Kontrollrummet

Vintrutarna - Greggan

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vintrutarna

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Jag tyckte att det var så himla roligt med kommentarer och synpunkter så jag frågar på en till! (Eddi sa ju faktiskt åt mig att göra det!
Greggan, En låt från mitt gamla band som aldrig blev färdig. Några år senare så spelade jag och sångaren från gamla bandet in den på nytt och jag satt i dagar för att försöka få ihop det med en refräng i tretakt och verser i fyrtakt.

https://soundcloud.com/vintrutarna/greggan
VNTRTRN
www.soundcloud.com/vintrutarna
www.facebook.com/vintrutarna


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Arret gör ju att man blir helt vimsig, lixåm fem låtar i olika genre och takt, funkar nog inte riktigt bra. Eller kanske som en inside story möjligtvis om man vet vad det hela baserar sig på.
Skulle gärna se att dom enskilda delarna/låtarna i detta alster kunde göras som skilda egna låtar för dom har alla snygga intron med goda kryddor.
Dra dendär delen med acken och dom glada grabbarna som en plain unplugged med lite fler stämmor och ännu fler glada sångare, för det kommer man ihåg efter att låten tatt slut. :D

h.  johan

(BTW, vem eller vad är "Greggan"?)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Rätt kul får betraktas som nåt studentiost jippo trots allt. Men man hör ju att det finns en vilja här som borde utvecklas. Låten som följde på den gillar jag bättre men lite opicth är det allt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad vintrutarna

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Kul att du nämner studentiost jippo eddi! Texten handlar om de år jag och grabbarna i bandet bodde ihop och halvhjärtat pluggade komvux ilinköping, härligt om vi fått in den känslan i melodin också ;). Vad menar du med "opitch" som du nämner ofta?
Jo delarna blir lite osammanhängande hur mycket man än vill få ihop dom kanske..
Greggan är bara ett fult smeknamn som följde med från projektnamnet.
VNTRTRN
www.soundcloud.com/vintrutarna
www.facebook.com/vintrutarna


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att du nämner studentiost jippo eddi! Texten handlar om de år jag och grabbarna i bandet bodde ihop och halvhjärtat pluggade komvux ilinköping, härligt om vi fått in den känslan i melodin också ;). Vad menar du med "opitch" som du nämner ofta?
Jo delarna blir lite osammanhängande hur mycket man än vill få ihop dom kanske..
Greggan är bara ett fult smeknamn som följde med från projektnamnet.

Jag tror Eddi syftar på off pitch vilket innebär att det sjungs falskt
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
annars skön mitt med  ackegura lir o beat från 0.36 -.. ..lite folkrock med komvux kör ..Gött! Rock on"


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej och välkommen!
Kanske ligger det något i det Mahan säger, även om det är kul och experimentellt med det skiftande och flyktiga arret, så gör det att man har svårt att infinna sig i någon stämning. Men annars var det en kul låt som kanske skulle passa att lira på midsommarfesten typ :D
Plinkar på en låt...