Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Summertime (nu med sång)

<< < (2/3) > >>

Roffe H:
Hallå igen, tycker att den skulle ha lite sång också, trodde inte att texten var "fri", men det är den,DuBose Heyward skrev den i samband med Gershwin till Porgy and Bess  (1935).
Den känns mer färdig så här...lagt till nya trummor och ändrade också ljudet på gitarren något.
/Roffe H

Eddi:
Jag säger inget om jazzcymbalerna.....
Men din röst passar verkligen detta med din naturliga (eller?) vibrato så är det riktigt njutbart fanns det inte en vers till tycker det låter som om det finns plats för lite mer sjung :D

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.12.2014, 18:51:41 ---Jag säger inget om jazzcymbalerna.....
Men din röst passar verkligen detta med din naturliga (eller?) vibrato så är det riktigt njutbart fanns det inte en vers till tycker det låter som om det finns plats för lite mer sjung :D

--- Slut citat ---

Tack för återlyssning Eddi, alltid lika välkommet med goda råd och uppmuntran.
Trummorna...nja vars, men de passar nog bättre till låten i alla fall. Kanske kan man fixa till dem lite bättre  :unsure:
Det finns ingen mer text, jag har med allt som är skrivet, däremot kan man ju upprepa första versen igen, men tänkte att den blev lite för lång då (tyckte 3:18 räckte)
/Roffe H

Roffe H:
Lägger upp denna som färdig nu, meningen att trummorna ska vara bättre nu än i förra versionen. De är i alla fall de bäst passande jag kan hitta i dagsläget.  :unsure:
/Roffe H

Eddi:
Då får du allt välja Färdiga Demon och inte Allt om kontrollrummet :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion