Forum > Demolåtar
1up-Snowy Night
1up:
Avslappnad låt, tanke var att den skulle fungera på ett uteställe som kör lite caféjazz, lounge-stukade spellistor.
På med dov röst på denna, instrument?
Låtens titel är lite off just nu. Halvfärdiga demos ni vet, innehållet är enligt beskrivningen.
God Helg på er alla! :)
Eddi:
En hemtrevlig låt med skönt sväng i basen - jepp gillart :D
1up:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.12.2014, 03:05:37 ---En hemtrevlig låt med skönt sväng i basen - jepp gillart :D
--- Slut citat ---
Gött Eddi :)
Personlig reflektion: Har gjort musik i många år, men först nu jag börjat inse vad musik är. Vad som inte bara är bra musik i mitt huvud utan i allmänhetens. På sätt och vis snarlik lärdom fast totalt annorlunda när man fotograferar. Att lära sig se som kameran och inte med sin egna ögon.
Eddi:
--- Citat från: 1up skrivet 20.12.2014, 03:28:11 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 20.12.2014, 03:05:37 ---En hemtrevlig låt med skönt sväng i basen - jepp gillart :D
--- Slut citat ---
Personlig reflektion: Har gjort musik i många år, men först nu jag börjat inse vad musik är. Vad som inte bara är bra musik i mitt huvud utan i allmänhetens. På sätt och vis snarlik lärdom fast totalt annorlunda när man fotograferar. Att lära sig se som kameran och inte med sin egna ögon.
--- Slut citat ---
Precis en intressant utvecklingskurva - själv är jag nog kvar på stadiet - det här gillar jag - skit i mottagaren - men nja jag börjar få din insikt så smått.
1up:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.12.2014, 04:15:13 ---
--- Citat från: 1up skrivet 20.12.2014, 03:28:11 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Precis en intressant utvecklingskurva - själv är jag nog kvar på stadiet - det här gillar jag - skit i mottagaren - men nja jag börjar få din insikt så smått.
--- Slut citat ---
Ja, dels det och även vad som passar öronen. Vet inte hur du ser din musik för mig hör jag visionen mer än det reella resultatet. Förut var fokus på det musikaliska i teknisk mening, nu växer musiken fram organiskt och stycket bestämmer instrumentering. Jämför man måleri och balans i en palett har jag målat ganska brunt och jämngrått mycket. Nu mer anpassat till vad som låter balanserat för öronen. Men fortfarande god potential för rafffinemang.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida