Forum > Färdiga produktioner

MaxB - The Harmonica

<< < (2/8) > >>

MaxB:
Ny version nu.

--- Citat från: mahan skrivet 24.11.2014, 00:16:51 ---Riktig liten godbit här, kul text med... fyra refränger! :D
Mixen låter lite rå ännu, kanske lite lätt kompress för att jämna ut nivårena och sen aningen mer reverb, sådär lite club-aktigt., lite live feeling.
Riktigt snyggt och sträv röst har du slängt på här, ta lite längre avstånd till micken så hålls nivån lite jämnare.
Men vilken harmonika e de som saknas, den som hörs i låten sitter ju hur bra som helst!
bra jobbat Max!

--- Slut citat ---

Refränger får man aldrig nog av... nåja, kanske tar bort ett munspelssolo på slutet. Då kanske det kan bli färre refränger eller ett utro med två refränger efter varandra.
Jag upplever att rösten är skitkul att använda nu - lite sträv som du säger och tillsammans med körerna tycker jag att det blir lite soundet från 70-talsgruppen Slade på sången.
Munspelet som saknas är ett specialbyggt som en bluesmunspelare lovat mig men som han inte hunnit bygga klart ännu.

--- Citat från: morgonte skrivet 24.11.2014, 10:40:17 ---Trevlig låt, trots att varken text eller melodi håller någon mästarklass. därmed inte sagt att det är dåligt, det är en "good enough"-låt, men så har du ju inte heller tillgång till det där munspelet! Det är utförandet som gör att det funkar, din röst blir bara skrovligare, och det är bra. Förstör den inte bara, den behöver hålla i många låtar än... arret är också bra med körerna och det icke-perfekta munspelet som sitter fint. Skön lyssning! :)

--- Slut citat ---

Ja inte är texten något att hänga i julgranen och ackorden är nog hur vanliga som helst. Det är som du säger något med arret och rösten som jag tycker känns helrätt.

--- Citat från: Roffe H skrivet 24.11.2014, 14:25:22 ---Gillar den lite råa livekänslan här, kanske kan du ha lite av den kvar när du gör den färdig. Härligt munspel.  :)

--- Slut citat ---

Ja, det är lite livekänsla i den här inspelningen, med buffliga instrument som inte är exakta på takt utan drar och sliter lite. Munspelet är som du hör okej men det finns bättre!  :lol:

--- Citat från: mahan skrivet 25.11.2014, 00:53:45 ---Bättre verre detta, men kolla vid ca 1:52, där händer nåt kattaståfallt!

--- Slut citat ---

Tack Mahan jag hör nu, jag håller därför på att rendera en ny verre som inte ska ha hicka.
Lägger upp den innan jag lägger mig. Hur ska jag orka upp imorgon?

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.11.2014, 01:00:20 ---Refränger får man aldrig nog av... nåja, kanske tar bort ett munspelssolo på slutet. Då kanske det kan bli färre refränger eller ett utro med två refränger efter varandra.
Jag upplever att rösten är skitkul att använda nu - lite sträv som du säger och tillsammans med körerna tycker jag att det blir lite soundet från 70-talsgruppen Slade på sången.
Munspelet som saknas är ett specialbyggt som en bluesmunspelare lovat mig men som han inte hunnit bygga klart ännu.

--- Slut citat ---

Tjou!
Min refrängkommentar har inget med låtuppbygnaden att göra, tyckte ju bara att det på riktigt var en kul grej då jag läste texten!
Så gå inte och ändra på uppbyggnaden, den e bra som den är, kul med refränger oich kul med mycket harmonika! :)

h.   johan

mahan:
Jajjamen, nu funkar spelaren utan att hicka,
Nu när din sång e så fint raspig så tycker jag du kan ta ner lite på volymen på den så att den inte sticker ut för mycket,
fixar du det så köper jag låten! :)

h.   johan

Plinka:
Snyggt och skönt! Gillar din röst!
Kul med texten om munspelet som du går och väntar på, lite paradoxalt blir det dock att man hör ett munspel i arret, fast man vill ju ha det där liksom ;)

bjurte:
He-he ! Du/Det låter lite som den den där Cat Stevens låten om Far & Son förhållandet(kommer inte på originaltiteln)
Låter snyggt men saknar kanske lite botten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion