Kontrollrummet

Alternativ till NI Komplete

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Är sugen på ett "allt-i-ett-kit". VSTi är ett krav. (När ska Propellerheads lära sig...)
Innehåller i Komplete ser ju lockande ut, men finns det egentligen några utmanare?

Shoot!


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
 NI Komplete har väldigt brett sortiment kan bli väldigt svårt att matcha det.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Komplete är kungen.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Lazarus

  • Gäst
Kanske mer ett komplement än alternativ.... Förutom Komplete så kör jag V-collection från Arturia. En hel drös med "gamla analogmaskiner".

Mvh
Lazarus


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag g(r)ottat ner mig i Omnisphere, haft kul med den och har nog inte ens snuddat vid alla dess ljud men den ingår väl inte i Komplete? . Är det fortfarande USB2-hårddisk som medföljer Komplete? USB2 är kanske ingen flaskhals om man inte kör många samplingar samtidigt. Omnisphere ligger på en separat intern hdd hos mig och har inga problem med tunga grejor på flera kanaler.
Vet inte hur det funkar i ärlighetens namn: Laddas samplingarna in i internminnet är det väl det som kan vara flaskhalsen och inte överföringshastigheten från den externa hårddisken? Gäller det senare vore väl USB3 att föredra. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Omnisphere är väl mer syntig än komplett? Jag är ute efter att ha tillgång till vad som helst när andan faller på. Allt från ukulele till tunnlar bells via syntar.

Komplete kommer på dvd. Du tänker på komplete ultimate.


Lazarus

  • Gäst
Omnisphere är väl mer syntig än komplett? Jag är ute efter att ha tillgång till vad som helst när andan faller på. Allt från ukulele till tunnlar bells via syntar.

Komplete kommer på dvd. Du tänker på komplete ultimate.
Jag skulle vilja säga att Omnisphere har det mesta man kan önska faktiskt, inklusive ukulele och tubular :)

Med vänlig hälsning,
Lazarus


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Allt från ukulele...

...till banjo?  :D

Men ok strupsångare finns på Omnisphere annars vinner Komplete säkert i genren akustiska intrument. Gillar inte Kompakt-spelaren bara.  
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Omnisphere skulle jag satsa på om det bara var schyssta synthljud man var ute efter, visst, det finns en del akustiska prylar men tycker inte de ljuden är speciellt bra. NI Komplete har nog det mesta du efterfrågar ändå. Annars finns ju Goliath som har det mesta, men Komplete har så mycket mer när det gäller synthljud (electronica ) än Goliath, som nog är lite mer duktig på akustiska instrument än Komplete, så frågan är åt vilket håll du helst vill gå? : )  länk till Goliath http://www.soundsonline.com/Goliath
« Senast ändrad: 22.12.2014, 20:56:57 by Clemens »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Omnisphere är väl mer syntig än komplett? Jag är ute efter att ha tillgång till vad som helst när andan faller på. Allt från ukulele till tunnlar bells via syntar.

Komplete kommer på dvd. Du tänker på komplete ultimate.

Omnisphere uppfattar jag också mer som syntig.Och Propellerheads...de skulle tjäna på att kunna göra sina instrument tillgängliga som insterts i RTAS/AU/VSTi.

Älskade reason förut, och gillar fprtfarande en hel del, men ReWire måste ju vara det mest avtändande gränssnitt som någonsin skapats. Jag använder i princip aldrig reason längre, just av den orsaken :(


Funderar också på nåt allt-i-ett. Kör i princip på logics egna ljud nu, men det vore fint med lite inspiration. Kan NOLL om NI och kontakt å allt annat dock...fast köper man ett kit så kanske man får manual  :rolleyes:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag kör i stort sett bara HALion 5 som enda VSTi. Den har i mitt tycke det mesta man behöver. Allt från etniska instrument till feta synthpads. Den innehåller både sampler, olika synthmotorer mm. 64 kanalers multitimbralitet, så man man behöver aldrig ladda mer än en instans av pluggen. Finns en del goa expansioner också som t.ex Triebwerk som är riktigt najs. Innehåller också en grym arpeggio-editor som heter FlexPhrase.
« Senast ändrad: 22.12.2014, 21:34:24 by jonnerstone »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag kör i stort sett bara HALion 5 som enda VSTi. Den har i mitt tycke det mesta man behöver. Allt från etniska instrument till feta synthpads. Den innehåller både sampler, olika synthmotorer mm. 64 kanalers multitimbralitet, så man man behöver aldrig ladda mer än en instans av pluggen. Finns en del goa expansioner också som t.ex Triebwerk som är riktigt najs. Innehåller också en grym arpeggio-editor som heter FlexPhrase.
Inte lätt att sätta sig in i vad man egentligen får har jag märkt. Sonic verkar vara nåt man ska köpa också om man tex. vill ha FlexPhrase? Har du både Halion och Sonic? Finns bra gitarrprylar i Halion också?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Halion Sonic ingår i Halion 5
Ok, superförvirrande när jag kollade Thomann för lite priser. Där kostar Halion 5 - 2800kr och Sonic kostar 2000kr löst Nice bundle då!!


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Omnisphere är väl mer syntig än komplett? Jag är ute efter att ha tillgång till vad som helst när andan faller på. Allt från ukulele till tunnlar bells via syntar.

Komplete kommer på dvd. Du tänker på komplete ultimate.
Jag skulle vilja säga att Omnisphere har det mesta man kan önska faktiskt, inklusive ukulele och tubular :)

Med vänlig hälsning,
Lazarus


Omnisphere är väldigt bra, men saknar väldigt mycket ändå. Som tex Trumpet, sax, mera flöjt, trovärdigt piano mm.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid