Forum > Demolåtar
D.I.Y lirar Genesis - Apocalypse in 9/8
karl:
Vart tog den vägen ???
MaxB:
--- Citat från: karl skrivet 27.11.2014, 21:37:59 ---Vart tog den vägen ???
--- Slut citat ---
Alternativ för den som inte ser spelaren i första inlägget!
https://soundcloud.com/bribedant/suppers-ready-pt3-apocalypse-in-98#new-timed-comment-at-287736
Här är alternativ länk om du vill lyssna på Suppers Ready från den första delen till och med denna: https://soundcloud.com/bribedant/
Avslutningen är ännu ej färdigställd. Den kommer och förhoppningsvis mer än så med tiden...
Eddi:
Jag har ett litet önskemål och det är att Hacketguran från 54 sekunder och framåt blir tyngre både bas och dist och volym det är ju den som ger pulsen i låten och det känner jag saknas en del nu.
Bribedant:
--- Citat från: Eddi skrivet 29.11.2014, 14:30:29 ---Jag har ett litet önskemål och det är att Hacketguran från 54 sekunder och framåt blir tyngre både bas och dist och volym det är ju den som ger pulsen i låten och det känner jag saknas en del nu.
--- Slut citat ---
Rätt tänkt, du tänker som jag ;) Den här mixen är fortfarande öppen för justeringar så med fräscha öron kommer jag att trimma en del detaljer. Önskar jag hade bättre "gear" att köra gitarrer genom. En sketen zoom pedal som egentligen inte håller måttet. Jag får hela tiden hålla på och "tweaka" fram ett gurasound man kan leva med. Dessutom verkar jag ha blivit lurad av min sub som fått för sig att lira för högt. Mixat allt under 100hz lite lågt pga den. Sen finns det en del olika sätt att tolka Supper's på. Allt från din referens(gissar jag) Foxtrotplattans läckra gitarrtugg med en massa botten till Seconds Out versionen med i stort sett ingen botten alls men snärtiga och tajta gitarrer. Just den här covern är arret mer Seconds out och soundet förhoppningsvis mer åt Foxtrot hållet.
Ang orglar, basar och gitarrer.
Har faktiskt en slags soundkvalitétsnivå jag gärna vill hålla näsa ovanför: Hacketts senaste album Revisited II. Gillar jag det jag hör på vår D.I.Y version bättre än den på Revisited II är det mesta ok. Hacketts album låter... inte riktigt bra. Är nog det snällast jag kan säga om den plattan :P
Emulator:
hoppsan. Snyggt gjort gubbs. Det är lite elakt mot gitarren att spea så i synk med stolpiga trumkompet, minimala missar hörs. Kanske mest petitesser, men dock.
SÅngen låter lite ansträngd och svajig i inledningen men blir bättre rätt snart.
Tja, gött mos =)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida