Forum > Demolåtar

MaxB - Skilda världar

<< < (7/8) > >>

Gurano:
Låter som en bra MaxB-låt.
Låter dansband över det hela vilket gör mig lite allergisk, men det är ju frågan om smak imget annat.

Nivåer ok (men jag tycker inte om guraljudet)

/G

zorrow:
Tycker det låter bra detta. Sköna harmonier och bra sång och text. Leadsången är, i mina öron, lite hårt skuren i basen. Du har en så härlig och djup stämma som inte kommer till sin fulla rätt när all bas är borta. Något lite mycket cymbaler och crash i introt också. Det var mina 50 cents.

jonnerstone:
Sköna övertoner på gitarren på introt. Får lite schyssta Björn Afselius-vibbar av låten. Tycker dock hela låten är lite för mycket stereo, allt slåss i ytterkanterna känns det som. I mitt tycke borde du slopa stereo-spreaden på leadsången och få den närmare och på så vis få mer kontakt med lyssnaren. Bra text som lixom inte får nån kontakt med mig eftersom sången e så distansierad. Har också  för mig att du brukar få till ett mycket tightare basljud än det här, låter lite "fladdrigt"

Skön låt i övrigt som säkert tilltalar i genren.

Micke

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 06.01.2015, 20:31:42 ---Yes, den mådde bra av några vändor till på sången! Det låter mer naturligt så här, och körerna låter också jättebra! Kul med videon med ;)

--- Slut citat ---

Tack!

--- Citat från: Roffe H skrivet 10.01.2015, 20:27:13 ---Visst har du bluesröst -också- fin låt och text...snyggt jobbat, du inspirerar.  :)

--- Slut citat ---

Tack igen!

--- Citat från: Gurano skrivet 10.01.2015, 22:51:20 ---Låter som en bra MaxB-låt. Låter dansband över det hela vilket gör mig lite allergisk, men det är ju frågan om smak imget annat. Nivåer ok (men jag tycker inte om guraljudet)

--- Slut citat ---

Så säger min fru också - då är det nog dansbandsmusik jag gör...

--- Citat från: zorrow skrivet 11.01.2015, 18:08:37 ---Tycker det låter bra detta. Sköna harmonier och bra sång och text. Leadsången är, i mina öron, lite hårt skuren i basen. Du har en så härlig och djup stämma som inte kommer till sin fulla rätt när all bas är borta. Något lite mycket cymbaler och crash i introt också. Det var mina 50 cents.

--- Slut citat ---

Ska kolla upp eq:n. Cymbaler och grejer är ju pga av att låten som Lazarus spelade trummorna till egentligen är en annan "A Natural Queen", så dem har jag helt enkelt återanvänt. Han spelar så skönt att det är synd och skam att bara använda trummorna en gång, då de är så bra. Kanske kan trolla med EQ och skära diskant i början för att minska skramlet där?

--- Citat från: jonnerstone skrivet 13.01.2015, 00:02:29 ---Sköna övertoner på gitarren på introt. Får lite schyssta Björn Afselius-vibbar av låten. Tycker dock hela låten är lite för mycket stereo, allt slåss i ytterkanterna känns det som. I mitt tycke borde du slopa stereo-spreaden på leadsången och få den närmare och på så vis få mer kontakt med lyssnaren. Bra text som lixom inte får nån kontakt med mig eftersom sången e så distansierad. Har också  för mig att du brukar få till ett mycket tightare basljud än det här, låter lite "fladdrigt"
Skön låt i övrigt som säkert tilltalar i genren.

--- Slut citat ---

Övertoner från lite dist och wah-wah i "gråt-läge"  :P
Jag förstår nu att kompgitarrerna långt ut på sidorna, ska närmare mitten. Ska nog fixa det.
Stereospreaden på leadsången - vet du om du menar widener-effekten på leadspåret eller om det kan vara de unisona rösterna ute på sidorna som är med ibland, som du menar?
Basljud - får se om jag kan skruva eq och hitta något bättre. Eller menar du att jag skulle spela om bas och spela den bättre, helt enkelt?

jonnerstone:
Då är det widenereffekten på leaden jag menar. Vill ha leadsången närmare lyssnaren. Tror även att den är en bidragande orsak till att allt låter så långt ut på sidorna.
Basen är nog bra spelad, har bara för mig att du brukar ha ett tightare sound som sitter bättre i mixen. Mer komprimerad och med mindre "strängljud".

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion