Forum > Demolåtar

MaxB - Skilda världar

<< < (4/8) > >>

mahan:
Tjou Maxen!
Du har ju hittat din stil helt klart, bara två takter in i låten och man trycka på svarsknappen! OCh med det menar jag att det är snyggt!
Lite sura guror sa du själv så det ska du fixa.
Mixen då, låter lite väl mycket choruseffekt på det hela, smak o tycke förstås som alltid. Sen kunde du dra in gurorrna lite närmare mitten, nu jobbar dom på varsin yttre front, men de e åxå smak o tycke. Och gubben börjar inte bli gammal på länge än, här finns betydligt älrde med samma handikap! :lol:
Så vi stämmer o lirar o så stämmer vi om igen!
Och tänkte glömma stämmorna, fina som vanligt , plocka upp dom lite mer.
Bra jobbat Max!

h.  johan

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 03.01.2015, 17:32:31 ---Klart bättre nu och du har en bra bakåtliggande bluesröst som passar kanon till detta. Och du sjunger dom fast det står de i texten :lol:

--- Slut citat ---

Då får jag göra om, och sjunga de istället...
Råkade nyss markera inte bara det spår jag ville radera utan också leadspåret, innan jag tryckte Ctrl-Backspace, så nu är den sången som jag var så nöjd med ett minne blott.

Hoppas kunna få till den lagom avslappnade rösten igen, för den gillade jag.  :(

--- Citat från: mahan skrivet 03.01.2015, 21:34:04 ---Tjou Maxen!
Du har ju hittat din stil helt klart, bara två takter in i låten och man trycka på svarsknappen! OCh med det menar jag att det är snyggt!
Lite sura guror sa du själv så det ska du fixa.
Mixen då, låter lite väl mycket choruseffekt på det hela, smak o tycke förstås som alltid. Sen kunde du dra in gurorrna lite närmare mitten, nu jobbar dom på varsin yttre front, men de e åxå smak o tycke. Och gubben börjar inte bli gammal på länge än, här finns betydligt älrde med samma handikap! :lol:
Så vi stämmer o lirar o så stämmer vi om igen!
Och tänkte glömma stämmorna, fina som vanligt , plocka upp dom lite mer.
Bra jobbat Max!

--- Slut citat ---

Har testat med en nylongura i verserna nu men inte klar med kvällens förändringar ännu. Chorus som effekt använder jag inte alls men ett spår på varje sida sjunger samma sak=chorus.
Gurorna var för långt ute. De är närmare i nästa verre. Ska kanske ta fram delar av stämmorna (=mer chorus)  :P

MaxB:
Nu finns helt ny leadsång och ny mix avseende gitarrerna med nylongura i verserna på ena sidan.

Wernborg:
Mysig låt. Lyssnar i laptop så mixen vet jag lite om, men det låter fint tycker jag.
Versmelodierna känns inte klockrena, det borde det hända lite mer i dem. Känns som du chansar dig fram.

Finfin refräng. Avslappnad fin sång.

Kul med överfall från instrumenten. Jag har några låtar i fingrarna som vill bli till liv, men har tappat lusten till datoriserat musicerande. Tillfälligt hoppas jag.

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 04.01.2015, 00:35:15 ---Mysig låt. Lyssnar i laptop så mixen vet jag lite om, men det låter fint tycker jag.
Versmelodierna känns inte klockrena, det borde det hända lite mer i dem. Känns som du chansar dig fram.
Finfin refräng. Avslappnad fin sång.
Kul med överfall från instrumenten. Jag har några låtar i fingrarna som vill bli till liv, men har tappat lusten till datoriserat musicerande. Tillfälligt hoppas jag.

--- Slut citat ---

Versmelodierna är inte skrivna i sten. Kanske får lägga om dem det sista jag, gör innan den är färdig.
Nu har jag lagt om alla gitarrerna så de spelar lite mer konsekvent och städat...
Det är tre elgitarrer, där två kompar lite olika mot varandra på sidorna och en "sologitarr" som gör lite fills å sånt, i mitten.
Finns länk i första inlägget.

Men hör nu att kompgitarrerna kanske ska längre mot mitten och inte ligga så långt ut på sidorna?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion