Kontrollrummet

Eddi, Gurano & Roffe H - Cat Fight ny version 16/1

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har denna låt fått lite mer fläsk i sig - Gurano har gjort en stilfull gura som fick mig att tänka på katter - jag upptäckte att jag inte har någon jazzröst så texten gick till Roffe H - som inte bara sjöng skönt utan skrev om alltihop :D

Låten som sådan beskriver den politiska scenen i världen och bör självklart få ett passande namn - så Cosmos blev till Cat Fight :)

Synpunkter på allt vore kul.

Ny version 2015-01-15
Roffe har sjungit om sin lead och lagt på en stämma. Jag har petat ner de flesta reverb och bytt virveltrumma.
Blev en ny mix sänkte Roffe aningens.
Text:
Two mighty cats fighting in the streets
one is black the other is gray
Both want to rule and conquer the other
and the know they have to fight today

You can´t be a king if you're short of a kingdom
an´if you don´t have a kingdom you can´t get a queen


Two mighty cats are fighting in the streets
One is black and the other is gray
The grey one is older a a little bit stronger
so he´s the winner and the champ for the day

So now he´s the king and will have his queen
an´ he´s the biggest king ´that you ever seen

But he´s still fighting in the streets, fighting in the streets
« Senast ändrad: 16.01.2015, 07:47:31 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön valstakt! Du kan ju alltid lägga på sång...eller kanske ett distat orgelsolo med Leslie..?
Lite halvt atonala stråkar som kommer in här och var...
Tycker det skulle kunna funka med rätt många olika sorters instrumentala pålägg eller sång!
Pianosoundet låter dock lite för rent och snyggt tycker jag.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bbörjar jazzigt och det är ett bra driv på trummisen. Den där sitter inte i nån solstol direkt. Vet inte vad som skulle komplettera elle följa.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Eddi!
Bra låtideér för hela slanten, bara du får ner lite på trumvolymen kommer det att bättra betydligt för nu blir mycket bakom burkarna... eller betalar du honom per decibel? :D
Så gör en snabbmix med fixade volymer så kanske jag hänger på!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön valstakt! Du kan ju alltid lägga på sång...eller kanske ett distat orgelsolo med Leslie..?
Lite halvt atonala stråkar som kommer in här och var...
Tycker det skulle kunna funka med rätt många olika sorters instrumentala pålägg eller sång!
Pianosoundet låter dock lite för rent och snyggt tycker jag.
/Asti

Ja 6/8 inget jag är hemma på alls därför var det kul att få till digeridon och ståbasen på det här så pass bra som jag tycker det är. Bra förslag till påbyggnad o pianot tja får fundera över det.
Tack för lyss o tyck Asti :D

Bbörjar jazzigt och det är ett bra driv på trummisen. Den där sitter inte i nån solstol direkt. Vet inte vad som skulle komplettera elle följa.
Nä helt rätt Perre solbadar i Spania just nu det här är patterns från EZ2 tycker att det låter kanon om trummorna. Tack för lyss o tyck Maxen :D

Tjou Eddi!
Bra låtideér för hela slanten, bara du får ner lite på trumvolymen kommer det att bättra betydligt för nu blir mycket bakom burkarna... eller betalar du honom per decibel? :D
Så gör en snabbmix med fixade volymer så kanske jag hänger på!

h.   johan
Det är väl för att trummorna är så bra som jag råkat ha dessa högt i volym. Du får gärna hänga på med nåt. Tack för lyss o tyck Mahan :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ropa HÄPP när du har ny mix!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härligt jazzig idé Eddi, kör vidare...
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Den här skriker efter gura å sång
Bra grund - Jobba vidare!!

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Härligt jazzig idé Eddi, kör vidare...
/Roffe H
Har väl hamnat lite i limbo beträffande denna - jag gillar trummorna för mycket för att sänka dom t.ex. men tack för glada uppmaningar Roffe :D

Den här skriker efter gura å sång
Bra grund - Jobba vidare!!

/G
Kul att du gillar och skulle det vara så att du finner en sång som passar så sjung ut! Och givet att om du hittar en idé med en gura spela på bara :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
WOW! Vilken grym lågbas! Intressant början på projekt där jag håller med om att sång och gura skulle tillföra mycket. Jag tycker inte att trummorna är för höga, det funkar för mig. Keep up the good work o hälsa Jerka!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Låter riktigt gott i början ..lagom prylar i versen.. En manisk sång eller en skrapig Fredde W sång där Check! Håller med Asti om pianot nåt annat ljud eller hellre en gura som vräker lite reffe o en som plockar lite toner.. Men riktigt fin grund har du som starter!  :)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
WOW FUNKY! Hur har jag lyckats missa detta underverk? Låter hur bra och coolt som helst, faktiskt så låter det helt klart. Det enda jag saknar är ett försynt kosmiskt stjärnfall vid 90 ungefär, annars superbt rakt igenom.  :wub:
Plinkar på en låt...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
nice groove, bra ide.

melodislingorna, framförallt pianot, blir för taffligt. Det låter lite för planlöst men ändå inte fritt improviserat, och så är det otight vilket drar ner. Kanske kvantisera?

PIanot drunknar lite bakom trummorna. ska du ha dominanta trummor, så gör pianot ännu mer lågmält.


Skicka låten till Ynot, fixa lite piano, och det kommer vara klockers.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den här skriker efter gura å sång
Bra grund - Jobba vidare!!

/G

Nä den skriker efter en flöjt eller nåt annat i över registret. SOpransax? :) Kommer en kontra-altflöjt men den höjas nån oktav :)

VÄldigt skönt utkast i övrigt.
« Senast ändrad: 14.01.2015, 11:39:32 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag saknar ingen sång här. Ner med trum-volymen, rejält. Kanske slänga in ett soloinstrument.

Cool låt

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
WOW! Vilken grym lågbas! Intressant början på projekt där jag håller med om att sång och gura skulle tillföra mycket. Jag tycker inte att trummorna är för höga, det funkar för mig. Keep up the good work o hälsa Jerka!
Nu är sång o gura på plats - trummorna och allt egentligen blev det lite mer rum på.
Tack för lyss o tyck Zorrow och Jerka hälsar tillbaka :D

Låter riktigt gott i början ..lagom prylar i versen.. En manisk sång eller en skrapig Fredde W sång där Check! Håller med Asti om pianot nåt annat ljud eller hellre en gura som vräker lite reffe o en som plockar lite toner.. Men riktigt fin grund har du som starter!  :)
Lite omgjord blev den allt men inte riktigt enligt din plan - tack för lyss o tyck Marsallen :D

WOW FUNKY! Hur har jag lyckats missa detta underverk? Låter hur bra och coolt som helst, faktiskt så låter det helt klart. Det enda jag saknar är ett försynt kosmiskt stjärnfall vid 90 ungefär, annars superbt rakt igenom.  :wub:
Fasen missade stjärnfallet kan nog vara snyggt tar det i nästa version - tack för lyss o tyck Plinka :D

nice groove, bra ide.

melodislingorna, framförallt pianot, blir för taffligt. Det låter lite för planlöst men ändå inte fritt improviserat, och så är det otight vilket drar ner. Kanske kvantisera?

PIanot drunknar lite bakom trummorna. ska du ha dominanta trummor, så gör pianot ännu mer lågmält.


Skicka låten till Ynot, fixa lite piano, och det kommer vara klockers.
Fasen vad du hör bra - jorå på solodelen saknades det kvant - försökte med 16-delar men eftersom låten går i 6/8 så vart det pannkaka flyttade istället på en del nötter förhoppningsvis bättre nu. Ja Ynot hade varit ett alternativ men jag tror jag hittade något bättre med Roffe H - passar honom som handsken tycker jag - tack för lyss o tyck Emu :D

Den här skriker efter gura å sång
Bra grund - Jobba vidare!!

/G

Nä den skriker efter en flöjt eller nåt annat i över registret. SOpransax? :) Kommer en kontra-altflöjt men den höjas nån oktav :)

VÄldigt skönt utkast i övrigt.
Haha sopransax tja varför inte men då får du trycka dit den på nuvarande stämning - tack för lyss o tyck Div :D

Jag saknar ingen sång här. Ner med trum-volymen, rejält. Kanske slänga in ett soloinstrument.

Cool låt

// Space
Lyssna på nya versionen Space - tror det funkar med sång o guran här - tack för lyss o tyck :D

Ja som sagt en ny version i topp-posten med eminenta medspelare i form av Gurano på gura och Roffe H på sång.
Lyssna och tyck till igen vet jag :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul colab! Gillar Gurorna som växelspelar på sidorna och Roffes sång. Funderar på mängden av reverb på sången...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snygg mix det blev, när du delar upp sången på andra halvan och lägger in piano (spelar du själv?) Lite svårt att följa texten ordentligt, kan det vara för mycket reverb? Tycker ändå du (vi) skulle tjäna på att lägga ut den. Kul att få vara med på ett hörn. Hur som helst en skön låt.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul och bra låt, men jag tror som de övriga att låten skulle må bra av en liten dämpning av reverbet, inte bara på sången utan även på den totala ljudbilden. Nu försvinner lite suget i den sköna synthbasen, men jag tror som sagt att den kommer tillbaka med lite mindre reverb.

I mina lurar är sången lite vass - så kanske en sänkning av diskanten??

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja MaxB, Roffe o Plinka - första version fick jag önskemål om att sänka/bredda trummor och samma med pianon vilket jag gjorde, men reverbGuranos gura behövde jag inte skruva på alls så det är väl den vi följer lite. Roffes sång hade jag tänkt mixa helt dry med då lät du som om du sjöng på en annan scen blev därför "tvungen" att reverbera den också så att alla är på samma scen sedan kan det ju vara för högt men men....
Vi kan väl avvakta tills några med bra öronintryck uttrycker hur de känner det hela. (för egen del gillar jag ju reverbet så klart)  :wub:
« Senast ändrad: 15.01.2015, 11:21:20 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Eddi!
Fast jag bad o bönade så vackert så fick jag inte vara med o leka... :( :( :( :P
Näemen, detta blev ju en helt ny låt nu, med alla ingrediensser, sång o guror.
Snygga gura sound, låter ju faktiskt lite som marskatterna på gränden, altså i positiv mening. Guror och sångtexten sitter perfekt.
Roffe då, du kunde nog dra några kör till så att du blir lite mer bekant med melodin och på så sätt även säkrare, vet ju att du kan ;)

Mixen e ju inte den bästa, nån sa redan om reverben, så använd den lite sparsammare och kanse lite ner på sångvolymen åxå.
Lämna inte låten så här utan dra den iland ordentligt, det är den värd! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tjou Eddi!
Fast jag bad o bönade så vackert så fick jag inte vara med o leka... :( :( :( :P
Näemen, detta blev ju en helt ny låt nu, med alla ingrediensser, sång o guror.
Snygga gura sound, låter ju faktiskt lite som marskatterna på gränden, altså i positiv mening. Guror och sångtexten sitter perfekt.
Roffe då, du kunde nog dra några kör till så att du blir lite mer bekant med melodin och på så sätt även säkrare, vet ju att du kan ;)

Mixen e ju inte den bästa, nån sa redan om reverben, så använd den lite sparsammare och kanse lite ner på sångvolymen åxå.
Lämna inte låten så här utan dra den iland ordentligt, det är den värd! :)


h.   johan

Tjou ,mahan. Det fanns ingen melodi, så sången är bara improvisation. Ska lyssna med Eddi om han tycker det är värt att sjunga om vissa bitar. :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjou Eddi!
Fast jag bad o bönade så vackert så fick jag inte vara med o leka... :( :( :( :P
Näemen, detta blev ju en helt ny låt nu, med alla ingrediensser, sång o guror.
Snygga gura sound, låter ju faktiskt lite som marskatterna på gränden, altså i positiv mening. Guror och sångtexten sitter perfekt.
Roffe då, du kunde nog dra några kör till så att du blir lite mer bekant med melodin och på så sätt även säkrare, vet ju att du kan ;)

Mixen e ju inte den bästa, nån sa redan om reverben, så använd den lite sparsammare och kanse lite ner på sångvolymen åxå.
Lämna inte låten så här utan dra den iland ordentligt, det är den värd! :)


h.   johan
:lol: din gamla historieförstörare - jag skulle ju ropa häpp när nästa mix var klar och det är den ju nu så HÄPP - om du vill bidra med något så är du välkommen men drumsen är min första EZ2 historia så dom vill jag inte ändra på. Kul att du gillar låten - blir en ny mix ikväll o kanske med en stämma till av Roffe.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Nu rackarns vare inte bara vers check! ..nuvare låt check!  :D
Roffe W! e Gottmos på sången.. (Roffe hittat sin genre check! 
Riktigt Skön trummis check! O pianot passar fint nu också! .....Meen Mixen e lite sne i mina lurar basen o sången lite ner i volym ..Guranos guror hör jag bara mullertoner.. Men blir nog bra om bas mm sänks lite nu mullrar högt o för nära in the face .. Ta inte bort för mycket reverb på Roffe för det är bra sångljud lite kyrkligt som passar handsken ..låter lite som take me to the Church låten som rullar på radion (Usa 1a tror jag till o med ?.. Jaa..De va mina kollekt" dä"  :)
« Senast ändrad: 15.01.2015, 13:50:27 by Marsall »


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Oh, det här var läckert att höra. I princip allt hamnade på gilla kontot. Möjligen önskat lite torrare sång så trummorna hade fått all den där spejsen för sig själv men låten är ball som den är nu också.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Flummigt skönt.

Tänkte på två saker.

Sången har för mycket reverb. Inte för långt. För mycket mix alltså.
Hårdrocksvirveln passar inte till jazzkompet. Slå av sejarmattan kanske man kan göra i EZ? Och inte slå så hårt. Minska velocity på hela virvelspåret.

Gott jobb alla inblandade.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu rackarns vare inte bara vers check! ..nuvare låt check!  :D
Roffe W! e Gottmos på sången.. (Roffe hittat sin genre check! 
Riktigt Skön trummis check! O pianot passar fint nu också! .....Meen Mixen e lite sne i mina lurar basen o sången lite ner i volym ..Guranos guror hör jag bara mullertoner.. Men blir nog bra om bas mm sänks lite nu mullrar högt o för nära in the face .. Ta inte bort för mycket reverb på Roffe för det är bra sångljud lite kyrkligt som passar handsken ..låter lite som take me to the Church låten som rullar på radion (Usa 1a tror jag till o med ?.. Jaa..De va mina kollekt" dä"  :)

Mullret du hör misstänker jag är ståbasen - Guranos Gura låter som marskattor :lol: Kul referens där får kolla upp. Ny version nu men bullret är kvar - Tack för lyss o tyck igen Marsallen :D

Oh, det här var läckert att höra. I princip allt hamnade på gilla kontot. Möjligen önskat lite torrare sång så trummorna hade fått all den där spejsen för sig själv men låten är ball som den är nu också.
Kul att du gillar nu är ny version uppe som limmar med dina önskemål tror jag - tack för lyss o tyck Bridebant :D

Flummigt skönt.

Tänkte på två saker.

Sången har för mycket reverb. Inte för långt. För mycket mix alltså.
Hårdrocksvirveln passar inte till jazzkompet. Slå av sejarmattan kanske man kan göra i EZ? Och inte slå så hårt. Minska velocity på hela virvelspåret.

Gott jobb alla inblandade.
Aha är det hårdrocksvirvel på EZ2 default alltså (bra att veta) bytte till en vintage-virvel men alla har ju sejarmatta fast den här har "damped" i alla fall åkte volymen ner en del med den gamla trumman - kanske för mycket?
Tack för lyss o tyck W :D


Ny version 2015-01-15
Roffe har sjungit om sin lead och lagt på en stämma. Jag har petat ner de flesta reverb och bytt virveltrumma.

Edit: Hörlursmixat nu kanske jag ska tillägga :blink:
« Senast ändrad: 15.01.2015, 23:44:08 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Mycket bättre nu tycker i alla fall jag :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tycker jag också, kul att du la upp texten (den stämmer inte riktigt såg jag,gör väl inget?)
Bra jobbat Eddi.  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jajjamen, bättrar hver gang!
Roffe blitt mycket säkrare, och i samband med stämmorna så sitter sången riktigt fint, versen tål kanske lite koll ännu ;)
Mixen börjar vara i balans, sången o stämmorna lite ner på volym, reverberna får godkänt.
Hoppas ni orkar ännu med ett drag, det är ju låten värd! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jajjamen, bättrar hver gang!
Roffe blitt mycket säkrare, och i samband med stämmorna så sitter sången riktigt fint, versen tål kanske lite koll ännu ;)
Mixen börjar vara i balans, sången o stämmorna lite ner på volym, reverberna får godkänt.
Hoppas ni orkar ännu med ett drag, det är ju låten värd! :)

h.   johan
Jepp helt rätt Johan - det hörde jag i högtalarna också - så ny mix nu med aningens sänkt Roffe :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter riktigt bra nu med läckra gitarrer och skön sång!
En petitess: Undrar om inte Roffes sång skulle ligga en bråkdels sekund tidigare..?
Känns lite som att betoningarna släpar efter lite ibland...men kan också vara jag som är lite trög.  :)
Skön låt! Bra colab!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter riktigt bra nu med läckra gitarrer och skön sång!
En petitess: Undrar om inte Roffes sång skulle ligga en bråkdels sekund tidigare..?
Känns lite som att betoningarna släpar efter lite ibland...men kan också vara jag som är lite trög.  :)
Skön låt! Bra colab!
/Asti
Roffe tog åt sig och sjöng om allt igen MEN det kan vara jag som är skurken ety jag har flyttat hans sång lite så det vore jättebra om du kunde säga var du upplever att Roffe släpar. Tacksam om du kunde återkomma om när i spåret du upplever det så.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter riktigt bra nu med läckra gitarrer och skön sång!
En petitess: Undrar om inte Roffes sång skulle ligga en bråkdels sekund tidigare..?
Känns lite som att betoningarna släpar efter lite ibland...men kan också vara jag som är lite trög.  :)
Skön låt! Bra colab!
/Asti
Roffe tog åt sig och sjöng om allt igen MEN det kan vara jag som är skurken ety jag har flyttat hans sång lite så det vore jättebra om du kunde säga var du upplever att Roffe släpar. Tacksam om du kunde återkomma om när i spåret du upplever det så.
Det var en känsla jag fick på rätt många ställen. Men jag kan återkomma med mera exakta tidsangivelser när jag lyssnat mer om du vill.
Jag tror det hade räckt med att tidigarelägga sångspåret någon bråkdels sekund. Roffe hade inte behövt sjunga om.
Jag har varit ute för själv att man fått sångspår eller gitarrsolon, där man inte har synkad start med spåren i sitt Cubase projekt,
utan måste "finjustera" (mha insert eller delete i början av audiospåret) tills man hör att det funkar/är i synk.
/Asti
Tänkte det kanske kunde vara så här också... ledsen om jag rört till det för er!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter riktigt bra nu med läckra gitarrer och skön sång!
En petitess: Undrar om inte Roffes sång skulle ligga en bråkdels sekund tidigare..?
Känns lite som att betoningarna släpar efter lite ibland...men kan också vara jag som är lite trög.  :)
Skön låt! Bra colab!
/Asti
Roffe tog åt sig och sjöng om allt igen MEN det kan vara jag som är skurken ety jag har flyttat hans sång lite så det vore jättebra om du kunde säga var du upplever att Roffe släpar. Tacksam om du kunde återkomma om när i spåret du upplever det så.
Det var en känsla jag fick på rätt många ställen. Men jag kan återkomma med mera exakta tidsangivelser när jag lyssnat mer om du vill.
Jag tror det hade räckt med att tidigarelägga sångspåret någon bråkdels sekund. Roffe hade inte behövt sjunga om.
Jag har varit ute för själv att man fått sångspår eller gitarrsolon, där man inte har synkad start med spåren i sitt Cubase projekt,
utan måste "finjustera" (mha insert eller delete i början av audiospåret) tills man hör att det funkar/är i synk.
/Asti
Tänkte det kanske kunde vara så här också... ledsen om jag rört till det för er!
Nänä du har inte rört till nåt - jag vet ett ställe där det släpar - ville bara höra om det var där du reagerade.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se