Forum > Demolåtar

Emu: Undo Me Ft Brent Rossen & Plinka - Version 02 + ide på en grej

<< < (11/11)

mahan:
Tjou på hela collabet!
Det är en stund sen jag senast lyssnade och... WOW!
Apselut världklass på setta stycke.
VAr lite orolig att det skulle bli långtråkigt med över 7 minuter att lyssna men så är ju inte fallet.
Själva kompet som  är uppbyggt av ambienser och synthsounds är ju snyggt men kunde kanske innehålla nån överraskning för lyssnaren.
Det som gör låten stark e ju dom starka sånginsatserna, hörs ju att det har jobbats en hel del med stämmor och arr runt dem.
Massivt och pompöst om man kan säga så, GILLAS! :)

h.   johan

spacetrucker:
Nu är den fullständig :wub:. Plinka sitter som handsken :D

Kommer lätt med i tio i topp för 2014, kanske till och med min favorit...

// Space

Emulator:

--- Citat från: mahan skrivet 19.12.2014, 11:52:52 ---Tjou på hela collabet!
Det är en stund sen jag senast lyssnade och... WOW!
Apselut världklass på setta stycke.
VAr lite orolig att det skulle bli långtråkigt med över 7 minuter att lyssna men så är ju inte fallet.
Själva kompet som  är uppbyggt av ambienser och synthsounds är ju snyggt men kunde kanske innehålla nån överraskning för lyssnaren.
Det som gör låten stark e ju dom starka sånginsatserna, hörs ju att det har jobbats en hel del med stämmor och arr runt dem.
Massivt och pompöst om man kan säga så, GILLAS! :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Tack för en riktigt Värmande kommentar Mahan! jag har försökt med lite avbrytande ljud, men jag har kännt att känslan går lite förlorad, det är som hela låten bygger påsamspel mellan arr och rösterna och det plock och pill som görs med rösterna. Jag tror att det är en låt som gör sig bäst när man lyssnar aktivt i bra lyssning och hör alla detaljer, den blir nog mer tam om man mest lyssnar på lite distans.

tack för tyck!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.12.2014, 12:04:47 ---Nu är den fullständig :wub:. Plinka sitter som handsken :D

Kommer lätt med i tio i topp för 2014, kanske till och med min favorit...

// Space

--- Slut citat ---

Så glad jag blir, stort tack  :wub:

Eddi:
Det lär ju vara så att Britney Spears har en deadringer i Sverige med en likadan fast bättre röst, och du har en i staterna. Plinka låter bra. Jag känner som om jag är lite överallergisk mot överstyrningar ikväll och den här ramlar in där dessvärre.Måste den vara så håst pressad? I övrigt bra.

In english but a dreadful translation by Google:
It teaches well be that Britney Spears has a dead ringer in Sweden with a similar but better voice, and you have one in the States. Plink sound good. I feel as if I'm a bit of an allergy to overdriving tonight and this fall in there dessvärre.Måste be so EQUINE pressed? Otherwise good.

Emulator:

--- Citat från: Eddi skrivet 19.12.2014, 23:06:44 ---Det lär ju vara så att Britney Spears har en deadringer i Sverige med en likadan fast bättre röst, och du har en i staterna. Plinka låter bra. Jag känner som om jag är lite överallergisk mot överstyrningar ikväll och den här ramlar in där dessvärre.Måste den vara så håst pressad? I övrigt bra.

In english but a dreadful translation by Google:
It teaches well be that Britney Spears has a dead ringer in Sweden with a similar but better voice, and you have one in the States. Plink sound good. I feel as if I'm a bit of an allergy to overdriving tonight and this fall in there dessvärre.Måste be so EQUINE pressed? Otherwise good.

--- Slut citat ---

Deadringerkommentaren var nog fan spot on =)

Tänker du på överstyrningen på Plinka på slutet? Den vill vi nog ha kvar, även om vi förlorar eddi =)

Kommer en ny mix med nya filer så småningom, och då kanske det har ändrats, vi får se.

tack för tyck!

Och betyder håst EQUINE? odd :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion