Kontrollrummet

Emu: Undo Me Ft Brent Rossen & Plinka - Version 02 + ide på en grej

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag gillar långa låtar  :wub: Speciellt om de är bra... som denna låt. Superbra.

En liten grej bara. Vid 262 där kvinnorösten (Plinka?) kommer in, där är det liksom väckning på nåt sätt, jag rycktes upp ur mitt euforiska tillstånd där.... om jag fick bestämma skulle "hennes" sång vara lite längre bak och med lite mer delay eller nåt. Sången är det i och för sig inget fel på. Kontrasten var bara för stor liksom.... om du förstår vad jag menar. Annars är detta kanon ju.

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja vem f-n hinner med en låt på 3 minuter? Knappt man fått in alla highhatfills på den tiden juh :D

Skämt åsido så gillar jag en lång låt om den är lång av en anledning, alltså att det är nån röd tråd genom den hela.

Tydligen hittar du en knut i tråden där vid 262, och jag har precis samma feeling, och plinka med. Felet är mitt, jag tog en kör och gjorde lead för jag fastnade vid sången så mycket. Hon ska göra en ny ingång där som är lite mindre abrupt.

Jag vill ha hennes röst lite sådär kraftfull och stark där, vet inte hur det blir med längre bak. Ska se hur det blir med nya sången, och kanske blöta upp den en aning.

Manliga Leadsången skall blötas pyttepytte också på uppmaning av Brent.


kul att det uppskattas och tack för lyssning och tyck!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Skön mix o inte alls för lång ..det skall va så här absolut..
Skön svävande plinka sång i början Brent fyller fint på..trummorna manglar gott..syntharna vibrerar likaså..
Men vid 275 o 280 låter plinka stötig i sången ..Men häftigt med ekot så det är mera stötaktigheten som stör lite..längre bak som space tror jag va inne på? Senvid 406 tycker jag bredda på" av bara tusan med slingsynthen den ljusa ..så den låter mer ini bröstkorgen lixom..nu ligger den o pyr lite i askan :) .. Annars Gottmos  B)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja jeklars... det bidde något helt annat nu när man fick helheten.
Introt är skitskönt, och när Plinka kommer in med dom psykedeliska delayerna, är det bra läckert (jo jag hör oxo att en del strofer kanske borde tas om)
Det enda jag saknar är att någonstans( låten är ju lång) kunde det komma in någon harmoni/rythmik brytning, det blir lite entonigt i längden.
Men va fn. snyggt arrat och smaskig musik. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Skön mix o inte alls för lång ..det skall va så här absolut..
Skön svävande plinka sång i början Brent fyller fint på..trummorna manglar gott..syntharna vibrerar likaså..
Men vid 275 o 280 låter plinka stötig i sången ..Men häftigt med ekot så det är mera stötaktigheten som stör lite..längre bak som space tror jag va inne på? Senvid 406 tycker jag bredda på" av bara tusan med slingsynthen den ljusa ..så den låter mer ini bröstkorgen lixom..nu ligger den o pyr lite i askan :) .. Annars Gottmos  B)

tack för bra ideer! Nya sångfiler har anlänt, men jag är ensam med barnen så det får vänta ett tag! Skall kika vid 406 oxo!

kul att det uppskattas!

Ja jeklars... det bidde något helt annat nu när man fick helheten.
Introt är skitskönt, och när Plinka kommer in med dom psykedeliska delayerna, är det bra läckert (jo jag hör oxo att en del strofer kanske borde tas om)
Det enda jag saknar är att någonstans( låten är ju lång) kunde det komma in någon harmoni/rythmik brytning, det blir lite entonigt i längden.
Men va fn. snyggt arrat och smaskig musik. ;)

tack bjurte!

ska kika äver brytningen. det ligger ju en sektion mitt i, men det kanske är för tamt. labbar vidare. kanske ändra tonhöjden på sista...hm.

thnx för lyssning, å kul att du gillart!

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Grymt inspirerande låt att få jobba med -älskar det elektroniska och magiska arret, stämningarna och harmonierna, och texten!
Brent har gjort ett snyggt jobb, och vi jobbar lugnt vidare och för låten framåt.
Plinkar på en låt...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Grymt inspirerande låt att få jobba med -älskar det elektroniska och magiska arret, stämningarna och harmonierna, och texten!
Brent har gjort ett snyggt jobb, och vi jobbar lugnt vidare och för låten framåt.

Tack för det! Grymt inspirarande att få jobba med dig också, otroligt snygga sångleveranser med inlevelse!







Jag lyssnade på en kommentar att den blev lite trälig på slutet, och har gjort en syntetiskt artificiell "nu höjer vi ett halvt"-grepp på slultet, mest för att se om tonartsbyte kunde lyfta något.

För att skilja ut så ligger en rejält brötig trumvägg bakom också.


Kan det funka tror ni? (Tonartsbytet alltså, vilket skulle kräva omsjunging av plinka.)





Senaste mixen:

[mp3=200,20,0,left]http://plinka.perfectbounce.se/undomebp02.mp3[/mp3]

http://plinka.perfectbounce.se/undomebp02.mp3


Tonartsbytsbrötet:

[mp3=200,20,0,left]http://plinka.perfectbounce.se/wtf.mp3[/mp3]

http://plinka.perfectbounce.se/wtf.mp3


Tyck gärna till om mix på Senaste mixen (v2) samt iden med tonartstjosan.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Lyssnar på senaste mixen (tror jag): Ljudsnideri på hög nivå. Spejsigt gött. Jag vill ha upp den fina sången (din?) från ljudmattenivån. Plinkas stämsång, där hon är själv, skulle väl vinna på att sticka upp lite mer också? När hon körar dig låter stämsången lite väl torr. Skön låt med massiv ljudbild. Om sången upp far min tumme upp, helt och hållet.  :)     
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjo!

Det är Brent Rossen froom amurrikas östkust som sjunger lead. jag kanske färgar soundet då jag ligger bakom rätt ofta.

Jag tycker hon ligger nästan högt, och at effekterna är väääldigt blöta :S måste lyssna igen!

tack för tyck och snälla ord!
/T

Lägger en SC_länk här:

« Senast ändrad: 15.12.2014, 02:58:29 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Mixen tycker jag är outstanding nu, men många läckra detaljer. Mellanversen känner jag mig nöjd med nu. Jag tänker mig liiite till putsning på sista versen från mig sångmässigt, och sen borde vi kunna vara nöjda!
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Har lyssnat 3 ggr nu, och så här känns mixen på låten för mig:

Mycket vilsamt och vackert intro och Plinkas höga överton där är så snygg och passande till de här lite sakrala tongångarna! Den manliga leaden (du T ?)som sen kommer in sen är sensuell och suggestiv, man vaggas in i lunken. Snyggt vid 3:48, där Plinkan kommer in försiktigt, rysar-varning :rolleyes: Från 4:21 slåss rösterna med varandra, det blir lite rörigt i ljudbilden. Vill du ha Plinka på solo-lead där så ska du behålla volymen, annars kan jag uppleva att den manliga leaden hamnar i skymundan fram till 5:01. Mitt önske-scenario vore att överstämmorna tonas ned en aningens så de mörkare sångtonerna kommer fram mer, så låter det mer harmoniskt i mina öron.
Slutet med Plinkas wailande är superbt!

Väldigt tjusig och storslagen låt det här, gillar jättemycket, som vanligt, när det gäller dina proddar mr Emu :wub:
Lite mer filande på mixeriet kan behövas, för allt är ju så bra annars!

Följer denna läckerbit nu med så bra insatser från de inblandade :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Mixen tycker jag är outstanding nu, men många läckra detaljer. Mellanversen känner jag mig nöjd med nu. Jag tänker mig liiite till putsning på sista versen från mig sångmässigt, och sen borde vi kunna vara nöjda!

yes, jag lägger in wavsen du skickat! Tack för kvittrandet så länge =)

Har lyssnat 3 ggr nu, och så här känns mixen på låten för mig:

Mycket vilsamt och vackert intro och Plinkas höga överton där är så snygg och passande till de här lite sakrala tongångarna! Den manliga leaden (du T ?)som sen kommer in sen är sensuell och suggestiv, man vaggas in i lunken. Snyggt vid 3:48, där Plinkan kommer in försiktigt, rysar-varning :rolleyes: Från 4:21 slåss rösterna med varandra, det blir lite rörigt i ljudbilden. Vill du ha Plinka på solo-lead där så ska du behålla volymen, annars kan jag uppleva att den manliga leaden hamnar i skymundan fram till 5:01. Mitt önske-scenario vore att överstämmorna tonas ned en aningens så de mörkare sångtonerna kommer fram mer, så låter det mer harmoniskt i mina öron.
Slutet med Plinkas wailande är superbt!

Väldigt tjusig och storslagen låt det här, gillar jättemycket, som vanligt, när det gäller dina proddar mr Emu :wub:
Lite mer filande på mixeriet kan behövas, för allt är ju så bra annars!

Följer denna läckerbit nu med så bra insatser från de inblandade :D

/Marre

Stort tack för tyck Marre!

Det är Brent Rossen som sjunger, jag ligger på backing vox! ska se över dina ideer och tankar när jag mixarin plinkas senaste filer! Jag hör inte samma sak i studion som du beskriver, kanske skulle lyssna i vanlig stereo få se hur det låter där.

Kul att du gillr!

/T
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Mixen tycker jag är outstanding nu, men många läckra detaljer. Mellanversen känner jag mig nöjd med nu. Jag tänker mig liiite till putsning på sista versen från mig sångmässigt, och sen borde vi kunna vara nöjda!

yes, jag lägger in wavsen du skickat! Tack för kvittrandet så länge =)

Har lyssnat 3 ggr nu, och så här känns mixen på låten för mig:

Mycket vilsamt och vackert intro och Plinkas höga överton där är så snygg och passande till de här lite sakrala tongångarna! Den manliga leaden (du T ?)som sen kommer in sen är sensuell och suggestiv, man vaggas in i lunken. Snyggt vid 3:48, där Plinkan kommer in försiktigt, rysar-varning :rolleyes: Från 4:21 slåss rösterna med varandra, det blir lite rörigt i ljudbilden. Vill du ha Plinka på solo-lead där så ska du behålla volymen, annars kan jag uppleva att den manliga leaden hamnar i skymundan fram till 5:01. Mitt önske-scenario vore att överstämmorna tonas ned en aningens så de mörkare sångtonerna kommer fram mer, så låter det mer harmoniskt i mina öron.
Slutet med Plinkas wailande är superbt!

Väldigt tjusig och storslagen låt det här, gillar jättemycket, som vanligt, när det gäller dina proddar mr Emu :wub:
Lite mer filande på mixeriet kan behövas, för allt är ju så bra annars!

Följer denna läckerbit nu med så bra insatser från de inblandade :D

/Marre

Stort tack för tyck Marre!

Det är Brent Rossen som sjunger, jag ligger på backing vox! ska se över dina ideer och tankar när jag mixarin plinkas senaste filer! Jag hör inte samma sak i studion som du beskriver, kanske skulle lyssna i vanlig stereo få se hur det låter där.

Kul att du gillr!

/T
Fast med tanke på hur extremt mycket positiv feedback du fått på SC på denna kanske det är bäst att låta den vara som den är ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jo, det har varit helt galet på SC  :blink:

Har nu extra backing av Jonnerstone som skall in, och dina nya filer, så jag mixar in dem som en ny version. sparar en version av projektet varje gång också, så man kan återgå om man rattar bort sig!

/T
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
jo, det har varit helt galet på SC  :blink:

Har nu extra backing av Jonnerstone som skall in, och dina nya filer, så jag mixar in dem som en ny version. sparar en version av projektet varje gång också, så man kan återgå om man rattar bort sig!

/T
Låter som en bra idé! :)
Plinkar på en låt...


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou på hela collabet!
Det är en stund sen jag senast lyssnade och... WOW!
Apselut världklass på setta stycke.
VAr lite orolig att det skulle bli långtråkigt med över 7 minuter att lyssna men så är ju inte fallet.
Själva kompet som  är uppbyggt av ambienser och synthsounds är ju snyggt men kunde kanske innehålla nån överraskning för lyssnaren.
Det som gör låten stark e ju dom starka sånginsatserna, hörs ju att det har jobbats en hel del med stämmor och arr runt dem.
Massivt och pompöst om man kan säga så, GILLAS! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Nu är den fullständig :wub:. Plinka sitter som handsken :D

Kommer lätt med i tio i topp för 2014, kanske till och med min favorit...

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tjou på hela collabet!
Det är en stund sen jag senast lyssnade och... WOW!
Apselut världklass på setta stycke.
VAr lite orolig att det skulle bli långtråkigt med över 7 minuter att lyssna men så är ju inte fallet.
Själva kompet som  är uppbyggt av ambienser och synthsounds är ju snyggt men kunde kanske innehålla nån överraskning för lyssnaren.
Det som gör låten stark e ju dom starka sånginsatserna, hörs ju att det har jobbats en hel del med stämmor och arr runt dem.
Massivt och pompöst om man kan säga så, GILLAS! :)


h.   johan


Tack för en riktigt Värmande kommentar Mahan! jag har försökt med lite avbrytande ljud, men jag har kännt att känslan går lite förlorad, det är som hela låten bygger påsamspel mellan arr och rösterna och det plock och pill som görs med rösterna. Jag tror att det är en låt som gör sig bäst när man lyssnar aktivt i bra lyssning och hör alla detaljer, den blir nog mer tam om man mest lyssnar på lite distans.


tack för tyck!

Nu är den fullständig :wub:. Plinka sitter som handsken :D

Kommer lätt med i tio i topp för 2014, kanske till och med min favorit...

// Space

Så glad jag blir, stort tack  :wub:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det lär ju vara så att Britney Spears har en deadringer i Sverige med en likadan fast bättre röst, och du har en i staterna. Plinka låter bra. Jag känner som om jag är lite överallergisk mot överstyrningar ikväll och den här ramlar in där dessvärre.Måste den vara så håst pressad? I övrigt bra.

In english but a dreadful translation by Google:
It teaches well be that Britney Spears has a dead ringer in Sweden with a similar but better voice, and you have one in the States. Plink sound good. I feel as if I'm a bit of an allergy to overdriving tonight and this fall in there dessvärre.Måste be so EQUINE pressed? Otherwise good.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det lär ju vara så att Britney Spears har en deadringer i Sverige med en likadan fast bättre röst, och du har en i staterna. Plinka låter bra. Jag känner som om jag är lite överallergisk mot överstyrningar ikväll och den här ramlar in där dessvärre.Måste den vara så håst pressad? I övrigt bra.

In english but a dreadful translation by Google:
It teaches well be that Britney Spears has a dead ringer in Sweden with a similar but better voice, and you have one in the States. Plink sound good. I feel as if I'm a bit of an allergy to overdriving tonight and this fall in there dessvärre.Måste be so EQUINE pressed? Otherwise good.


Deadringerkommentaren var nog fan spot on =)

Tänker du på överstyrningen på Plinka på slutet? Den vill vi nog ha kvar, även om vi förlorar eddi =)

Kommer en ny mix med nya filer så småningom, och då kanske det har ändrats, vi får se.

tack för tyck!

Och betyder håst EQUINE? odd :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol