Forum > Demolåtar
mahan - METALURG (ny version 3 dec 2014)
mahan:
tJOU!
Har fått "beställning" på musik till ett video dokumentärprojekt. Har redan gjort ett antal låtar men nu var dom i kontakt med mig idag och sa att dom behöver nåt "snabbt o rivit rock/metall alster". Så nu har jag på ett par timmar skrapat fram en mycket rå ihopbandning och vill gärna ha nån kommentar. Mixen e ju usel och lirandet halta men behövs det mera delar eller kan detta räcka till som grundmaterial? Dom ville ha en stump på 3-4 minuter och det e det enda som tillsvidare får godkännt! :D
Och detta skall vara instrumentalt så ingen sång .... tillsvidare.
LÅTNAMN: METALURG
KOMPOSITÖR: mahan
INSTRUMENT: mahan
MIX O MASTRERING: mahan
ANDRA MEDVERKANDE: nobody
MEDIATYP: MP3
Låtlängd: 3:28
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.eu/KR-music/METALURGE.mp3[/mp3]
Ny version 3 december 2014:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.eu/KR-music/METALURGE-20.mp3[/mp3]
Såga på!
spacetrucker:
Jsut det, mixen är usel och gitarristen helt kass :unsure: :P
Nädå, detta gillas. Lite lågtråkig att bara lyssna på kanske men som "filmmusik" sitter den säkert som handsken.
Det lugna partiet som börjar vid 58, första svängen kunde kanske vara ännu mer avskalad... kanske plocka bort distgitarrerna där... eller nåt. Bara en tanke.
// Space
MaxB:
Jag har ju ingen aning om vad de behöver men det här låter ju bra och det innehåller flera byggklossar som går att använda.
Marsall:
Tjou
Mellan 58-103 skulle jag ha kört mer raka trummor (mera funkbetonade ) för att bryta av mera rejält Nu e dom lixom att dom inte kan släppa heavystuket .(kaggen etc). Mitt tips till annars sköna riff låten :D Rock on" Ingen komments om ljud etc dålig lyss fn :)
mahan:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.11.2014, 08:44:50 ---Jsut det, mixen är usel och gitarristen helt kass :unsure: :P
Nädå, detta gillas. Lite lågtråkig att bara lyssna på kanske men som "filmmusik" sitter den säkert som handsken.
Det lugna partiet som börjar vid 58, första svängen kunde kanske vara ännu mer avskalad... kanske plocka bort distgitarrerna där... eller nåt. Bara en tanke.
// Space
--- Slut citat ---
Tjou o tack!
Ska ta o lugna ner det lugna partiet med nåt som.... vetetusan, får se :)
--- Citat från: MaxB skrivet 27.11.2014, 09:00:52 ---Jag har ju ingen aning om vad de behöver men det här låter ju bra och det innehåller flera byggklossar som går att använda.
--- Slut citat ---
Takk o båkk!
Jag har ju heller inte fått svar om det duger till deras användning men hoppas ju på grönt ljus! :rolleyes:
--- Citat från: Marsall skrivet 27.11.2014, 09:59:07 ---Tjou
Mellan 58-103 skulle jag ha kört mer raka trummor (mera funkbetonade ) för att bryta av mera rejält Nu e dom lixom att dom inte kan släppa heavystuket .(kaggen etc). Mitt tips till annars sköna riff låten :D Rock on" Ingen komments om ljud etc dålig lyss fn :)
--- Slut citat ---
Jou jou! o tack!
Krister var inne på samma tankar, att på sina ställen lugna eller åtmiståne få ihop en liten kontrast ändring i låten som ju som sådan ohjjälpligt blir långtråkig. Ska ju försöka minnas att musiken i ett videomontage bara står som stöd för bilden och då ska den bara finnas där men inte sticka ut, få se vad dom själva tycker
Tack alla för snabba inlägg, allt tas emot med tacksamhet så såga på om ni orkar!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida