Forum > Demolåtar

Gränsfejd - Grindslanten

<< < (3/4) > >>

Wernborg:
 :D

Funderar på om inte dekadens vore bättre.  :wacko:

:D

1up:
Tycker låten är bra, förnimmer en viss sorgsenhet mellan textraderna och sångtonerna. Men det är kanske bara jag.

I denna kallare årstid, kanske dra på lite värme till i röstljudbilden skulle vara främjande.

Trevlig helg.

bjurte:
Tja, kanske inte riktigt min pöse, men oklanderligt framfört, kul projekt med grannar eller hur det nu va.. :)
Får lite Torsson/Svenne-Rubins vibbar och dom var ju rätt skojsiga emellanåt. :D

mahan:
Tjou W!
Detta är ju en kul och på samma gång en känsofull liten grej.
Låten drivs snyggt fram av den fina texten.
Melodin och låten i sig själv e ju lite så där "trad. arr" men sätter sig nog bak örat efter ett par lyssningar.
några franska streck här:
- bra sjunget fast första versen låter lite trävande men mot slutet blir det strongare (vem e solisten?)
- andra versen "Till frihetens land" kunde basen följa ackordet, nu låter det typ felslag.
- basen kunde liras lite mer moderat, med lite mjukare sound, låter alltför "vild" på sina ställen nu i denna typs genre.
- outron med ackena skulle låta jättefint om sången kunde fortsätta med t.ex en del, eller varför inte hela sista versen
- vad mixen gäller så kunde sången dras lite ner, den kommer nog fint igenom ändå.
- virvelkaggen låter lite "paff" o klen som om den inte riktigt trivs i sammanhanget.
- hela mixen låter lite klen, lite väl mycket skuret av nedre registret, så slåpp upp lite "fläsk"!
- nånstans i början tycker jag mig höra nåt typ keyboard-matta (kanske stråkar, cello) som kunde höjas upp
- och om du beslutar att outrons snygga acker kunde få sällskap av lite sång så varför inte testa samma på början, första versen ackapella med bara ackena och sången, kunde göra att låten växer till sig på ett snyggt sätt.

Jahhadu, blev många franska streck detta, bara tankar efter några lyssningar :)

Ha det bra!

h.    johan

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 22.11.2014, 00:28:25 ---Tycker låten är bra, förnimmer en viss sorgsenhet mellan textraderna och sångtonerna. Men det är kanske bara jag.

I denna kallare årstid, kanske dra på lite värme till i röstljudbilden skulle vara främjande.

Trevlig helg.

--- Slut citat ---
Tackar. Värme är bra, ska kika på det.

--- Citat från: bjurte skrivet 22.11.2014, 12:25:27 ---Tja, kanske inte riktigt min pöse, men oklanderligt framfört, kul projekt med grannar eller hur det nu va.. :)
Får lite Torsson/Svenne-Rubins vibbar och dom var ju rätt skojsiga emellanåt. :D

--- Slut citat ---
Hmm. Detta var ett försök till att vara hyfsat seriös.  :lol: Känner mer till dina referenser som lite halvtokiga sådär. Får jobba på uttrycket helt enkelt.

--- Citat från: mahan skrivet 22.11.2014, 21:49:36 ---Tjou W!
Detta är ju en kul och på samma gång en känsofull liten grej.
Låten drivs snyggt fram av den fina texten.
Melodin och låten i sig själv e ju lite så där "trad. arr" men sätter sig nog bak örat efter ett par lyssningar.
några franska streck här:
- bra sjunget fast första versen låter lite trävande men mot slutet blir det strongare (vem e solisten?)
- andra versen "Till frihetens land" kunde basen följa ackordet, nu låter det typ felslag.
- basen kunde liras lite mer moderat, med lite mjukare sound, låter alltför "vild" på sina ställen nu i denna typs genre.
- outron med ackena skulle låta jättefint om sången kunde fortsätta med t.ex en del, eller varför inte hela sista versen
- vad mixen gäller så kunde sången dras lite ner, den kommer nog fint igenom ändå.
- virvelkaggen låter lite "paff" o klen som om den inte riktigt trivs i sammanhanget.
- hela mixen låter lite klen, lite väl mycket skuret av nedre registret, så slåpp upp lite "fläsk"!
- nånstans i början tycker jag mig höra nåt typ keyboard-matta (kanske stråkar, cello) som kunde höjas upp
- och om du beslutar att outrons snygga acker kunde få sällskap av lite sång så varför inte testa samma på början, första versen ackapella med bara ackena och sången, kunde göra att låten växer till sig på ett snyggt sätt.

Jahhadu, blev många franska streck detta, bara tankar efter några lyssningar :)

Ha det bra!

h.    johan

--- Slut citat ---
Solisten är jag.
Ang. basen på frihetens land. Väntade bara att nån skulle kommentera det. Vaket Mahan! Ligger redan på att göra-listan.
Gillar att basen är lite vild som kontrast till det i övrigt ganska beskedliga arret. Smaksak såklart.
När det gäller mix så är det inte gjort ännu. När allt är inspelat drar jag ner reglarna på noll och börjar om.
Friska idéer kringa akkarna också. Ska ta mig en funderare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion