Forum > Demolåtar

It will get better

(1/9) > >>

Bass:
Inte mycket musik som kommer ur mig, men tidigare i år förlorade jag en vän.. väldigt nära vän. Försökte spela in en låt om henne eller till henne, vilket inte gick riktigt. Har inte pallat lägga sång, fungerar inte längre =) Hatar att sjunga.

Nu har hennes bästa vän det otroligt svårt, tragedi efter tragedi känns det som...
Spelade i alla fall in denna åt henne. Fick med sång idag också för omväxlings skull  :blink: :ph34r:
Vet inte om det bara är att det betyder så mycket som gör att jag verkligen gillar denna?

Edit.. igen haha. Typ effektfri sång. Lite automation på delay och rejält neddraget reverb

EDIT: Färdig version. Lagt livebas och lite mer stämmor =P Nu får det va bra  :blink:

Första verren

EDIT: Andra verren =P

When your down and feeling lonley
and its hard to carry on
When you fall into the sadness
and you loosing all your hope

Remember how we love you
All the good we share
When everything feels hopeless
Remeber that im there

All the fear that we hold inside us
All the tears that we´re letting blind us
Let it go, try to be strong
It will get better...       

I know you lost someone close girl
And the scars cut you deep
The pain just growin stronger
For each and every day

Just remember how we love you
And all thats still here
When everything feels lost girl
Remember that im here

And all the tears that we´re letting blind us
It will get better... get better       
And all the tears that we´re letting blind us
It will get better... get better   

Gurano:
Känslig och fin låt.
/G

Bass:

--- Citat från: Gurano skrivet 01.12.2014, 10:17:41 ---Känslig och fin låt.
/G

--- Slut citat ---

Tack G =P
Kanske skulle lägga lite tid och lägga snortajta stämmor och ett gäng till ala Imogen Heap eller nåt  :rolleyes:

MaxB:
Underbar låt. Din sång börjar jättebra, sen kommer autotuningsfunktionen in och ställer till det, enligt mig. Men du kanske vet att den ställer tillrätta?

Fantastisk fin låt och körer gör den ännu bättre.

Bass:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.12.2014, 10:46:17 ---Underbar låt. Din sång börjar jättebra, sen kommer autotuningsfunktionen in och ställer till det, enligt mig. Men du kanske vet att den ställer tillrätta?

Fantastisk fin låt och körer gör den ännu bättre.

--- Slut citat ---

Haha alltså jag jag älskar den där lite robotgrejjen som kommer lite subtilt, men det kanske inte fungerar 2014  :lol:
Den är inte direkt nödvändig, kanske gör en verre utan det där. Funderar ändå på att tajta till körena och lite andra smärre missar.
Sanningen är att det är en 20 minuters låt med en tagning på allt. Har en dendens att förstöra känslan i låtarna när jag väl sätter igång och "fixar" =D

Tack Max  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion