Forum > Demolåtar
MaxB - Skilda världar
mahan:
Japp!
Stora framsteg sen senaste lyssning, antar att det är länken i trådbörjan som är "the thing"
Helt klart har du småningom blitt bekannt med själva sången. låter mycket säkrare.
Mixen då, fortfarande hittar jag guror långt långt ut i "periferin", om du inte vill dra dom centrum så kan du sätta lite mer reverb på dom så att dom på riktigt hör ihop med låten.
Om jag skulle mixa så kommer sångvolymen rejält ner, du hörs nog fint ändå, testa på det och ge bandet en chans! :D
Som sagt, det bättrar alla gånger, allt behöver övas... (tyvärr) :rolleyes:
Spaka på o ge int opp,
h. johan
Eddi:
Skojsigt med jycken bara han slutar släppa sig öh..... tur det inte är luktfilm :D
MaxB:
Har tagit bort den första videon från youtube och redigerat filmen, så att det är läppsynk med det nya sångspåret som jag sjöng in efter filmandet igår. Inte helt lätt att fixa filmen så, att klippa här och där och dra ut och trycka ihop filmen så att sången ser ut att vara i synk med filmens sång. Om man tittar noga kan man i videon se långsammare och snabbare rörelser mellan sångtillfällena för att få sångsynk på plats. På några ställen har jag även tryckt ihop filmen under själva sången eftersom jag sjöng orden långsammare då jag filmade.
--- Citat från: mahan skrivet 06.01.2015, 02:14:06 ---Stora framsteg sen senaste lyssning, antar att det är länken i trådbörjan som är "the thing"
Helt klart har du småningom blitt bekannt med själva sången. låter mycket säkrare.
Mixen då, fortfarande hittar jag guror långt långt ut i "periferin", om du inte vill dra dom centrum så kan du sätta lite mer reverb på dom så att dom på riktigt hör ihop med låten.
Om jag skulle mixa så kommer sångvolymen rejält ner, du hörs nog fint ändå, testa på det och ge bandet en chans! :D
Som sagt, det bättrar alla gånger, allt behöver övas... (tyvärr) :rolleyes:
Spaka på o ge int opp,
--- Slut citat ---
Jättenöjd själv med nuvarande version så det är bra att få din feedback från friska öron, som inte lyssnat sönder sig på låten.
Rytmiken är nära vad jag vill ha nu, bara några ställen sången kommer in lite fel, enligt mig.
Vet inte ens om jag kommer orka ändra, får se...
Gurorna är långt ut och min tanke var att de tre gitarrerna ska vara separerade, så att man kan höra vad de gör. Kanske är de för långt ute, jag är inne på samma tanka samtidigt...
Och sångvolymen... det är väl bra att höra vad som sjungs... B)
Men vid lyssning på hög volym hör jag att det är sången som sticker i öronen på några ställen. Så jag kanske ska lägga på en kompressor för att klippa topparna och samtidigt sänka sången generellt. Den går nog fram ändå. Jag ska kolla på det om en vecka då jag är tillbaka i studion.
Tack för ovärderlig information och tips!
--- Citat från: Eddi skrivet 06.01.2015, 02:36:16 ---Skojsigt med jycken bara han slutar släppa sig öh..... tur det inte är luktfilm :D
--- Slut citat ---
Amstaff-pruttar är vedervärdiga, ya know it, kan få den värsta antagonist att fly fältet.
Plinka:
Yes, den mådde bra av några vändor till på sången! Det låter mer naturligt så här, och körerna låter också jättebra! Kul med videon med ;)
Roffe H:
Visst har du bluesröst -också- fin låt och text...snyggt jobbat, du inspirerar. :)
Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida