Forum > Demolåtar

Emu: Undo Me Ft Brent Rossen & Plinka - Version 02 + ide på en grej

<< < (8/11) > >>

spacetrucker:
Jag gillar långa låtar  :wub: Speciellt om de är bra... som denna låt. Superbra.

En liten grej bara. Vid 262 där kvinnorösten (Plinka?) kommer in, där är det liksom väckning på nåt sätt, jag rycktes upp ur mitt euforiska tillstånd där.... om jag fick bestämma skulle "hennes" sång vara lite längre bak och med lite mer delay eller nåt. Sången är det i och för sig inget fel på. Kontrasten var bara för stor liksom.... om du förstår vad jag menar. Annars är detta kanon ju.

// Space

Emulator:
Ja vem f-n hinner med en låt på 3 minuter? Knappt man fått in alla highhatfills på den tiden juh :D

Skämt åsido så gillar jag en lång låt om den är lång av en anledning, alltså att det är nån röd tråd genom den hela.

Tydligen hittar du en knut i tråden där vid 262, och jag har precis samma feeling, och plinka med. Felet är mitt, jag tog en kör och gjorde lead för jag fastnade vid sången så mycket. Hon ska göra en ny ingång där som är lite mindre abrupt.

Jag vill ha hennes röst lite sådär kraftfull och stark där, vet inte hur det blir med längre bak. Ska se hur det blir med nya sången, och kanske blöta upp den en aning.

Manliga Leadsången skall blötas pyttepytte också på uppmaning av Brent.

kul att det uppskattas och tack för lyssning och tyck!

Marsall:
Skön mix o inte alls för lång ..det skall va så här absolut..
Skön svävande plinka sång i början Brent fyller fint på..trummorna manglar gott..syntharna vibrerar likaså..
Men vid 275 o 280 låter plinka stötig i sången ..Men häftigt med ekot så det är mera stötaktigheten som stör lite..längre bak som space tror jag va inne på? Senvid 406 tycker jag bredda på" av bara tusan med slingsynthen den ljusa ..så den låter mer ini bröstkorgen lixom..nu ligger den o pyr lite i askan :) .. Annars Gottmos  B)

bjurte:
Ja jeklars... det bidde något helt annat nu när man fick helheten.
Introt är skitskönt, och när Plinka kommer in med dom psykedeliska delayerna, är det bra läckert (jo jag hör oxo att en del strofer kanske borde tas om)
Det enda jag saknar är att någonstans( låten är ju lång) kunde det komma in någon harmoni/rythmik brytning, det blir lite entonigt i längden.
Men va fn. snyggt arrat och smaskig musik. ;)

Emulator:

--- Citat från: Marsall skrivet 11.12.2014, 14:30:59 ---Skön mix o inte alls för lång ..det skall va så här absolut..
Skön svävande plinka sång i början Brent fyller fint på..trummorna manglar gott..syntharna vibrerar likaså..
Men vid 275 o 280 låter plinka stötig i sången ..Men häftigt med ekot så det är mera stötaktigheten som stör lite..längre bak som space tror jag va inne på? Senvid 406 tycker jag bredda på" av bara tusan med slingsynthen den ljusa ..så den låter mer ini bröstkorgen lixom..nu ligger den o pyr lite i askan :) .. Annars Gottmos  B)

--- Slut citat ---

tack för bra ideer! Nya sångfiler har anlänt, men jag är ensam med barnen så det får vänta ett tag! Skall kika vid 406 oxo!

kul att det uppskattas!

--- Citat från: bjurte skrivet 11.12.2014, 15:39:35 ---Ja jeklars... det bidde något helt annat nu när man fick helheten.
Introt är skitskönt, och när Plinka kommer in med dom psykedeliska delayerna, är det bra läckert (jo jag hör oxo att en del strofer kanske borde tas om)
Det enda jag saknar är att någonstans( låten är ju lång) kunde det komma in någon harmoni/rythmik brytning, det blir lite entonigt i längden.
Men va fn. snyggt arrat och smaskig musik. ;)

--- Slut citat ---

tack bjurte!

ska kika äver brytningen. det ligger ju en sektion mitt i, men det kanske är för tamt. labbar vidare. kanske ändra tonhöjden på sista...hm.

thnx för lyssning, å kul att du gillart!

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion