Forum > Demolåtar
Dividend - ah!_these_dark_clouds_over_beijing
Harmonica mike:
Hej Per.
Mycket skön rytm i denna,helt klart låter det lite Jean Michel Jarre´(Om det nu var så det stavades..)
Funderar på om du skulle släppa in en riktigt grym gitarrist i denna..Jag skulle vilja höra en gitarrist med rent ljud, som lirar som en gud på denna...Kolla med Wernborg/Djonas..Det skulle lyfta till himmelen då.
Det är bra som det är,dock skulle en gura lyfta detta till helt andra nivåer..Lite låg sångvolym på tjejen,tycker att det hon gör passar perfekt! Funderar oxå på hur det skulle låta med en baryton pipa som komplement till tjejen på denna :D Får jag klar tecken så testar jag gärna lite improvisation..
Starkt jobbat,skit läcker låt!
Mvh
Micael
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.08.2007, 12:39:57 ---Hej Per.
Mycket skön rytm i denna,helt klart låter det lite Jean Michel Jarre´(Om det nu var så det stavades..)
Funderar på om du skulle släppa in en riktigt grym gitarrist i denna..Jag skulle vilja höra en gitarrist med rent ljud, som lirar som en gud på denna...Kolla med Wernborg/Djonas..Det skulle lyfta till himmelen då.
Det är bra som det är,dock skulle en gura lyfta detta till helt andra nivåer..Lite låg sångvolym på tjejen,tycker att det hon gör passar perfekt! Funderar oxå på hur det skulle låta med en baryton pipa som komplement till tjejen på denna :D Får jag klar tecken så testar jag gärna lite improvisation..
Starkt jobbat,skit läcker låt!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Ja, jarre var helt klart coolaste personen på jorden (med hans konserter osv) när jag var 11 år och i total eufori lyssnade på nåt från SKivan rendez vous :)
Haha! Jag skall skriva en munspelskonsert i tre satser för dig :D
Jo om Wernborg känner sig hågad så varför inte. (abgående gitarrrer, dessa instrument jag älskar, men inte kan spela särskilt bra på.....)
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 28.08.2007, 12:19:24 ---Jo man, nu börjar det låta som nåt annat än ett sammelsurium av ljud. Tonarten bättre, mer molligt nu. Sounden åxå bättre, skönjer lite Jean Michel Jarre här, (1:05-1:30) o det är inte dåligt det. Och sångsamplen passar åxå snyggt in nu.
--- Slut citat ---
Tackar!
--- Citera ---Nu finns det en snyggt rytmik genom hela låten. Det mörka som dundrar på i nedre registret funkar åxå, vet dock int vad det är. Stay away babu ? :P
Bara du får låten att ta slut på ett propert sätt så har du gjort genombrott på en ny genre! :)
h. JOhan
--- Slut citat ---
Denna låt blir nog lååååång.
Eller återuppväcker tiderna med JAree, vangelis etc. Det var bra musik det :)
Emulator:
Fan kinapuffen!
Inte illa alls! Lite väl mycket rundhet i basarna, en mer "phloh"-mässig bas hade suttit mer stunsigt. Snyggt som attans!!
Gillar det halv-ur-takt-förvillande-percussionkompet i början och runt 3:35 typ. Snyggt och lite provocerande för skallen.
blir lite sugen nästan. tempo på denna tro? ;)
Kul att höra sånt här från dig!
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 02.09.2007, 02:36:24 ---Fan kinapuffen!
Inte illa alls! Lite väl mycket rundhet i basarna, en mer "phloh"-mässig bas hade suttit mer stunsigt. Snyggt som attans!!
Gillar det halv-ur-takt-förvillande-percussionkompet i början och runt 3:35 typ. Snyggt och lite provocerande för skallen.
blir lite sugen nästan. tempo på denna tro? ;)
Kul att höra sånt här från dig!
--- Slut citat ---
Hej! Missat denna comment. Tack skall du ha, gillar också ur-takt-perc:et i början.... Tempot är 120... Kan skicka om du får en snilleblixt nån kväll ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida