Forum > Demolåtar
CAN YOU HEAR ME Space/Marre/Bjurte
Plinka:
Underbar POWER i denna rocklåt, ni alla bidrar till det sköna tunga trycket!
Snyggt att Bjurte lagt en andrastämma med gitarren mot Marre på vissa partier, och det kommer fram bra i orginalmixen från Space, lite svagare på Mahans remix.
Men jag blir nog ändå mest hänförd av låten i Mahans remix, och det beror på hur han låtit sången komma fram tydligare och med smakfullt reverb och delay.
Ni alla har gjort ett mycket snyggt jobb annars! Snygg mäktig sång Marre!!
mahan:
Tjou!
Ett stort tack till alla som kommenterat och tyckt o tryckt om Mahans version, det värmer! :wub:
Men för att själva grundlåten och grund collabbet skall kunna leva vidare har jag bett Space att skrapa bort min version ur denn tråd.
Kommer att bli lättare att följa upp låtens uppväxt och lättare för lyssnaren att kommentera när det finns bara en låt att lyssna på!
Ha det gott och vi träffas i andra trådar! :)
h. johan
spacetrucker:
OK, ny mix 11.12.2014. Första med Cubase 8:an. Plockade bort alla pluggar och började om från scratch. Dessutom ersatte jag midibasisten med mahan :)
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/CAN_YOU_HEAR_ME_10-12-2014_2.mp3[/mp3]
edit: jo, dessutom, tack till mahan för hjälpen med marres sångspår ^_^
Emulator:
Låter lite zz top med de där trummorna och guran!
Kanske skulle jag vilja höra lite tightare gitarrljud, eller hur man beskriver det. LIte mindre blött, det låter lite reverbigt nu.
Snyggt med synthar och gitarr, det är alltid bra!
Begriper inte hur du lyckas sjunga de där snabba glidningarna ner till de mörkaste tonerna marre :) grymt gjort! Det finns nog enklare melodier att tänka sig till denna, men varför göra det när man fixar detta?Blir bra närvaror och "sence of urgency" när sångmelodin är så dynamisk där.
Jag skulle vilja höra att du la på en oktav upp, bara på sista ordet i varje strof... tror det skulle låta fint.
Har itne så mycket att säga om mixen då jag inte lyssnar i några vidare högtalare.
bra jobbat!
Plinka:
Oooh nu var det smaskigt mums att lyssna på denna!! Bra jobbat alla -suuupersnygg sång Marre!
Har inte bästa lurarna just nu, men vad jag kan höra är mixen jättefin och välbalanserad nu, och mitt tidigare gnäll på sångeffekterna stryker jag nu -detta blev grymt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida