Forum > Demolåtar

MaxB - A Natural Queen - ny mix 28/11

<< < (5/6) > >>

MaxB:
Jag ska även sänka percussion-spåret en aning men i övrigt känns den allra nyaste mixen jag smugit in ganska färdig, tycker jag.
Fler tips innan man knyter ihop påsen?
Vad tycker du som lyssnar?

Eddi:
cymbalen i vänster ligger för nära och för diskant tycker jag.

mahan:
Tjou Max!
Som årgångsvin detta, blir bara bättre, sången o stämmorna snyggt slipade nu!
Enda som sticker ut (eller in) i mina öron är nån sorts reverb med mycket predelay eller åxå ett kort delay i början på låten, mot slutet är det sen riktigt snyggt.
Nice job, likeit! :)

h.   johan

Gurano:
En ordinär låt utan att något som sticker ut - låter bra i mixen rakt igenom. Vissa grejor stör mig dock - i början när du t.ex. sjunger dududu .. typ unisont med gitarren så tycker jag att det blir lite burkigt på sången - tror att det är just det unisona ljudet som gör det i min lyssning. Kanske om du ändrar lite på guraljudet så kan det passera i min lyssning i alla fall.

En annan sak är att guraljudet låter lite för instängt över lag - men det beror säkert på smak.

/G

MaxB:
Har försökt att öppna upp mixen för att få den mindre burkigt. Utan A/B-lyssning är det inte lätt att veta om den är bättre... men är det bra?

--- Citat från: Eddi skrivet 22.11.2014, 16:27:35 ---cymbalen i vänster ligger för nära och för diskant tycker jag.

--- Slut citat ---

Ingen aning om det är bättre efter kvällens mupptrixande med mixen?

--- Citat från: mahan skrivet 22.11.2014, 21:00:16 ---Som årgångsvin detta, blir bara bättre, sången o stämmorna snyggt slipade nu!
Enda som sticker ut (eller in) i mina öron är nån sorts reverb med mycket predelay eller åxå ett kort delay i början på låten, mot slutet är det sen riktigt snyggt.
Nice job, likeit! :)

--- Slut citat ---

Tycker själv att vinet är godare ikväll, än sist det begav sig med mixandet av denna. Sticker "det" ut nu också?

--- Citat från: Gurano skrivet 22.11.2014, 23:04:03 ---En ordinär låt utan att något som sticker ut - låter bra i mixen rakt igenom. Vissa grejor stör mig dock - i början när du t.ex. sjunger dududu .. typ unisont med gitarren så tycker jag att det blir lite burkigt på sången - tror att det är just det unisona ljudet som gör det i min lyssning. Kanske om du ändrar lite på guraljudet så kan det passera i min lyssning i alla fall.

En annan sak är att guraljudet låter lite för instängt över lag - men det beror säkert på smak.

--- Slut citat ---

Sticker "det" inte ut nu heller?  :unsure:
Upplevs sången fortfarande burkigt i början? Sången var först på introt sen kom tips om att göra det med gitarrer istället och jag har valt både dududu och gitarrer. Gitarrljud instängt nu också?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion