Forum > Demolåtar

Julsamarbete - med några Kontrollrummare

<< < (4/30) > >>

Wernborg:

--- Citat från: zzeb skrivet 08.12.2014, 19:53:01 ---Du är nu bassist och även trummis om jag lyssnar på MaxB:)

--- Slut citat ---
Nöjer mig med basen. Kul om fler är med.  :)

Wernborg:
Lägger du till saker nu Max? Blir det någon ordning och reda i collabandet då? Någon (zzeb?) borde bestämma låtens form och tempo etc. innan någon inspelning sker alls. Det bör ju finnas en grundwav som ALLA spelar till om det över huvud taget ska funka detta.

Är du producenten MaxB som levererar grundwave-filer till oss andra? Den kan ju växa allt eftersom det tillkommer instrument till producenten.

Lite tankar så...

Lazarus:
Jag tar gärna hand om trummeriet om intresse finns.

Med vänlig hälsning,
Lazarus

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.12.2014, 22:35:54 ---Lägger du till saker nu Max? Blir det någon ordning och reda i collabandet då? Någon (zzeb?) borde bestämma låtens form och tempo etc. innan någon inspelning sker alls. Det bör ju finnas en grundwav som ALLA spelar till om det över huvud taget ska funka detta.
Är du producenten MaxB som levererar grundwave-filer till oss andra? Den kan ju växa allt eftersom det tillkommer instrument till producenten.
Lite tankar så...

--- Slut citat ---

På fråga ett svarar jag: Jag presenterar min idé till alternativt intro, som inte kommer till första versen lika snabbt, utan innehåller ett varv med munspel.
Tempot har Zzeb inte avslöjat ännu, så jag informerar om att Zzeb spelar i 90 bpm.
Jag presenterar idén att en orgel kan användas i den här låten. Den idé jag presenterar, har inget med grundwaven att göra men om Zzeb vill, kan han förlänga introt. I så fall kan jag leverera munspel där, om så önskas.

Då det finns en grundwav kan jag spela nån orgel på ett eller annat ställe om så önskas av medkollaboratörer. Då det finns en grundwav spelar jag gärna in nån gitarr, om så önskas. Då det finns en grundwav sjunger jag gärna några textrader.

Lazarus på trummor låter fin-fint!

Wernborg:
Ok MaxB.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion