Forum > Färdiga produktioner

Eddi, Gurano & Roffe H - Cat Fight ny version 16/1

<< < (8/10) > >>

zorrow:
Wow! Det här är skönt!!! Grym ljudbild och fantastisk sång från Roffe. Min tanke är om Roffe också la en andra stämma på versen så skulle detta växa ytterligare. Tänk om jag fick en brygga och en vers till! Det vore underbart (slutet kommer lite abrupt). Grymt bra av er båda. Tycker inte att denna är färdig trots att den hittills är kanon! Ge den lite mer arbete på den väg ni är så blir detta rent UNDERBART!

MaxB:
Skönt nu, jag gillar det här.
En fundering som inte är lätt att hantera så här: Roffe sjunger "fighting in the street" men det hörs inte hur ansträngd du är på grund av fighten Roffe!  :rolleyes:
Undrar om det skulle gå att få till på något sätt där på slutet?
Hitta ljud på webben av katter som jamar och fräser argt och stridslystet mot varandra?
Och använda det på slutet i sista cymbalslaget eller mer?
Kanske helt galen ide förresten...

http://www.freesound.org/people/ermine/sounds/23578/
Kanske för mycket

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 16.01.2015, 21:25:26 ---
--- Citat från: Asti skrivet 16.01.2015, 20:05:50 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 16.01.2015, 19:39:21 ---
--- Citat från: Asti skrivet 16.01.2015, 13:13:02 ---Låter riktigt bra nu med läckra gitarrer och skön sång!
En petitess: Undrar om inte Roffes sång skulle ligga en bråkdels sekund tidigare..?
Känns lite som att betoningarna släpar efter lite ibland...men kan också vara jag som är lite trög.  :)
Skön låt! Bra colab!
/Asti

--- Slut citat ---
Roffe tog åt sig och sjöng om allt igen MEN det kan vara jag som är skurken ety jag har flyttat hans sång lite så det vore jättebra om du kunde säga var du upplever att Roffe släpar. Tacksam om du kunde återkomma om när i spåret du upplever det så.

--- Slut citat ---
Det var en känsla jag fick på rätt många ställen. Men jag kan återkomma med mera exakta tidsangivelser när jag lyssnat mer om du vill.
Jag tror det hade räckt med att tidigarelägga sångspåret någon bråkdels sekund. Roffe hade inte behövt sjunga om.
Jag har varit ute för själv att man fått sångspår eller gitarrsolon, där man inte har synkad start med spåren i sitt Cubase projekt,
utan måste "finjustera" (mha insert eller delete i början av audiospåret) tills man hör att det funkar/är i synk.
/Asti
Tänkte det kanske kunde vara så här också... ledsen om jag rört till det för er!

--- Slut citat ---
Nänä du har inte rört till nåt - jag vet ett ställe där det släpar - ville bara höra om det var där du reagerade.

--- Slut citat ---
Ja, det var det!  :D Nu låter det jättebra!
/Asti

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 17.01.2015, 18:00:54 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 16.01.2015, 21:25:26 ---
--- Citat från: Asti skrivet 16.01.2015, 20:05:50 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 16.01.2015, 19:39:21 ---
--- Citat från: Asti skrivet 16.01.2015, 13:13:02 ---Låter riktigt bra nu med läckra gitarrer och skön sång!
En petitess: Undrar om inte Roffes sång skulle ligga en bråkdels sekund tidigare..?
Känns lite som att betoningarna släpar efter lite ibland...men kan också vara jag som är lite trög.  :)
Skön låt! Bra colab!
/Asti

--- Slut citat ---
Roffe tog åt sig och sjöng om allt igen MEN det kan vara jag som är skurken ety jag har flyttat hans sång lite så det vore jättebra om du kunde säga var du upplever att Roffe släpar. Tacksam om du kunde återkomma om när i spåret du upplever det så.

--- Slut citat ---
Det var en känsla jag fick på rätt många ställen. Men jag kan återkomma med mera exakta tidsangivelser när jag lyssnat mer om du vill.
Jag tror det hade räckt med att tidigarelägga sångspåret någon bråkdels sekund. Roffe hade inte behövt sjunga om.
Jag har varit ute för själv att man fått sångspår eller gitarrsolon, där man inte har synkad start med spåren i sitt Cubase projekt,
utan måste "finjustera" (mha insert eller delete i början av audiospåret) tills man hör att det funkar/är i synk.
/Asti
Tänkte det kanske kunde vara så här också... ledsen om jag rört till det för er!

--- Slut citat ---
Nänä du har inte rört till nåt - jag vet ett ställe där det släpar - ville bara höra om det var där du reagerade.

--- Slut citat ---
Ja, det var det!  :D Nu låter det jättebra!
/Asti

--- Slut citat ---
Intressant verkligen för jag har inte lagt upp nån ny version :D

bjurte:
Wow verkligen en 'udda Katt'  ^_^
Allt låter kanon, men något i sångmixen gör att Roffe inte riktigt ligger i musiken !!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion