Basen är lite bumlig och ligger väl långt fram i ljudbilden. Baskaggen är blytung men kan sänkas 0,5 dB. Den är liiite kraftig. Slutligen tycker jag att sången kan upp lite den också men det kanske löser sig av sig självt efter justering av bas och kagge? Lycka till i tävlingen!
mahan:
--- Citat från: zorrow skrivet 11.01.2015, 18:31:10 ---Först och främst- bra slagdänga! Allt sitter spelmässigt. Jag håller med Asti om sologuran som kunde skitas till en del. Sedan förstår jag att jag lyssnar på versionen efter det att blytackorna åkt på. Basen är lite bumlig och ligger väl långt fram i ljudbilden. Baskaggen är blytung men kan sänkas 0,5 dB. Den är liiite kraftig. Slutligen tycker jag att sången kan upp lite den också men det kanske löser sig av sig självt efter justering av bas och kagge? Lycka till i tävlingen!
--- Slut citat ---
Tjou zorrow!
Tack för bra kommentar. Alltid lite knepigt när man försöker vara alla till tåls men för tusan, bumligt får det inte vara! :D
Ska kolla igen en gång på mixen
Burnin_Sven:
Jag gillar det kanske, lite lite mera skimmer på soundet men det funkar så här också för det är nog en smaksak.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida