Forum > Demolåtar

MaxB - A Natural Queen - ny mix 28/11

(1/6) > >>

MaxB:
Jag pratade med någon jag inte talat med tidigare, på pendeltåget och efter vårt samtal
blev jag inspirerad att göra en låt. De ord som passade in var "A Natural Queen". Berättade om mötet
för Rikki Ansell och jag skickade även ett filmklipp på en början till text, samt att jag sjöng den melodi
som dök upp i mitt huvud. Rikki blev inspirerad och levererade mycket text, som passade bra till melodin.
Sen kom Lazarus och hjälpte till med trummor och andra rytm-instrument. Igår spelade jag om några
instrument och sjöng om all sång/kör så att det var tajtare till Lazarus trummor och gjorde en mix av
allt. Ikväll har jag lagt lite med gitarrkomp och ändrat ett körställe. Finns tips på vad som kan göras
bättre tar jag tacksamt emot och värderar.I met someone (not spoken to before) on the communte train and after our meeting I was thinking of
"A Natural Queen", started to sing a suitable melody and told Rikki Ansell about this. She emediately started
to produce lyrics and on this track we got help from Lazarus on drums and percussions. This is what we got
so far, but I suppose there are some things that should be done. Feel free to come up with ideas and pieces
of advice.

Edit 2014-11-28:
New mix with better overall sound.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_A_Natural_Queen_20141128_oz.mp3[/mp3]
Version 2014-11-19:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_A_Natural_Queen_20141119.mp3[/mp3]

A Natural Queen
Music: MaxB Lyrics: Rikki Ansell

- Chorus - intro -
Mmmm-intro – instead of the chorus-lyrics:

- Verse 1:
Like a lily burst forth at my feet
grace and elegance still and sweet
You're a natural queen
nothing more nothing less
you are what you are

- Verse 2:
Could Nefertiti match this grace
Could Cleopatra outshine this face?
Helen of Troy would not compare
to the lotus perfection in your stare.

- Chorus:
you are a natural queen
what a gorgeous scene
yes you are what you are
nothing more nothing less
And I do confess
That I just love the way you are

- Verse 3:
Buddha entranced would extoll
the beautiful balance of your soul
You fill my morning with inner light
Natural Queen silver and bright

- Verse 4:
like a lily burst forth at my feet
grace and elegance still and sweet
You're a natural queen
you are what you are

- Chorus:
- Chorus:

bjurte:
Bra sång och melodi, men hela ljudbilden är lite för murrig tycker jag, saknar oxo en elgura i som kompar så där lite stötigt.. :)

Eddi:
Snacka om att en reffe kan sätta sig i huvudet, jag har fusklyssnat tidigare och gått o trallat på refrängen hela dagen märker jag :D

MaxB:

--- Citat från: bjurte skrivet 13.11.2014, 01:41:06 ---Bra sång och melodi, men hela ljudbilden är lite för murrig tycker jag, saknar oxo en elgura i som kompar så där lite stötigt.. :)

--- Slut citat ---

Jag det är lite murrigt. Gissar att basen tar en hel del plats och kan vara en orsak till murrigheten.
Har du andra idéer på orsaken? Kanske skulle vara bra emd en elgura ja... hmm får fundera på vad och hur i så fall. Tack för tips.

--- Citat från: Eddi skrivet 13.11.2014, 01:45:58 ---Snacka om att en reffe kan sätta sig i huvudet, jag har fusklyssnat tidigare och gått o trallat på refrängen hela dagen märker jag :D

--- Slut citat ---

Den fastnar lätt! Jag har sjungit den massor med gånger.  :lol:

Lazarus:
Det är trummorna som behöver mer diskant.

Mvh
Lazarus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion