Om vi lämnar tekniken då, där jag tycker att allt ska funka med en knapptryckning men aldrig gör det. Så kommer vi till fråga 2 hur jag metodiskt gör mina alster.
Visst jag har förprogrammerade Templets med de instrument som jag ofta använder mig av men märker att det alltid blir en massa annat i slutänden och kan sopa iväg 16 förprogrammerade instrument i slutänden.
Idén till själva låten kommer ibland från ett tema som ju styr t.ex. festivaltema eller nu ska jag göra en bluesig låt eller nu känner jag för rock.
Men oftast är det ändå så att det trillar upp nåt i skallen från fasen vet vart som jag utvecklar istället. Då låter jag andarna styra - ???? d.v.s. jag lirar in snutten jag gillade på nåt sätt med statisk trumtakt och nåt orgel eller piano melodiöst ibland även slasksång sedan trycker jag nollan och "hör" hur fortsättningen borde vara - lirar in det med nåt instrument och trycker nollan igen för att få höra fortsättningen.
Inte vet jag vart musiken kommer från men den finns där nånstans i kosmos och landar i min lilla hjärna på nåt märkligt sätt. Detta är säkert nån slags illusion som jag har fått för mig - men let me keep it

Nuvarande truddilut gör jag på det sättet i alla fall - om det sedan blir nåt vet jag inte i nuläget.
Utkast:
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/outcast.mp3[/mp3]