Forum > Färdiga produktioner
MaxB - The Harmonica
MaxB:
--- Citat från: mahan skrivet 25.11.2014, 01:25:34 ---Jajjamen, nu funkar spelaren utan att hicka,
Nu när din sång e så fint raspig så tycker jag du kan ta ner lite på volymen på den så att den inte sticker ut för mycket,
fixar du det så köper jag låten! :)
--- Slut citat ---
Tack för support på alla plan! ;) Jag vill ta bort ett av munspelspartierna i andra delen av låten...
Jag återkommer med önskemål då jag fixat fler saker i inspelningen. Med din hjälp hör jag några helfel med kicken i trummorna, som är handspelade via midi-keyboard. Rösten i min mix är för vass nu.
--- Citat från: Plinka skrivet 25.11.2014, 13:38:52 ---Snyggt och skönt! Gillar din röst! Kul med texten om munspelet som du går och väntar på, lite paradoxalt blir det dock att man hör ett munspel i arret, fast man vill ju ha det där liksom ;)
--- Slut citat ---
Ja, det är kul med rösten som instrument nu. Blir intressant att testa munspelet om det kommer... Kanske är det mycket bättre än det jag använder här "tuned in C". Spelar det i 2:dra position vilket innebär att spela i tonarten G.
--- Citat från: bjurte skrivet 25.11.2014, 13:57:54 ---He-he ! Du/Det låter lite som den den där Cat Stevens låten om Far & Son förhållandet(kommer inte på originaltiteln) Låter snyggt men saknar kanske lite botten.
--- Slut citat ---
Mahan ska hjälpa mig med mixen för jag är lite "lost" där nu.
Huvet på spiken Bjurte! Jag kommer göra en cover på den låten senare och den har tydligen redan inspirerat mig! Ingen annan har hittat kopplingen innan du! 5 "påäng" till Bjurte! :lol:
Eddi:
Det finns mycket finesser med den här låten förutom att den är himla bra. Du är stolt över leaden och det ska du vara den är suverän, de korta guralicksen är kanon och ditt trummande är för första gången riktigt bra. Men det jag tycker är bäst är hur du fått till kören det låter verkligen som en mindre folkmassa som står i ett gathörn och vinkandes hejar på i din kamp för en trynorgel.
Bra av Bjurte att pricka in CS jag klarade inte det trots hintar från maestron själv.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.11.2014, 23:04:52 ---Det finns mycket finesser med den här låten förutom att den är himla bra. Du är stolt över leaden och det ska du vara den är suverän, de korta guralicksen är kanon och ditt trummande är för första gången riktigt bra. Men det jag tycker är bäst är hur du fått till kören det låter verkligen som en mindre folkmassa som står i ett gathörn och vinkandes hejar på i din kamp för en trynorgel.
Bra av Bjurte att pricka in CS jag klarade inte det trots hintar från maestron själv.
--- Slut citat ---
Today is a good day. Tnx!
Munspelstillverkaren har kontaktat mig med önskad information, kan bli en snar leverans.
Mahan har gjort en mix på nuvarande mp3a och jag gillar vad han åstadkommer:
[mp3=200,20,0,center]http://johanm.eu/MaxB/MaxBHarmonica.mp3[/mp3]
Roffe H:
Härligt, livekänslan och "råheten" finns kvar. :)
/Roffe H
Eddi:
Ja jag gillar Mahans mix mjukare, rundare och mer skön att lyssna på.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida