Forum > Demolåtar
Julsamarbete - med några Kontrollrummare
bjurte:
Jag gillar ditt gitarr-komp,skulle jag göra det skulle det garanterat bli anorlunda.
Nä, gör det du,det är en viktig del av låten.
zzeb:
--- Citat från: bjurte skrivet 14.12.2014, 21:23:43 ---Jag gillar ditt gitarr-komp,skulle jag göra det skulle det garanterat bli anorlunda.
--- Slut citat ---
OK, hör av mej om jag går bet:) En liten fråga där om hur man gör med effekterna i ett sånt här projekt. Räcker det om jag plockar bort reverb och delay och behåller resten av förstärkare och effekter. Eller vill mixare ha helt rena spår?
HasseFX:
...bidrar med en lagom tjock matta med lätt "volympedalad" Hammond + Leslie. Inte så mycket "arrat" - behöver anpassas mot hur producenten bestämmer hur arret ska vara.
http://soundcloud.com/hassefx2/mr-leslie-hammond/s-aKVo0
equality:
Låter ruggigt bra! Fin text också. :wub:
bjurte:
--- Citat från: zzeb skrivet 14.12.2014, 21:30:38 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 14.12.2014, 21:23:43 ---Jag gillar ditt gitarr-komp,skulle jag göra det skulle det garanterat bli anorlunda.
--- Slut citat ---
OK, hör av mej om jag går bet:) En liten fråga där om hur man gör med effekterna i ett sånt här projekt. Räcker det om jag plockar bort reverb och delay och behåller resten av förstärkare och effekter. Eller vill mixare ha helt rena spår?
--- Slut citat ---
Ja det där är ju olika från Mixare till mixare..
Om jag pratar för mig själv så tycker jag det är OK med efx. på typ gitarrer/Synthar då dom ofta är en integrerad del av spel/sound.
jag t.e.x. har i stort sätt alltid rev/delay "innbrända" då dom får mig att spela på ett visst sätt.
Sång trummor o bas däremot vill jag ha relativt omixade, så klart att lite lätt EQ,kompressor är ok om det hjälper utövaren och pushar en åt
rätt håll.
Men det är jag det.. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida