Forum > Demolåtar
It will get better
Bass:
--- Citat från: mahan skrivet 02.12.2014, 12:06:57 ---Tjou Bass!
Abselut en härlig låt med fina känslor som får nackhåren att resa sig :wub:
Snyggt lirat och det relativt enkla arret sitter fint. Och en jättesnygg röst ligger du inne med åxå.
Det där med autotunern kan man ju diskutera länge... är ingen stor vän av den, små korrigeringar e ännu okei men sen när AT:n lixåm tar över så för både sången och sångaren en helt ny karaktär som i ditt fall inte egentligen ger nåt till åt låten. Så försök glömma AT:n för en stund och lägg ner lite mer jobb på sångövning istället, tycker din fina röst är värd att jobbas med!
h. johan
--- Slut citat ---
Haha tack för feedbacken =P
Brukar väl som många andra behöva en omtagning eller två på vissa ställen som kan bli lite surt. Annars är nog inte behovet av behovet större än så =P
Lagt ner sången så nå övning lär ju inte hända :lol:
Ja alltså, drog en verre igår utan AT, lät väl bättre även om jag ändå kan sakna det lite :blink: :D
MaxB:
--- Citat från: Bass skrivet 02.12.2014, 12:19:11 ---Ja alltså, drog en verre igår utan AT, lät väl bättre även om jag ändå kan sakna det lite :blink: :D
--- Slut citat ---
Ge länk!
Vill hellre höra den utan AT
bjurte:
Känslosamt och tårdrypande, när man läser dina förord kan jag nog förbise det smöriga som jag annars har rätt svårt för.. ;)
Det låter ibland lite som han Chicago snubben Peter Cetera och honom gick det ju hyffsat för.. ;)
Bass:
--- Citat från: bjurte skrivet 02.12.2014, 12:58:28 ---Känslosamt och tårdrypande, när man läser dina förord kan jag nog förbise det smöriga som jag annars har rätt svårt för.. ;)
Det låter ibland lite som han Chicago snubben Peter Cetera och honom gick det ju hyffsat för.. ;)
--- Slut citat ---
Haha ja du att nämna hans man i samma andetag är en jävla komplimang för mig då jag avgudar hans röst. Men tycker själva inte lika =P
Wernborg:
Mycket fint detta. Enkelt men effektivt arr.
Texten tycker jag däremot tyvärr blir sekundär i sådana här låtar/arr. Glömmer liksom lyssna på orden så för mig blir sången mer som ett instrument än textbärare. (Men ett väldigt bra sådant, och jag skriver det inte som negativ kritik, tvärtom. Gillar det mycket.) Kanske att det hade varit annorlunda på svenska.
Men herregud vad bra sång det är. Helt rätt för låten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida