Forum > Demolåtar

Oh holy night - Harmonica mike Version 4 - 2014/12/15

<< < (5/7) > >>

Dividend:
Riktigt riktigt innihelsike bra!

Tycker den här verrren med arret, passar bättre än bas/baryton-köret på verren från julen 2008. Verkligen snygg tolkning den här!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.12.2014, 21:15:02 ---Underbart Mike :wub:

Men denna slår nog detta ändå:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=5308.0

Liiite lägre stämma där du kommer till din rätt, anser jag då  :)

--- Slut citat ---

... Sen är det ju att orkestern är så dåligt mixad (man lär sig lite på 6 år :).... En ovetande om subtiliteter och dynamik mm mm, tycker det låter som en orkester. SKulle gärna göra om den här om några år.
Jag minns att jag kombinerade 3 (framför allt 2) + lite egna stämmor.

Jag tycker HMs version är den bättre. Om man bortser från rösten. :)

MaxB:
Läckert, ännu läckrare nu. Kompisarna som dyker upp efter 160 sekunder eller så, är riktigt välkomna!
226-240 Mmmmm  :wub:

Eddi:
Det är helt sjukt vilket omfång du har Mike men ännu sjukare vilket vibrato du har skulle gärna vilja kolla hur enbart sångspåren ser ut i vario audio. Ja det önskar jag mig i julklapp dina sångspår :D

HasseFX:
 :wub:

...jag stämde in så rutorna sprack och grannens glögg skar! Men det var det värt! En live-video på Youtube skulle "gå viral" som det heter! Sänd låten till Daniel Lanois så släpper han allt vad han har för händerna för att medverka på denna!

Harmonica mike:
Ljuset har ännu inte slocknat,det lyser allt starkare ju närmare jul vi kommer  :wub:
#######################

Per:
Stort TACK Per :wub:
Versionerna skiljer ju sig åt lite.Jag gillar musiken i din verre,sången är jag inte nöjd med..Lite för många stämmor och bas stämman havererar lite - i sången alltså.Sedan är det nån tempo förskjutning i arret,men det är smågrejer.Vi kan satsa på en ny version 2015,men i B då :) där kommer sången till sin rätt.

Max:
Jo jag tog in grannarna..ähhumm..Sjöng lite till då dom vaknat menar jag  :) Möjligen fullt körställ på "Fall on your knees to hear the angel voices.."kan jag tänka mig om version 3 ser dagens ljus ..Mixade sången lite lågt också tycker jag.Tack för tycket,det värmer min hjärta  :wub:

Eddi:
Thanx man  :wub: Ja det går att göra denna i flera tonarter.Tror Per och jag gjorde den i E har jag för mig.Jag har också en slaskversion i C med barytontryck,men den har inte sett KR:s ljus.Omfånget kan man träna upp med rätt teknik och mycke övning.Falsett är svårt då det läker luft för att frambringa dessa toner.
Spåren,inte så mycke att se,roligare att lyssna på  :D

Hassefx:
Thanx man :wub:
"Brother John,have you seen the homeless daugter - standin´ there with a broken wing.."Den har jag ylat live på acke några ggr,skön låt med denne Daniel Lanois..Collab med honom,ja det vore nåt det   :rolleyes: Live video kan jag fixa här i köket i tomte mundering :D
Kul att du gillade mitt skrål på o holy night,det värmer gott.Drar upp sången lite sedan får den glida fram över nejden,julen menar jag.

#########################

Det var väl alla då.Stort eller ett JÄTTE TACK skall ni ha.Kul att få sådan uppskattning på en cover,ni är bara bäst.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion