Forum > Färdiga produktioner
Asti - Snälla väck mig (cover, klar)
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 10.01.2015, 19:10:54 ---Jättefint! Gott nytt år Asti :)
Roffe H
--- Slut citat ---
Kul att höra!
God fortsättning själv Roffe!
/Asti
zorrow:
Ljudbilden har du ju klar sedan länge och det låter Asti för hela slanten om detta. Tog ett tag innan jag kopplade till originalet. Riktigt bra cover, allt sitter som det ska och är mycket "eget". En galen tanke vore att ha en mjuk Hammond takterna innan refrängen kommer för att öka dynamiken?
Asti:
--- Citat från: zorrow skrivet 11.01.2015, 18:39:42 ---Ljudbilden har du ju klar sedan länge och det låter Asti för hela slanten om detta. Tog ett tag innan jag kopplade till originalet. Riktigt bra cover, allt sitter som det ska och är mycket "eget". En galen tanke vore att ha en mjuk Hammond takterna innan refrängen kommer för att öka dynamiken?
--- Slut citat ---
Jo, det är väl rätt ofta jag använder den här instrumenteringen, så det förknippas säkert med mig. :)
Roligt att du gillar min cover och även hittar lite "eget"!
Nu har jag ju med en tramporgel, så det kanske blir lite mycket orgel med en Hammond också...men man vet aldrig.
I så fall skulle man nog byta tramporgeln mot t.ex ett elpiano eller skippa tramporgeln helt...
Tack för kommentar och tips!
/Asti
equality:
--- Citat från: Asti skrivet 10.01.2015, 17:44:21 ---equality - Jättekul att du gillar steel-spelet och min lite annorlunda tolkning!
Vad är det för steel-plugg du hittat?
--- Slut citat ---
Det är en gammal gig-fil, samplad för Gigastudio (R I P). Enda gången jag testat den var nyligen i denna:
https://app.box.com/s/7xmnbr45qoickd1s7hjj
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 13.01.2015, 13:29:48 ---
--- Citat från: Asti skrivet 10.01.2015, 17:44:21 ---equality - Jättekul att du gillar steel-spelet och min lite annorlunda tolkning!
Vad är det för steel-plugg du hittat?
--- Slut citat ---
Det är en gammal gig-fil, samplad för Gigastudio (R I P). Enda gången jag testat den var nyligen i denna:
https://app.box.com/s/7xmnbr45qoickd1s7hjj
--- Slut citat ---
OK! Men den låter väl inte helt oäven...?
Svår att styra?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida