Kontrollrummet

KR Festival 39 - En Flower Power-inspirerad sång tillägnad Cruithne

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Med ledning av KR-medlemmarnas förslag, förslagenhet och försåt i tillhörande spåntråd har jag bestämt följande tema för Kontrollrummets 39:e festival

En Flower Power-inspirerad sång tillägnad Cruithne

Följande Youtube-klipp ger viss förklaring till ämnet:


(torrare fakta: http://en.wikipedia.org/wiki/3753_Cruithne)

Således är reglerna följande:

1) Gå TV-panelen till mötes (hör deras klagan från c.a. 1.30 in i videoklippet) och gör en låt som på något sätt anknyter till den (då) nyupptäckta månen Cruithne.

2) Låten ska innehålla sång, spoken word, voccoder etc -  på svenska, engelska eller keltiska, där ordet Cruithne finns med (femtielva verser eller en chant på en mening, är upp till er...)

3) Genre och instrumentering är fritt, med följande begränsning: Musiken ska ha kunnat framföras på Woodstockfestivalen 1970 och i festivalens anda - Flower Power-erans sista dagar...

4) Bidrag, max två per deltagare, skickas som mp3 till; festival39@arcanemeasure.com, senast lördag 7:e februari kl. 23.59 GMT +1
« Senast ändrad: 07.02.2015, 17:40:51 by HasseFX »



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
tJOU!
Detta låter ju inspirerande! Ingen aning vem Cruthinnan är men troligtvis gillar den/han/hon/hen musik.
Och mycket romantisk bild på en aningen sliten fotboll... ska väl kunna fixas in io sången den åxå.
Flower Power känner jag till, det e ju blomsterhandlarnas centralorganisations fackförbund.
Woodstock är ju åxå bekannt, tror det var på den mässan jag såg min första motorsåg!
Hur i helsike man ska få allt överspännt till keltiska då...  får nog kontakta nån från Keltien kanske?

Näemen detta ska bli kul, en hel månad och bara två låter då, en e ju nästan klar, bara översättningen fattas :lol:
Snyggt upplagd botten till festival, bra jobbat Hasse!
Hoppas på många deltagare

h.   johan


EDIT: glömde ju anmäla mig så:   JAG E PÅ!
« Senast ändrad: 05.01.2015, 23:48:54 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Quinia?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Grymt bra regelverk!

Dock tror jag att jag personligen passar, pga regel nummer tre. huga :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Grymt bra regelverk!

Dock tror jag att jag personligen passar, pga regel nummer tre. huga :D

Du får väl göra något tidigt Kraftwerkigt? Syntar fanns ju gott om (nåja) i modularform redan då? Våga vara rebell  :P


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Quinia?

Ja typ...  :blink:

Cruithne  ska ju uttalas /kruːˈiːnjə/ or /ˈkrʊnjə/ - Steven Fry uttalar det precis i slutet på videon!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Quinia?
Ja typ...  :blink:
Cruithne  ska ju uttalas /kruːˈiːnjə/ or /ˈkrʊnjə/ - Steven Fry uttalar det precis i slutet på videon!

Men i reglerna stod det ju inget om att man måste kunna uttala, man ska väl sjunga tror jag :lol:
Och mahan uttalas egentligen:  kos / ken / korva (enligt keltiska bondakademins ordbok)
Ni får ursäkta en lågt utbildad arbetslös pensionär, man har kul där man kan! :D
OCh tävliungsbidrag ska de bli om inte den där El Quinja rackaren blåser iväg noterna.

h.   El Mahan (den elektriska varianten av en känd finlandssvensk musiker)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Grymt bra regelverk!

Dock tror jag att jag personligen passar, pga regel nummer tre. huga :D
Vet inte om du behöver bry dig om den eftersom Woodstock-festivalen ägde rum 1969... ;)
Nej, men det låter som en intressant festival och jag antar att reglerna diskvalificerar synthar
och "moderna" studioeffekter..?
« Senast ändrad: 06.01.2015, 13:16:21 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
OH vilket mys(tik)tema!! Helt i min smak, hade anmält mig direkt om det inte var för den där Woodstock-regeln  :blink:
Har väldigt dålig koll på vad som kunde spelas där, men det måste ju varit helt odigitalt med ett slamrande trumset, nån gammal gitarr och en träflöjt?? Inga sköna pads, mystiska metalliska fx eller trumloops??

Herregud, jag var långt ifrån ens född på den tiden...njae vi får se, jag är iof väääldigt flowerpower-flummig(fast på ett modernare sätt -syberdigitaliserad och helt utan knark)
Plinkar på en låt...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Grymt bra regelverk!

Dock tror jag att jag personligen passar, pga regel nummer tre. huga :D
Vet inte om du behöver bry dig om den eftersom Woodstock-festivalen ägde rum 1969... ;)
Nej, men det låter som en intressant festival och jag antar att reglerna diskvalificerar synthar
och "moderna" studioeffekter..?

Ja precis, de få synthar som fanns lät ju så förbålt tråkiga :lol:

Skulle möjligen kunna göra nåt rent percussionbaserat :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Även om det måste vara Woodstock 69 så kan det bli väldigt intressant och utmanade. Försöker nu hitta vad för synthtar det fanns på 60-talet och som finns som vst plugin som jag redan äger. Tror det kan bli väldigt roligt, jag gillar utmaningar.
« Senast ändrad: 06.01.2015, 14:17:36 by Hellfog »
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid



Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
OH vilket mys(tik)tema!! Helt i min smak, hade anmält mig direkt om det inte var för den där Woodstock-regeln  :blink:
Har väldigt dålig koll på vad som kunde spelas där, men det måste ju varit helt odigitalt med ett slamrande trumset, nån gammal gitarr och en träflöjt?? Inga sköna pads, mystiska metalliska fx eller trumloops??

Herregud, jag var långt ifrån ens född på den tiden...njae vi får se, jag är iof väääldigt flowerpower-flummig(fast på ett modernare sätt -syberdigitaliserad och helt utan knark)

...det fanns hur mycket experimentell musik som helst - Pink Floyd, Genesis, Yes, Robert Wyatt, Robert Fripp. De vände och vred på den elektronik som fanns - går att åstadkomma hur mycket som helst med band-loopar och echoplex-maskiner (och motsvarande digitalt) som matas med röster, gitarrer, flöjter orglar, flöjter etc...  Låt begränsningen bli en möjlighet  :rolleyes:


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
OH vilket mys(tik)tema!! Helt i min smak, hade anmält mig direkt om det inte var för den där Woodstock-regeln  :blink:
Har väldigt dålig koll på vad som kunde spelas där, men det måste ju varit helt odigitalt med ett slamrande trumset, nån gammal gitarr och en träflöjt?? Inga sköna pads, mystiska metalliska fx eller trumloops??

Herregud, jag var långt ifrån ens född på den tiden...njae vi får se, jag är iof väääldigt flowerpower-flummig(fast på ett modernare sätt -syberdigitaliserad och helt utan knark)

...det fanns hur mycket experimentell musik som helst - Pink Floyd, Genesis, Yes, Robert Wyatt, Robert Fripp. De vände och vred på den elektronik som fanns - går att åstadkomma hur mycket som helst med band-loopar och echoplex-maskiner (och motsvarande digitalt) som matas med röster, gitarrer, flöjter orglar, flöjter etc...  Låt begränsningen bli en möjlighet  :rolleyes:


Kul och inspirirerande youtubeklipp du bjöd på!
Nåväl, jag ska ta mig en seriös funderare, kanske kan bli kul att plocka fram alla djembetrummor och den keltiska harpan som står här och skräpar, och sätta på sig en broderad färgglad särk :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Lite woodstockande F.Y.I :)

Kul att se Ravi Shankar - såg honom på stora scenen i Roskilde 1985 - Han körde samma låt då med   :lol:
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Kul och inspirirerande youtubeklipp du bjöd på!
Nåväl, jag ska ta mig en seriös funderare, kanske kan bli kul att plocka fram alla djembetrummor och den keltiska harpan som står här och skräpar, och sätta på sig en broderad färgglad särk :D

Pictures, or it didn't happen...  :lol:

Lite mer seriöst - jag tycker ämne och begränsningar borde passa dig som hand i handske  ^_^


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Kul att se Ravi Shankar - såg honom på stora scenen i Roskilde 1985 - Han körde samma låt då med   :lol:
/G

Ja han skrev väl sin hit "Raga" på 60 talet och levde länge på den!! Lite som som Stones och AC/DC   :rolleyes:


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Jag hänger ganska mycket på KVR forum festival och där lägger man upp bidraget eftersom man är klar med låten, så man kan lyssna på dom bidrag som har kommit in.

Jag gillar det konceptet,  det borde vi göra här också tycker jag.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag hänger ganska mycket på KVR forum festival och där lägger man upp bidraget eftersom man är klar med låten, så man kan lyssna på dom bidrag som har kommit in.
Jag gillar det konceptet,  det borde vi göra här också tycker jag.

Vad säger konceptet om editering av inskickade bidrag, är dom "låsta" eller kan man editera efteråt?
Om jag t.ex märker att mitt redan inskickade bidrag av misstag i mixningen saknar basguran helt eller kanske jag annars bara vill sätta upp en bättre version,
är alltså editering av inskickade bidrag möjligt?

Fast jag tycker nog att vårt KR-koncept funkar fint :)
Och dessutom kan ju den som står för festivalen i princip besluta om hur saker o ting ska göras.

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Till er/oss som funderar på att göra en låttext på keltiska kan jag glädja er med att ni har en hel hög med språk att välja bland, man kan ju börja med att rikta in sig på om man vill hålla sig till språkstammen Q-keltiska eller P-keltiska...  :rolleyes: ...så det är väl bara att skaffa sig en valfri ordbok och sätta igång och lära sig  B)
Denna info hittade jag bla på Wikipedia:

"De keltiska språken hör till de indoeuropeiska språken och talades tidigare över stora delar av Europa men är numera utdöda utom i några regioner på Atlantkusten. De levande keltiska språken består av iriska, kymriska, skotsk gäliska, manx, bretonska, och korniska. Av de utdöda keltiska språken är galliska både det mest välkända och det bäst dokumenterade.

Det finns en rik litteratur på de keltiska språken. Det gäller både äldre och nyare litteratur. Inte minst den engelska litteraturen har hämtat mycket inspiration härifrån.

Keltiska språk kallas den grupp av de indoeuropeiska språken, som talats av de till den keltiska folkfamiljen hörande folken och stammarna. De tillhör den västra halvstammen av de indoeuropeiska språken, de så kallade kentumspråken.

Det finns två olika sätt att dela in de keltiska språken:

Om man antar Ö-/fastland-hypotesen, skulle den keltiska språkfamiljen delas in på följande sätt:
Urkeltiska Fastlandskeltiska språk Galliska Lepontiska
Galatiska

Keltiberiska

Ökeltiska språk Gäliska språk Primitiv iriska
Forniriska
Medeliriska Iriska
Skotsk gäliska
Manx (manniska)


Brittiska språk Kumbriska
Piktiska
Fornkymriska
Medelkymriska Kymriska

Sydvästbrittiska språk Bretonska
Korniska


Om man antar den P-keltiska/Q-keltiska-hypotesen, skulle den keltiska språkfamiljen delas in på följande sätt:
Urkeltiska P-keltiska språk Galliska Lepontiska
Galatiska

Brittiska språk Kumbriska
Piktiska
Fornkymriska
Medelkymriska Kymriska

Sydvästbrittiska språk Bretonska
Korniska

Q-keltiska språk Keltiberiska språk
Gäliska språk Primitiv iriska
Forniriska
Medeliriska Iriska
Skotsk gäliska
Manx (manniska)
......"

Mer info:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Keltiska_spr%C3%A5k

--------------------
Tillägg: Vid närmre efterforskningar visar det sig att det kvarlevande keltiska språket iriska/irländska finns på Google översätt! Och artiklar berättar om att detta också är ett utdöende språk då endast ett par procent ar irlands befolkning faktiskt talar språket, så kanske ska man hylla detta språk då? Om man bara fattar hur det ska uttalas...

Lig dúinn a chanadh ar an ghealach ainmnithe Cruithne (Låt oss sjunga om en måne vid namn Cruithne , enl Google översätt)




« Senast ändrad: 07.01.2015, 13:13:12 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Jag hänger ganska mycket på KVR forum festival och där lägger man upp bidraget eftersom man är klar med låten, så man kan lyssna på dom bidrag som har kommit in.
Jag gillar det konceptet,  det borde vi göra här också tycker jag.

Vad säger konceptet om editering av inskickade bidrag, är dom "låsta" eller kan man editera efteråt?
Om jag t.ex märker att mitt redan inskickade bidrag av misstag i mixningen saknar basguran helt eller kanske jag annars bara vill sätta upp en bättre version,
är alltså editering av inskickade bidrag möjligt?

Fast jag tycker nog att vårt KR-koncept funkar fint :)
Och dessutom kan ju den som står för festivalen i princip besluta om hur saker o ting ska göras.

h.   johan


På Just KVR är dom väldigt strikta, man få tillåtelse där för att få lägga upp ny verstion. Och är inte helt lätt.


Visst är upp festivalgeneralen, sen är nog eller inga som ens tänker på det.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Till er/oss som funderar på att göra en låttext på keltiska kan jag glädja er med att ni har en hel hög med språk att välja bland, man kan ju börja med att rikta in sig på om man vill hålla sig till språkstammen Q-keltiska eller P-keltiska...  :rolleyes: ...så det är väl bara att skaffa sig en valfri ordbok och sätta igång och lära sig  B)
Denna info hittade jag bla på Wikipedia:

"De keltiska språken hör till de indoeuropeiska språken och talades tidigare över stora delar av Europa men är numera utdöda utom i några regioner på Atlantkusten. De levande keltiska språken består av iriska, kymriska, skotsk gäliska, manx, bretonska, och korniska. Av de utdöda keltiska språken är galliska både det mest välkända och det bäst dokumenterade.

Det finns en rik litteratur på de keltiska språken. Det gäller både äldre och nyare litteratur. Inte minst den engelska litteraturen har hämtat mycket inspiration härifrån.

Keltiska språk kallas den grupp av de indoeuropeiska språken, som talats av de till den keltiska folkfamiljen hörande folken och stammarna. De tillhör den västra halvstammen av de indoeuropeiska språken, de så kallade kentumspråken.

Det finns två olika sätt att dela in de keltiska språken:

Om man antar Ö-/fastland-hypotesen, skulle den keltiska språkfamiljen delas in på följande sätt:
Urkeltiska Fastlandskeltiska språk Galliska Lepontiska
Galatiska

Keltiberiska

Ökeltiska språk Gäliska språk Primitiv iriska
Forniriska
Medeliriska Iriska
Skotsk gäliska
Manx (manniska)


Brittiska språk Kumbriska
Piktiska
Fornkymriska
Medelkymriska Kymriska

Sydvästbrittiska språk Bretonska
Korniska


Om man antar den P-keltiska/Q-keltiska-hypotesen, skulle den keltiska språkfamiljen delas in på följande sätt:
Urkeltiska P-keltiska språk Galliska Lepontiska
Galatiska

Brittiska språk Kumbriska
Piktiska
Fornkymriska
Medelkymriska Kymriska

Sydvästbrittiska språk Bretonska
Korniska

Q-keltiska språk Keltiberiska språk
Gäliska språk Primitiv iriska
Forniriska
Medeliriska Iriska
Skotsk gäliska
Manx (manniska)
......"

Mer info:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Keltiska_spr%C3%A5k

--------------------
Tillägg: Vid närmre efterforskningar visar det sig att det kvarlevande keltiska språket iriska/irländska finns på Google översätt! Och artiklar berättar om att detta också är ett utdöende språk då endast ett par procent ar irlands befolkning faktiskt talar språket, så kanske ska man hylla detta språk då? Om man bara fattar hur det ska uttalas...

Lig dúinn a chanadh ar an ghealach ainmnithe Cruithne (Låt oss sjunga om en måne vid namn Cruithne , enl Google översätt)





Jag talar flytande skotsk gäliska.
T.ex Lagavulin, som fritt översatt betyder tjära som blev över efter att jag donat med båten i våras just
som skillorna slagit ut och jag fått besked om kvarskatt, som senare visade sig felaktig
...
Kymriska texter kan rekommenderas när man vill göra lyssnaren bekymrad. Om man
vill orsaka lite lättare, allmäninriktad bekymran funkar medelkymriskan utmärkt.
Många känner nog inte till att komikern Sune Manx var en hejare på keltiska språk.
/Asti f.d. singel-Malte
« Senast ändrad: 07.01.2015, 17:08:18 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
10 bästa syntharna enligt någon två av dom kvalar in på 1969 strecket



Och om det bara varit några år senare (fast Memotronen kanske  redan fanns?)

« Senast ändrad: 08.01.2015, 02:46:15 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Citera
3) Genre och instrumentering är fritt, med följande begränsning: Musiken ska ha kunnat framföras på Woodstockfestivalen 1970 och i festivalens anda - Flower Power-erans sista dagar...

Gott att regelbänderiet är i full gång som sig bör. Syntar var knappast något som användes frekvent på Woodstock. Om ens i någon av akterna. Nån som vet?

Fram med den ostämda spanska gitarren.  :D


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Citera
3) Genre och instrumentering är fritt, med följande begränsning: Musiken ska ha kunnat framföras på Woodstockfestivalen 1970 och i festivalens anda - Flower Power-erans sista dagar...

Gott att regelbänderiet är i full gång som sig bör. Syntar var knappast något som användes frekvent på Woodstock. Om ens i någon av akterna. Nån som vet?

Fram med den ostämda spanska gitarren.  :D


Jag kollade upp lite av musiken på Youtube, typ ingen synth alls typ bara orgel, men bara för att det typ inte fanns synth musik där, betyder inte att vi inte kan, för synthar hade funnits många år innan 1969.
« Senast ändrad: 08.01.2015, 11:23:26 by Hellfog »
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag kollade upp lite av musiken på Youtube, typ ingen synth alls typ bara orgel, men bara för att det typ inte fanns synth musik där, betyder inte att vi inte kan, för synthar hade funnits många år innan 1969.
Jupp, det var det jag menade med regelbänderi. (I positiv bemärkelse.)  :D


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Garth Hudson i The Band verkar vara den enda på Woodstockfestivalen 1969 som hade en synth på scenen. Man kan se att det finns "något" på hans Hammond, men inget jag hört på någon inspelning...

Ergo - monosynt är OK, liksom Mellotron och orglar - fullt möjligt 1969 :)


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Jag hänger ganska mycket på KVR forum festival och där lägger man upp bidraget eftersom man är klar med låten, så man kan lyssna på dom bidrag som har kommit in.

Jag gillar det konceptet,  det borde vi göra här också tycker jag.

...jag gillar dock det "gammaldags" schlagerfestivalkonceptet där bidragen är hemliga fram till finalen, så att deltagarna inte påverkas av varandras bidrag "på vägen", så i denna festival kör vi på det traditionella konceptet.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag hänger ganska mycket på KVR forum festival och där lägger man upp bidraget eftersom man är klar med låten, så man kan lyssna på dom bidrag som har kommit in.

Jag gillar det konceptet,  det borde vi göra här också tycker jag.

...jag gillar dock det "gammaldags" schlagerfestivalkonceptet där bidragen är hemliga fram till finalen, så att deltagarna inte påverkas av varandras bidrag "på vägen", så i denna festival kör vi på det traditionella konceptet.

Jag tycker det är kul om bidragen är anonyma i tävlingen också. Visst avslöjar röster och annat vet det är många ggr, men man kan ju roa sig med att gissa lite då. :D


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Garth Hudson i The Band verkar vara den enda på Woodstockfestivalen 1969 som hade en synth på scenen. Man kan se att det finns "något" på hans Hammond, men inget jag hört på någon inspelning...

Ergo - monosynt är OK, liksom Mellotron och orglar - fullt möjligt 1969 :)

Jag hoppas att Moog modular är godkänt även Minimoog?
« Senast ändrad: 08.01.2015, 19:13:11 by Hellfog »
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det här känns verkligen som nåt jag vill vara med på. För ovanlgihetens skull. Bra tänkt :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite woodstockande F.Y.I :)
Kul att se Ravi Shankar - såg honom på stora scenen i Roskilde 1985 - Han körde samma låt då med   :lol:

Jag såg honom på Roskilde 1974, tror jag det var, också på stora scenen på söndagseftermiddagen. Men jag trodde aldrig han spelade nån låt. Verkade stämma sitaren hela tiden... Swinging Blue Jeans och Focus spelade på lördagskvällen.
« Senast ändrad: 09.01.2015, 12:59:34 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Väldigt inspirerande, har blivit min längsta låt hittills.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid