Forum > Demolåtar

It will get better

<< < (4/9) > >>

Bass:
Ni ska höra Max verre på låten! Galet!  :wub:

MaxB:

--- Citat från: Bass skrivet 02.12.2014, 01:19:00 ---Ni ska höra Max verre på låten! Galet!  :wub:

--- Slut citat ---

Ja, galet är bara förnamnet. Låten är galet bra och jag var sugen på att sjunga den. Upptäckte att jag också gillade att spela kompgitarr, sologitarr och sjunga kör också.

Bass:
Riktigt snyggt! Tycker sången är magisk, kanske första "it will get better" som känns lite ansträngt annars fantastiskt. Lite Cash vibbar =)
Efter G kommer D med F# i basen. Vettefan va ackordet heter. Tar F# med tummen och D ackord, släpper e strängen fri :)

Edit: Heter tydligen D/F#  :D

MaxB:

--- Citat från: Bass skrivet 02.12.2014, 11:29:53 ---Riktigt snyggt! Tycker sången är magisk, kanske första "it will get better" som känns lite ansträngt annars fantastiskt. Lite Cash vibbar =)
Efter G kommer D med F# i basen. Vettefan va ackordet heter. Tar F# med tummen och D ackord, släpper e strängen fri :)

Edit: Heter tydligen D/F#  :D

--- Slut citat ---

Aha, var själv inne på Gmaj tror jag det heter, med G-barré där F# spelas på D-strängen...

mahan:
Tjou Bass!
Abselut en härlig låt med fina känslor som får nackhåren att resa sig :wub:
Snyggt lirat och det relativt enkla arret sitter fint. Och en jättesnygg röst ligger du inne med åxå.
Det där med autotunern kan man ju diskutera länge... är ingen stor vän av den, små korrigeringar e ännu okei men sen när AT:n lixåm tar över så för både sången och sångaren en helt ny karaktär som i ditt fall inte egentligen ger nåt till åt låten. Så försök glömma AT:n för en stund och lägg ner lite mer jobb på sångövning istället, tycker din fina röst är värd att jobbas med!

h.    johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion