Forum > Demolåtar
D.I.Y lirar Genesis - Apocalypse in 9/8
Bribedant:
LÅTNAMN:Apocalypse in 9/8 (från Supper's Ready, Genesis Foxtrot album -72)
GENRE: Progressive Rock
LÅTLÄNGD: ca 4.50 min
SÅNG MaxB
BACKING KÖR: Rutherford och Collins faktiskt :lol:
TRUMMOR: hagis
RESTEN: Bribedant
Det virtuella coverbandet D.I.Y släpper nytt spår!
En rätt skitig version av Apocalypsen från Supper's denna gång.
Ofärdig demo ett tag till. Några detaljer i mixen ska finjusteras men måste vila öronen med något annat ett tag.
Apocalypsen var faktiskt inte speciellt knepig att lira, tja hagis fick jobba lite med trummorna men det hela föll på plats rätt snart. Det svåra var att få till ett bra sound på den här. Man har originalet att lyssna på, man har en idé i huvudet om hur man vill att det ska låta. Och någonstans däremellan sitter jag och kranar något som bara låter skit. Dragit ned alla reglar på noll mer än en gång.
Hursomhelst, jag är lyckligt lottad med kompetenta medmusiker så till slut börjar det limma ihop. Max'en kan ju de här gamla låtarnas lead vox "by hart" t.ex vilket är rätt lyxigt för mig som sitter och råddar i sånt här gammalt material. Hade nog inte blivit av utan Max och hagis. Finns snart D.I.Y material för en hel CD.
mahan:
Tjou Bribedanten!
Sitter o lyssnar o småler, fantastisk story med Mr Mercury som går från lätt akusatiska svängar via cirkustältet till stadion, snyggt!
Orgeln kunde ha lite mindre attack så att det blev lite tajtare för den e annars så snyggt lirad.
Varför inte slänga in ett solo typ "posetiv", skulle sitta efter cirkus slängen. Oj vad detta kommer att bli intressant att följa upp, detta alster kan ju leda vartsomhelst, t.om kanske en liten rock opera!
Snyggt jobbat så långt.... FORTSÄTT! :D
h. johan
EDIT: meddela när och var CD:n kan inhandlas!
spacetrucker:
Jag började lyssna på Genesis då "A Trick Of The Tail" kom ut, 1976 om jag inte minns fel. Vid det skedet gillade jag inte de äldre plattorna egentligen alls. Det är först nu på "äldre dagar" som jag börjat lyssna även på dem...
Javisst ja, denna låt då. Snygg produktion, mycket jobb här. Det lyfter jag på hatten för :)
Snygga syntsolon. Max sång är övertygande, det blir ju lätt så att man jämför med orginalet... här glömde jag liksom att detta är en cover. Snyggt jobbat allihop.
Mixen låter rätt bra tycker jag, lyssnar nu på jobbet med hörlurar som framhäver basen men trots dem låter det bra.
Kör hårt :D
// Space
P.S. Som följande tycker jag ni skall ge er i kast med "Squonk" från "A Trick Of The Tail" ;)
bjurte:
Gött hantverk, vad mer kan man säga !! B)
Foxtrot och Selling England e ju 2 av mina favvisar och det känns lite avigt med andra versioner, men soim sagt
bra jobbat !
Eddi:
Oj va... tog den slut :angry:
Ingenting att klaga på låter helt underbart förutom en liten orgel snubbling (tycker jag) vid 1:04 kanske skulle maxen upp lite på slutet i det högre eq-området?
Hade gärna fortsatt att lyssna :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida