Forum > Demolåtar
MaxB - Skilda världar
Marsall:
härligt när guran kallar o pockar på en" de e livskvalite :D .. Håller med Emu om textmassan.. Men om du kör versen kanske likt :
jag går här o tänker...(och sjunger nästafras (på det liv som jag har) som om du svarade på det du kör nu..alltså vänta med sången pang. pang så kan du både hålla ut lite på tonen på den delen o sen så kan du köra hela versen som nu typ.. :wacko: :unsure: :D ..Det var nog inte så lätt o förstå ähh .. Tips2 .jobba med det teatraliska tänket när du sjunger tänk på vad du vill betona i texten..Skit i ackorden lixom gå ini handlingen :huh: :)..Keep up the god work" B)
MaxB:
--- Citat från: Marsall skrivet 02.01.2015, 15:37:22 ---härligt när guran kallar o pockar på en" de e livskvalite :D .. Håller med Emu om textmassan.. Men om du kör versen kanske likt :
jag går här o tänker...(och sjunger nästafras (på det liv som jag har) som om du svarade på det du kör nu..alltså vänta med sången pang. pang så kan du både hålla ut lite på tonen på den delen o sen så kan du köra hela versen som nu typ.. :wacko: :unsure: :D ..Det var nog inte så lätt o förstå ähh .. Tips2 .jobba med det teatraliska tänket när du sjunger tänk på vad du vill betona i texten..Skit i ackorden lixom gå ini handlingen :huh: :)..Keep up the god work" B)
--- Slut citat ---
Alltså vänta med den första halvan i första textraden så att den sitter ihop mer med andra halvan av samma rad - så du menar? Ska testa det också.
Och tack Emulator för goda tips.
Och Eddi, jag har ändrat med det du skrev som jag tycker passar. Som exempel är det skönt att slippa upprepandet av ordet 'tänker', både sittande och gående, här finns nu dina alternativa formuleringar.
Marsall:
Nä du sjunger första textraden sen väntar du tills du tagit ackordet tills du sjunger nästa del På det liv som jag har..alltså nu sjunger du dom ihop..o det blir som det fattas 2 ord o så ..men väntar du tills ackordetcsläpps så kan du sjunga ut bättre.. hoppas du hajjar.. de e bara en ide som kom när jag lyssna som sagt ..rock on"
Plinka:
Det är en bra låt, bra text!
Jag tror inte den lite "ryckiga" sången behöver bero på för få ord, utan om hur man sjunger den, tror du kan sjunga den aningen mjukare så att säga, lite mer själ/soul, och det gäller kören också.
Annars fin röst på denna, och sköna harmonier :)
MaxB:
Marsall, jag tror inte jag begriper så jag fortsätter som jag känner för. Tack för dina försök att förklara.
Tack Plinka. Kanske fungerar rytmiken i nuvarande sång, kanske inte. Men nu har jag tagit den ett steg framåt i alla fall. Nya versionen i första inlägget.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida