Forum > Demolåtar

MaxB - Skilda världar

<< < (3/8) > >>

Asti:
Snygg prod/mix, klar och fin ljudbild. Känns som att den kunde gått aningen snabbare.
Ibland blir det lite som att du får vänta in trummorna.
Bra sång och text! Fraseringar/betoningar kunde dock varieras lite mer, t.ex genom att ibland
invänta en fras i stället för att "dra ut" på stavelser/ord. Men det kommer säkert av sig själv
ju mer du sjunger låten och lär dig var du ska lägga betoningarna.
Gillar den klassiska mollövergången! En del raka basgångar kanske kunde göras mer spännande...
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 03.01.2015, 11:15:38 ---Snygg prod/mix, klar och fin ljudbild. Känns som att den kunde gått aningen snabbare.
Ibland blir det lite som att du får vänta in trummorna.
Bra sång och text! Fraseringar/betoningar kunde dock varieras lite mer, t.ex genom att ibland
invänta en fras i stället för att "dra ut" på stavelser/ord. Men det kommer säkert av sig själv
ju mer du sjunger låten och lär dig var du ska lägga betoningarna.
Gillar den klassiska mollövergången! En del raka basgångar kanske kunde göras mer spännande...
/Asti

--- Slut citat ---

Tack för tips. Skulle nog kunna gå snabbare men det är den här hastigheten på trumspåret jag fick av Lazarus, till min tidigare låt "The Natural Queen", så det här är vad jag har att spela med. Och jag gillar det så här. Har också kommit på att man kan hålla på med fraseringar och betoningar och arr hur länge som helst men här funderar jag på om jag bara ska ändra på (ersätta de gamla) gitarrerna och bygga nån dynamik med dem. Jag gillar faktiskt den här relativt avspända versionen av leadsång. Har inte övat tusen gånger på melodi och rytmik men lyssnat många gånger på tidigare versionen och jag satte den här sången i en tagning. Tycker själv den fungerar tillräckligt bra. Basgångar kan göras mer spännande men i denna har jag valt att hålla den simpelt som att den nästan inte är där. Satt och tittade på trumspåret (wavekurvan) krafigt förstorat på höjden och bredden, så jag i förväg såg när kicken eller virveln skulle spelas av Lazarus. Försökte på så sätt sätta basen tajt på valda kick-, alternativt virvelslag. Tror det fungerade ganska hyfsat.
Precis som alltid då jag har en ny låt på gång, tokgillar jag den.  :wub:

Dividend:
Du har en blues-röst MaxB. Rolf Wikström kommer jag att tänka på när han sjunger mer normalt.

Det är en bra låt, och en bra text.

MaxB:
Tack Div, kul med referenser till såna sångare!  :wub:
Nu har jag spelat elgitarrer och kanske är det okej att ha såna med men fan om det inte låter surt om gitarrerna här och där. Har gubben blivit gammal och tappat stinget tro?
Ska lyssna ett antal gånger själv för att kolla om det är för hemskt men även tacksam för fler synpunkter, även där.

Eddi:
Klart bättre nu och du har en bra bakåtliggande bluesröst som passar kanon till detta. Och du sjunger dom fast det står de i texten :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion