Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Glumslöv

<< < (4/4)

equality:
Bästa raden är VI SJÖNG "I´VE JUST SEEN A FACE" MED DIN FAR  ;) :D
Tjusig hyllning till hembygden. Eftersom jag inte klarade att följa med i texten utan att läsa den tycker jag följdaktligen att sången skall upp i mixen! Och pensionera vocodern plze. Annars tippetopp och förutsättningar finns till lokal nationalsång minst!

jonnerstone:
Tack för lyssningar och synpunkter. Uppskattas! Jag återkommer med kommentarer och ny mix efter julfirande och släktträffar. Tills dess ha en riktigt god jul!

Dividend:
Måste vara tradigt med ytterligare en kommentar om dialekten, men jag (som skåning, lund) har också svårt att förstå bitvis.. Det måste vara en av de speciella dialekter (typ Peps kör ju en sångstil som bara gamla österlenare har lätt tillgång till förståelse, åtminstone när det sjungs). Eller så har jag helt fel. :D Det låter grym depp!
Wilmer X körde ju en sångstil som förstods av de flesta i Sverige (eller det kanske också är en missuppfattning från min sida. De kanske bara förstods av folk nedanför hallandsåsen,men det förklarar inte skivförsäljningen.)

Passar mitt sinnesläge just nu. Depp depp depp.. :)
Mixmässigt och prodmässigt har jag inte ens en aning om hur man kan få till det. Mixar bara stråkar och träblås. Grymt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion