Kontrollrummet

jävel-templates - SimpleRules

gäst · 3 · 2634

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DåligtGehör

  • Gäst
Visst det är ju upplagd för en presentation om man skapar ett template med en 'vem är jag'  och en bild. Och mycket riktigt så presenteras en artikel om man då klickar på bilden. Visst bara fylla med text. Men dumjäveln som gjort templaten låter även fältet längst upp på sidan matas med text från samma källa. Skriver man då mer är två korta meningar så spiller det över in på huvudramen och kladdar/messar upp saker och ting. Åhh så jävla dumt.

Jag måste få tillgång till att kunna ladda upp och testa modifierade templates. Eller kan man sätta upp en lokal testmiljö på sin egen dator kanske? Vet inte får kolla någon av de närmaste dagarna.


Utloggad tsmalmbe

Ja, templatemakaren har tydligen skrivit bara några ord om sig själv, och inte brytt sig att testa det mera generellt.  Det där med att ladda upp templates skall jag titta över, hoppeligen hinner jag titta på det under onsdagen eller torsdagen. Om inte annrs, så får du bombardera mig med PM.

Att lägga upp en egen test med bara bloggarna är relativt enkelt, eftersom mjukvaran är helt omodifierad (till skillnad från t.ex forumet). Då rekommenderar jag en VMWare -appliance, LAMP (Linux Apache Mysql PHP), som jag också kör med. Bara att starta, och installera bloggarna. Men, ifall vi får  igång möjligheten att ladda upp egna templates, så borde det väl lösa sig eller hur?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Men, ifall vi får  igång möjligheten att ladda upp egna templates, så borde det väl lösa sig eller hur?

Helt klart.