Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Hallå!

<< < (3/3)

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 11.01.2015, 01:26:50 ---Jag blir superstressad av den här låten - det kanske var meningen :wacko:
Telefoner som ringer och sång hela tiden nästan känns det som haha jaja-  inte menat som dålig kritik - låten påverkar helt klart :D

--- Slut citat ---
Hehe förstår vad du menar - visst vill man springa och svara när det ringer .. liksom meningen ;D

--- Citat från: mahan skrivet 11.01.2015, 12:56:15 ---Tjou guubar!
Ny verre då, några tankar om den:
- sången lite för dominerande, ner på volymen.
- mixen låter lite mellanregisterfattig, kanske en boost på gurorna i det registret kunde hjälpa
- trummorna lite för långt bak, men bara lite
- mer panorering på stämmorna

jajjamen, detta blir hur bra som helst! :)

h.   johan

--- Slut citat ---
Tack för lyss å tankar till förbättring.
Nu har jag sänkt sången lite, lyft mellanregsitret på gurorna liite, försökt få fram trummorna lite till och panorerat reffekörerna lite

/Gurano

zorrow:
Visst låter det Gurano! Det svänger ett gäng men jag tror att det kunde svänga ytterligare lite till om trummisen fick komma fram lite till. De maxpanorerade gitarrerna som kommer i refrängen skär i öronen vid hög lyssning. De borde sänkas alternativt skäras i diskanten (eller lite både och). Boosten på kompgurorna i mellanregistret funkade finfint! De låter bra nu.

Gurano:

--- Citat från: zorrow skrivet 11.01.2015, 18:49:31 ---Visst låter det Gurano! Det svänger ett gäng men jag tror att det kunde svänga ytterligare lite till om trummisen fick komma fram lite till. De maxpanorerade gitarrerna som kommer i refrängen skär i öronen vid hög lyssning. De borde sänkas alternativt skäras i diskanten (eller lite både och). Boosten på kompgurorna i mellanregistret funkade finfint! De låter bra nu.

--- Slut citat ---
Tackar för dina synpunkter - ska kolla på den där guran!

/Gurano

Roffe H:
Tycker också det låter "hur bra som helst" nu!  :D
Roffe H

Gurano:

--- Citat från: Roffe H skrivet 12.01.2015, 11:55:34 ---Tycker också det låter "hur bra som helst" nu!  :D
Roffe H

--- Slut citat ---
Man Tackar :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion