Kontrollrummet

Hjälp! Vilken av dessa två låtar ska jag "pusha"?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vintrutarna

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Vill inte verka tjatig, men har precis gjort färdigt en skiva på 10 spår och tänkte försöka pusha någon av låtarna. Har med uteslutningsmetoden tagit ner det till 2 st som jag verkligen inte kan välja mellan.

1. För dum för att ha ångest: https://soundcloud.com/vintrutarna/for-dum-for-att-ha-angest

Enligt mig, bättre text som fler kan känna igen sig i. Bättre sång (iom marias stämma), men ganska platt låten igenom.

2. Frasses projekt: https://soundcloud.com/vintrutarna/frasses-projekt

Bättre melodi, arr och refr. Sämre text och sång men inte lika platt.

Hade jag kunnat slå ihop låtarna så hade jag gjort det. Hjälp mig att välja!
VNTRTRN
www.soundcloud.com/vintrutarna
www.facebook.com/vintrutarna


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Låt 1 är väl bättre som låt o mixen e ju bättre också .. Lite hög sång kanske ;)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ingendera är riktigt min musik men om jag var tvungen att lyssna på nåndera så skulle det vara ettan ;)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Lite beroende på vad du ska pusha den för. 1:an mer lättillgänglig och trallvänlig.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En ny grupp för mig så Tjou o välkomna till KR! :)
Nu borde man ju få höra dom andra 8 låtarna för att få en bild av helheten på plattan.
Vet ju inte om ni vill ha kommentarer på låtarna men iaktar bl.a lite otajtheter på sången i båda låtarna som borde fixas.
Och lite nyfiken åxå, vem är VINTRUTARNA, nåt band som kör gigs eller en grupp som jobbar i hemmestudion såsåm dom flesta av oss här på KR.


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad vintrutarna

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Hej Johan! Jag gjorde en mindre presentation i nya medlemmar tråden, men kan ta det lite djupare här nu när du frågar.
Vintrutarna är ett sidoprojekt som jag och en annan bandmedlem i The Money First hade. ( www.soundcloud.com/themoneyfirst )
Tmf har nu lagt ner och jag tog över namnet Vintrutarna som mitt egna projekt med hjälp av vänner och grabbarna från tmf. Vi har spelat ute några gånger för några år sedan (finns ett par videos på våran facebook www.facebook.com/vintrutarna ). Såååå, i grund och botten är Vintrutarna 1 person i sitt gästrum i sin lägenhet, men när vi vill vara ett band så är vi det. (väldigt luddigt, jag vet).
Alla låtarna finns uppe på www.soundcloud.com/vintrutarna om du vill lyssna!

Med otajtheter i sången, menar du falsksången eller att det är "otajt"?  Jag tar mer än gärna emot kommentarer och kritik!

VNTRTRN.
« Senast ändrad: 28.12.2014, 22:45:27 by vintrutarna »
VNTRTRN
www.soundcloud.com/vintrutarna
www.facebook.com/vintrutarna


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Snygg presentation och orsäktar mig för att ha missat medlemstråden.
Ska försöka ta mig tid att lyssna igenom plattan och vi kan återkomma via PM

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Andrastämman släpar på bägge låterna det har inget med opitch att göra. Ingen av låtarna är min alley riktigt men jag kan förstå att ungdomar av idag tycker det är spännande med bägge faktiskt. Tvåan innehåller ju även smurfsång så .... varför inte finns säkert ett våldsamt begär efter det i den åldersgruppen. Nu hör jag en annan låt som jag gillar mera This is not the end my friend som jag gillar bättre.....
Och välkommen till KR som sagt - lägg upp mera du kommer att få en massa synpunkter sådana som du inte ens väntade dig :D
Oj nu kom en ukelelelåt in också måste lyssna --- ja diggar rytmen i denna - samma släp på andrastämman - men jag diggar takten lite väl komprimerad men den funkar. kör på.....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad vintrutarna

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Andrastämman släpar på bägge låterna det har inget med opitch att göra. Ingen av låtarna är min alley riktigt men jag kan förstå att ungdomar av idag tycker det är spännande med bägge faktiskt. Tvåan innehåller ju även smurfsång så .... varför inte finns säkert ett våldsamt begär efter det i den åldersgruppen. Nu hör jag en annan låt som jag gillar mera This is not the end my friend som jag gillar bättre.....
Och välkommen till KR som sagt - lägg upp mera du kommer att få en massa synpunkter sådana som du inte ens väntade dig :D
Oj nu kom en ukelelelåt in också måste lyssna --- ja diggar rytmen i denna - samma släp på andrastämman - men jag diggar takten lite väl komprimerad men den funkar. kör på.....
Haha, fantastiskt inlägg! Förstår inte om du gillar eller hatar det!
VNTRTRN
www.soundcloud.com/vintrutarna
www.facebook.com/vintrutarna


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Andrastämman släpar på bägge låterna det har inget med opitch att göra. Ingen av låtarna är min alley riktigt men jag kan förstå att ungdomar av idag tycker det är spännande med bägge faktiskt. Tvåan innehåller ju även smurfsång så .... varför inte finns säkert ett våldsamt begär efter det i den åldersgruppen. Nu hör jag en annan låt som jag gillar mera This is not the end my friend som jag gillar bättre.....
Och välkommen till KR som sagt - lägg upp mera du kommer att få en massa synpunkter sådana som du inte ens väntade dig :D
Oj nu kom en ukelelelåt in också måste lyssna --- ja diggar rytmen i denna - samma släp på andrastämman - men jag diggar takten lite väl komprimerad men den funkar. kör på.....
Haha, fantastiskt inlägg! Förstår inte om du gillar eller hatar det!

Eddi har många kvalitéer!
Och min arbetsdator vill inte spela Soundcloudlänkar - baskade dator... har inte tid att fixa heller. Allt annat fungerar
« Senast ändrad: 29.12.2014, 17:23:50 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sabla trögt med ADSL här hemma, långt från kopplingspunkten, då man är flera i familjen som delar på det som skulle kunna vara upp till 8 mbps. Glad om jag kan få 100 kbps.
Vid tidigare lyssning har jag tyckt att allt var för larvigt för att lyssna på eller för att kommentera. Visste inte vad jag skulle skriva.

Nu är jag i lugnare miljö och jag gillar innehåller i den första väldigt bra. Mixen är ju inte optimal men sånt kommer med fler inspelningar.
Jag gillar känslan i den första. Den andra gillar jag inte texten i men det är jag 57 år gammal. Kanske är perfekt i annan åldersgrupp.
Sången i början av den andra låten - skulle lika gärna kunna komma från en "Daxophone". Underbart instrument som bara är för mycket.

« Senast ändrad: 31.12.2014, 12:50:17 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google