Forum > Demolåtar
Julsamarbete - Bjurte tar över
MaxB:
--- Citat från: Plinka skrivet 19.12.2014, 16:55:56 ---Mina filer bouncade jag nog ut i 16 bitar när jag tänker efter... Men kan det verkligen skapa osynk? Jag har varit med om osynk när vissa filer varit i 48000hz men detta?
--- Slut citat ---
44.1kHZ respektive 48kHz samplingsfrekvens kan ge avsevärd skillnad på hastigheten om inte DAW:en förstår hur den ska hantera de olika förutsättningarna men jag har inte hört talas om att 16-24 bitars ("på höjden"/"volym-skillnader") kan innebära problem.
Men jag har aldrig sparat i 24 bitar tidigare.
Plinka:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.12.2014, 17:02:49 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 19.12.2014, 16:55:56 ---Mina filer bouncade jag nog ut i 16 bitar när jag tänker efter... Men kan det verkligen skapa osynk? Jag har varit med om osynk när vissa filer varit i 48000hz men detta?
--- Slut citat ---
44.1kHZ respektive 48kHz samplingsfrekvens kan ge avsevärd skillnad på hastigheten om inte DAW:en förstår hur den ska hantera de olika förutsättningarna men jag har inte hört talas om att 16-24 bitars ("på höjden"/"volym-skillnader") kan innebära problem.
Men jag har aldrig sparat i 24 bitar tidigare.
--- Slut citat ---
Jag noterade först efter leveransen att bjurte ville ha filerna i 24 bitar. I min daw vet jag att det inte påverkar synken. Om jag har kvar spåren kan jag dra ut dem igen, ska kolla upp.
Eddi:
Det är ganska kul att studera collabbet så här från sidan :lol:
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 19.12.2014, 19:40:43 ---Det är ganska kul att studera collabbet så här från sidan :lol:
--- Slut citat ---
Tack för den! B)
bjurte:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.12.2014, 16:25:59 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 19.12.2014, 10:48:03 ---Denna är den enda Plinkafil jag fått (förutom körerna då) tror jag !! :blink:
https://www.dropbox.com/s/15jgcvu3nhloy5c/Please_LeadVers%2BBrygga_Plinka.zip?dl=0
--- Slut citat ---
Det är samma fil som jag fick av Plinka. Så här synkad är sången i min snabbmix:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/PleaseMaxB_Plinka_part_20141217.mp3[/mp3]
I så fall är det ingen idé att jag sjunger om eftersom det är samma fil och placering i mitt Cubase som innan. Skumt att det blir konstigt i din mix, värsta osynken. Jag vet inte varför? Sparade filen som 24bitar 44 kHz
--- Slut citat ---
Tycker du kan prova att sjunga om ändå, vill gärna ha den 'Snälla' MaxB rösten i stämmsjunget.. ;)
Sedan ang. Bit:arna 16 eller 24 har det nog mest med 'headroom och Dynamik' att göra, dom funkade fint med 16 oxo Plinka !!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida