Forum > Demolåtar

mahan - COMPETITION IS ON

(1/7) > >>

mahan:
Efter en tusans influensa första försök till sjungeri.
Tänkte först slänga detta till festivaltävlingen men konstaterade att detta e så riktigt jäkla långt ifrån Woodstocken. :D
Så nu e den klar för sågning här idag och nu!
Kommer senare att sätta upp den på en tävling på ett finländskt forum så nu behövs alla ideér och sågningar!

LÅTNAMN: Competition Is On
  KOMPOSITÖR:  mahan
  INSTRUMENT:  mahan
  MIX O MASTRERING:  mahan
  ANDRA MEDVERKANDE:  nobody
  MEDIATYP:  MP3
  Låtlängd:  2:55

Troligtvis den kortaste låten jag slängt upp!

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.eu/KR-music/THE_COMPETITION_IS_ON-final.mp3[/mp3]

Rock´n ROLL!

ny version 13 jan 2015

Eddi:
Ja du har nog rätt att den inte skulle passa för Woodstock men jag vete fasen varför egentligen. Kan det vara så att låten är för modern o glad, vete tusan men jag gillar den iallafall som något som kommer långt efter 1969

Wernborg:
Skön låt. 20 bpm snabbare, skippa körerna och mindre polerad produktion så har du en punkig hit! Lite dansbandsvarning nu, men det har ju också sin poäng. Bra gjort Mahnnen. :)

Gurano:
En låt i glad Mahansk anda! Låter bra - saknar dock lite tyngd

/Gurano

mahan:

--- Citat från: Eddi skrivet 10.01.2015, 01:43:36 ---Ja du har nog rätt att den inte skulle passa för Woodstock men jag vete fasen varför egentligen. Kan det vara så att låten är för modern o glad, vete tusan men jag gillar den iallafall som något som kommer långt efter 1969

--- Slut citat ---
Kollade igenom en del av Woodstock repertuaren och visst tusan satt The Who upp dylika "moderna" låtar så kunde nog ändå ha deltatt med denna, men viktigaste är ju att du gillar! Tack för lyssningen Eddi!

--- Citat från: Wernborg skrivet 10.01.2015, 10:48:30 ---Skön låt. 20 bpm snabbare, skippa körerna och mindre polerad produktion så har du en punkig hit! Lite dansbandsvarning nu, men det har ju också sin poäng. Bra gjort Mahnnen. :)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar trots varningen!
Var ju meningen att denna skulle ha blitt ännu långsammare med slowrock som botten men allt ändrar sig,
Tack för lyss o comment!

--- Citat från: Gurano skrivet 10.01.2015, 22:58:37 ---En låt i glad Mahansk anda! Låter bra - saknar dock lite tyngd
/Gurano

--- Slut citat ---
Tjou G, öste in några blytackor, borde ha ökat aningen på tyngden!
Tack för öronen o kommenten!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion