Jag tänkte inte kommentera fenomenet men jag bara måste - över sjuttio lyssningar och tre kommentarer varav två negativa - 
Varför är det ingen som tycker till om alstret? Är det verkligen så modernt att ni inte klarar av att tycka till eller varför lyssnar ni då? Märkligt......
Hinner inte riktigt lyssna på KR-låtarna nu för tiden men nu tar jag mig tid eftersom det är som du skriver i tråden!
Jag har inte lyssnat på denna förut! Ditt sångtal ger känslan av Flash and the Pan. Tycker att den funkar utan problem. Men jag tycker att du ska ändra guraljud vid ca 59 å lite framåt. Men som sagt - jag har inga problem med sången
Sedan låten som sådan tilltalar mig inte - men det är bara en fråga om smak. Det låter proffsigt på det stora hela. Möjligen är arpeggiorna lite för hårda?
/Gurano
Kul att du tycker till - fattar inte riktigt vad du menar med guraljudet - jag tycker det sitter fint jag. Arpeggiorna är Perres om det är syntarna du menar eller du kanske tror att det är min gura på slutet?
Tack för lyss o tyck Gurano

HAH, kom att tänka på "One night In Bangkok"
. Håller delvis med mahan om snacksjungeriet. Har inget emot det, nu är det bara lite svengelskt. Uttalet är OK men betoningen haltar ibland lite. Missförstå mig inte, det är inte dåligt, inte alls... det är bara det ända jag hittar nåt att såga på...
Och ju längre jag lyssnar så tänker jag att jag hade kanske eq:at lite mellanregister bort från snacksjungeriet. Där vid 140... "pleace read my letter", där tycker jag det låter perfekt. Kasnke är det bara så att volymen är för hög 
Kanske... eller, hmm.... nå, hoppas detta var till nån hjälp 
//Space
Jag la tre olika effektspår på rösten och please read my letter ligger på andra effektspåret. Hade jag lagt den talande leaden där så hade det blivit lite ohörbart vad jag säger och kanske lite tråkigt i längden så funderar jag i alla fall.
Tack för lyss o tyck Space

Tjabba Eddi, har varit däckad sedan julafton, 39,5 i temp, hostat så lungorna känns ut-o-in-vända, träningsverk i magmusklerna tack vare hostande..
!
Legat nerbäddad i TV-soffan 3 dar sträck känns det som, mao.. Inte orkat så mycket musik.. Stackars Bjurte !!
Låten då, ja inte fn.. är den för modern i alla fall, välgjord som tusan, och som någon nämde, lite 'One night in Bkok'
Kan även höra en Stor dos Modern Talking i Reffen, kanske inte min favvomusik, gött hantverk.
Gillar SnackeSången..
När en kille är förkyld är det verkligen tufft och nästan 40 grader närmar sig appselut katastrofens rand, hoppas du har blitt piggare. När jag nämnde modern var det mer i jämförelse med KR´s begrepp när allt efter 92 känns lite för nytt

Tack för lyss o Tyck Bjurten

prova kanske o lägg pratsången på nån sida eller sänk liite bara .. Sköna sångsnuttar som kommer in lite då o då
..
En till som inte riktigt diggar pratsången jaja.
Tack för lyss o tyck Marsall

Låter 80-tals filmmusik på nått vis. Nån nämnde "One night in Bangkok", håller med.
Svänger bra. Tal istället för sång, ja varför inte. Man hör det inte så ofta och det gör att det sticker ut.
Ja takten är väl åt One night in Bankok-stilen, nåt jag inte har tänkt på vid tillblivelsen men fler har ju nämnt det. Jag tänkte mer på Eminem jag.
Tack för lyss o tyck Zzeb