Kontrollrummet

RESULTAT Forumfestival #38 - the ONE NOTE BASS challange

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant

Forumfestival 38 är avgjord
I en festival där ribban hamnat sanslöst högt har nu röstingen avslutats
Vinnare är


Röstandes favörer föll som följer

120p The Bass Song - HasseFX
104p The Drone - Wernborg
82p  The Grey - Plinka
56p  Kometens Cosmos - Hellfog
38p  On The Road    - EMPI (Eddi, Max, Perre, Isabella)
36p  The One Chord Song - Mahan
30p  Radon - P3t3r
22p  One chord Dance - Mahan
14p  Welcome To Space - P3t3r
6p   Outrage - Gurano och Eddi


Välförtjänt grattis till HasseFX och gott jobb allihop, det här var kul. Let's do it again  ;)

/Bribedant


sååå, festivalstafettpinnen går vidare till HFX nu... antar jag
























Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Grattis Hasse och tack för en välordnad festival Bridebant :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Stooort   GRATTIS  Hasse!
Bästa alstret vann igen en gång och nu väntar vi andra med spänning vad du kommer att ställa till med med tanke på följande forumfestival. :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

En av de mest mystiska vinnarlåtarna på länge må sägas.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Grattis.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad P3t3r

Grattis! Och bra jobbat allihopa!
Peter Bergström https://bluemusic.se, https://soundcloud.com/life-not-included


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr


Grattis HasseFX till en välförtjänt seger!
Tack alla andra som presterat så bra.
Och sist men inte minst...


           tack Bribedant för en klanderfritt genomförd Festival!!!
                                 Kvalité, rakt igenom!
« Senast ändrad: 20.12.2014, 11:54:40 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Grattis HasseFX!
Kanske nästa festivaltema blir mest smackljud i sången..?  :rolleyes:
Då ska jag va med!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
GRATTIS till HasseFX -en välförtjänt vinnare!
Och stort tack för en fin och rolig festivalomgång till Bribedant och alla medtävlande! :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...ojjj  :wub:

Ett stort tack till alla, för gratulationer och röster!  ^_^  Känns mycket bra, med tanke på det fina "startfältet" och för de snälla kommentarerna i röstningstråden! Jag ska försöka sätta mig in i vad som nu faller på min lott och ansvar som nästa festivalarrangör...

Lite om hur mitt bidrag "The Bass Song" kom till

Tyckte idén var intressant, att jobba med en orgelpunkt och det var inspirerande snarare än begränsande, som några redan påpekat. Googlade runt kring detta och denna bild dök upp:



...temat vart givet - hur jag nu skulle illustrera det  :lol:  Så jag skrev ihop en idé - Is it a bass or a bass? Dock inget som dög som "lyrics" och förkyld som jag var fick det bli spoken word, lätt förvrängt (sorry for that -_-). Skriket är givetvis Wilhelm http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_scream

Själva musiken då - jag skissar sedan (för) länge på ett större progressive-projekt och tog detta som chans att testa lite idéer - en stilövning helt enkelt - samt att jag ville göra en utmaning för mitt nya 2box trumset! Det är ett stort lyft att spela på det istället för diverse octapads, Padstations etc. Orgelpunkten är D, och arrats runt syntbas (Taurussamplingar), femsträngad bas och drop-D-tuning på gitarren - samtliga gitarrer är min Variax JTV-89F som Les Paul, EDS-1275 samt 6 och 12-strängade akustiska.

Efter att jag skissat upp arret i Logic X så lade jag på trummorna i en tagning - så jäklars kul!!! :P  2box fick trigga ett Superior Drummer-set (Metal Foundry) med naturligt blöt akustik. Med tanke på min ovana både vid trumsetet och mina nybörjar-skills blev det lite redigering här och där, men det mesta fick vara som det blev... Efter detta lade jag på elgitarrer (via Scuffaham Amp-plugg), bas och akustiska gitarrer och keyboards (pluggar - Lounge Lizzard, u-he Diva och UVI Mello).

Till sist (torsdag kväll :unsure:) var det dags för synt- och gitarrsolon... Det är inspirerande och tacksamma harmonier att lira på, så idéer var det gott om. Först syntarna, sedan korta solot vid 2.15 och det diskreta akustiska i vers (nåja) två. Hade arrat sista delen för ett klassiskt stegrande prog-solo (från 6.30) :rolleyes:  Har bökat länge med att hitta ett sololjud som passar mig - denna gång kändes NI Guitar Rig bäst. Efter att ha känt på harmonierna ett par varv så fick det bära eller brista... Solot bar (första tagningen) men stolen jag satt på brast!! Bokstavligen (det "reflekteras" i solot - precis vid 7.40) :lol:  Kom av mig och fick leta mig in igen, samt därefter leta upp bulten som släppt ur stolen :P

Fredag kväll snabbmix innan deadline (med en hel timme till godo). Går att fila betydligt mer (som alltid), men efter omständigheterna får jag vara nöjd  ^_^

En hel del funderingar och frågetecken kring arbetsgången dök upp på vägen, vilket jag tänkte dryfta i en annan tråd...
« Senast ändrad: 20.12.2014, 22:55:57 by HasseFX »



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Grattis HasseFX! Mycket välförtjänt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
En hel del funderingar och frågetecken kring arbetsgången dök upp på vägen, vilket jag tänkte dryfta i en annan tråd...

Ok, "Bass"  :D nu är jag med...
Kul läsning. Intressant när kreatörer berättar om hur det hela kom till. Mycket beroende på att jag nästan alltid tycker andras proddar låter bättre än vad jag kan knåpa ihop. Mer metod och tech snack på KR uppmuntras. Var nog tur för mig du inte var med i progressive festivalen  :P
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
En hel del funderingar och frågetecken kring arbetsgången dök upp på vägen, vilket jag tänkte dryfta i en annan tråd...

Ok, "Bass"  :D nu är jag med...
Kul läsning. Intressant när kreatörer berättar om hur det hela kom till. Mycket beroende på att jag nästan alltid tycker andras proddar låter bättre än vad jag kan knåpa ihop. Mer metod och tech snack på KR uppmuntras. Var nog tur för mig du inte var med i progressive festivalen  :P


...jag tycker samtidigt att KR har en fördel av att det skapas och postas en hel mängd musik i alla former av färdigställande och att medlemmarna är generösa med kommentarer, kritik och förslag :) I det avseendet är KR rätt unikt!