Kontrollrummet

1up-Snowy Night

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Avslappnad låt, tanke var att den skulle fungera på ett uteställe som kör lite caféjazz, lounge-stukade spellistor.

På med dov röst på denna, instrument?

Låtens titel är lite off just nu. Halvfärdiga demos ni vet, innehållet är enligt beskrivningen.

God Helg på er alla! :)

« Senast ändrad: 22.12.2014, 03:14:09 by 1up »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En hemtrevlig låt med skönt sväng i basen  - jepp gillart :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
En hemtrevlig låt med skönt sväng i basen  - jepp gillart :D

Gött Eddi :)

Personlig reflektion: Har gjort musik i många år, men först nu jag börjat inse vad musik är. Vad som inte bara är bra musik i mitt huvud utan i allmänhetens. På sätt och vis snarlik lärdom fast totalt annorlunda när man fotograferar. Att lära sig se som kameran och inte med sin egna ögon.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En hemtrevlig låt med skönt sväng i basen  - jepp gillart :D

Gött Eddi :)

Personlig reflektion: Har gjort musik i många år, men först nu jag börjat inse vad musik är. Vad som inte bara är bra musik i mitt huvud utan i allmänhetens. På sätt och vis snarlik lärdom fast totalt annorlunda när man fotograferar. Att lära sig se som kameran och inte med sin egna ögon.
Precis en intressant utvecklingskurva - själv är jag nog kvar på stadiet - det här gillar jag - skit i mottagaren - men nja jag börjar få din insikt så smått.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
En hemtrevlig låt med skönt sväng i basen  - jepp gillart :D

Gött Eddi :)

Personlig reflektion: Har gjort musik i många år, men först nu jag börjat inse vad musik är. Vad som inte bara är bra musik i mitt huvud utan i allmänhetens. På sätt och vis snarlik lärdom fast totalt annorlunda när man fotograferar. Att lära sig se som kameran och inte med sin egna ögon.
Precis en intressant utvecklingskurva - själv är jag nog kvar på stadiet - det här gillar jag - skit i mottagaren - men nja jag börjar få din insikt så smått.

Ja, dels det och även vad som passar öronen. Vet inte hur du ser din musik för mig hör jag visionen mer än det reella resultatet. Förut var fokus på det musikaliska i teknisk mening, nu växer musiken fram organiskt och stycket bestämmer instrumentering. Jämför man måleri och balans i en palett har jag målat ganska brunt och jämngrått mycket. Nu mer anpassat till vad som låter balanserat för öronen. Men fortfarande god potential för rafffinemang.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jäkligt schnyggt! Synthriffet där i mellanregistret...mmm. Sade med sin coolaste Smooth Operatorröst på denna - jisses!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou 1up!
Detta dillas muchos!
Låter enkelt detta arr men du har hittat det som får både fötter o kropp att gunga i takt, NAJS!
Börjar med ett lugnt intro och växer sen till sig, snyggt.
Det som jag riktigt inte får att passa in är din sångdel "tamtatamram", kunde funka om du sätter nån effekt på rösten typ telefon eller nåt annat lite extremt på sången så att den inte tar överhand utan finns där lite diskret lixåm.
Sen tycker jag att du kunde testa på nån effekt även på baskaggen då den lirar ensam, t.ex lite stereodelay som breddar ut kaggen.
Bra jobbat igen en gång! :)

(fixa sången och baskaggen så kan jag testa en mastring) ;)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Jäkligt schnyggt! Synthriffet där i mellanregistret...mmm. Sade med sin coolaste Smooth Operatorröst på denna - jisses!

Kul den gillas, Eq. :) Ny låt uppe i lite liknande stil?


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tjou 1up!
Detta dillas muchos!
Låter enkelt detta arr men du har hittat det som får både fötter o kropp att gunga i takt, NAJS!
Börjar med ett lugnt intro och växer sen till sig, snyggt.
Det som jag riktigt inte får att passa in är din sångdel "tamtatamram", kunde funka om du sätter nån effekt på rösten typ telefon eller nåt annat lite extremt på sången så att den inte tar överhand utan finns där lite diskret lixåm.
Sen tycker jag att du kunde testa på nån effekt även på baskaggen då den lirar ensam, t.ex lite stereodelay som breddar ut kaggen.
Bra jobbat igen en gång! :)

(fixa sången och baskaggen så kan jag testa en mastring) ;)

h.   johan

Hallå Mahan :)

Ska kika närmare på sången. Den ligger kanske lite platt i mixen på något vis.

När bastrumman solo:ar kan jag lägga till något lätt, bra idé.

Och kul den går hem, ja det låter rätt elementärt men är inte helt enkelt att fabricera ändå. Kul det uppmärksammas.

On hyvä viikko!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
`Snyggt arrat och komponerat i sin stil. Lounge, med en whiskey och en öl och en dam (i någon parallell verklighet :D ).

Grymt bra så långt. Ett barskt råd ;) : Ta sånglektioner så du kan perfektionera låtar med egen slask/slutgiltig sång. Du har en ton och stil i sången som borde utvecklas!

Snyggt avslappnat gung!

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
`Snyggt arrat och komponerat i sin stil. Lounge, med en whiskey och en öl och en dam (i någon parallell verklighet :D ).

Grymt bra så långt. Ett barskt råd ;) : Ta sånglektioner så du kan perfektionera låtar med egen slask/slutgiltig sång. Du har en ton och stil i sången som borde utvecklas!

Snyggt avslappnat gung!



Tack Per för lyssning och förslag. :)

Ha en god stundande helg.