Kontrollrummet

emser-Far Far Away

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Jag lyckades få en lördag i studion och detta är resultatet.
Kom gärna med förslag på förbättring men det kan dröja innan det blir fixat.

/And


LÅTNAMN: Far Far Away
ARTIST/GRUPP: emser
GENRE: worldpoprock
LÅTLÄNGD: 4:08
KOMPOSITÖR: emser
PRODUCENT: emser
EV. MEDVERKANDE: emser
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Effekten från lofi till hifi känns häftig.
Mycket afrikansk över det hela, iallafall i mittpartiet. Gillar det.
Finns en del s-ljud i sången som stör lite.
Ytterligare en kompetent arbete från Sveriges svar på Peter Gabriel (usch, men kunde inte låta bli att säga det, du är väl astrött på att höra det. Men du har väl lite grann dig själv att skylla på efterson du ofta gör sk världsmusik.)

Nu när du har fått heltidsarbete lär man tyvärr kanske höra mindre från dig. Själv önskar jag att jag hade halvtidsjobb så jag kunde göra mer musik. Men det handlar tyvärr om ekonomi.

Tillägg: Apropå s-ljud har jag lyssnat en del på Nick Lowes senaste skiva och värre s-ljud har jag nog aldrig hört. Otroligt märkligt att skivan kom ut innan man fixat det hela med de-esser!
« Senast ändrad: 25.08.2007, 19:54:44 by Tokai »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Skön övergång från det lofajiga kinesintrot och det bryter också gott med "riktiga" ackord till samma melodi som är härligt naiv och enkel, nästan som en barnramsa. Indiankörerna med mollövergången är snygg håller låten kvar i Europa. Tajt och snyggt spelat i övrigt. Sköna låtar gör du men det hör väl till god ton att svara på åtminstone den kritik man själv får?    <_< ;)
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Citera
Sköna låtar gör du men det hör väl till god ton att svara på åtminstone den kritik man själv får?    <_< ;)
 

Exakt varför jag kommenterade emsers låt, vilket jag ofta gör eftersom jag gillar det han gör - för att få honom att tycka till om min låt, alltså gå utanför sin egen horisont.


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Effekten från lofi till hifi känns häftig.
Mycket afrikansk över det hela, iallafall i mittpartiet. Gillar det.
Finns en del s-ljud i sången som stör lite.
Ytterligare en kompetent arbete från Sveriges svar på Peter Gabriel (usch, men kunde inte låta bli att säga det, du är väl astrött på att höra det. Men du har väl lite grann dig själv att skylla på efterson du ofta gör sk världsmusik.)

Nu när du har fått heltidsarbete lär man tyvärr kanske höra mindre från dig. Själv önskar jag att jag hade halvtidsjobb så jag kunde göra mer musik. Men det handlar tyvärr om ekonomi.

Tillägg: Apropå s-ljud har jag lyssnat en del på Nick Lowes senaste skiva och värre s-ljud har jag nog aldrig hört. Otroligt märkligt att skivan kom ut innan man fixat det hela med de-esser!

Tack mannen, PG kommentarer är bara positiva här :)
Har du lyssnat på typ vad som helst från George Michael? ohyggligt mycket ess och framför allt på verbet där dom har vässar det extra mycket.

Nu när jag inte kan göra så mycket musik själv skall jag göra bot och lyssna+kommentera andras musik mycket mer, jag lovar.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Skön övergång från det lofajiga kinesintrot och det bryter också gott med "riktiga" ackord till samma melodi som är härligt naiv och enkel, nästan som en barnramsa. Indiankörerna med mollövergången är snygg håller låten kvar i Europa. Tajt och snyggt spelat i övrigt. Sköna låtar gör du men det hör väl till god ton att svara på åtminstone den kritik man själv får?    <_< ;)
 

Ha ha ha du menar typ en Tysk indian ;)
Lovar att lägga krut på lyssning och kommentarer plus att få till en god ton :)

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Citera
Sköna låtar gör du men det hör väl till god ton att svara på åtminstone den kritik man själv får?    <_< ;)
 


Exakt varför jag kommenterade emsers låt, vilket jag ofta gör eftersom jag gillar det han gör - för att få honom att tycka till om min låt, alltså gå utanför sin egen horisont.

Som sagt, sorry.
Tjära och fjädrar i morgon sedan bättring.

/And


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
...få till en god ton :)
/And

Äsch har du redan, både bildligt och bokstavligt. :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
gillar denna :) glömde posta något sist.

Shit vilket sound, eget och ändå gabriel.

Kul musik som är genomarbetad!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Ja indian trad.  Jag tyckte jag jag hade hört den förut....du har sånt unikt sound där din röst bildar en helhet som är svårslaget...gillar det mycket....blir nästan bäst vid 2:40 hej-å-hå,hej-å-hå.....riktigt bra

/  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se