Forum > Färdiga produktioner

RIKKI/DIVIDEND/MARRUSCHKKA-RISE (NY version 27/1-15)

<< < (2/8) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.11.2014, 18:44:15 ---Ståtligt stilla och stilfullt!

--- Slut citat ---

Kul att du tycker det, tack :rolleyes: Jag tycker att Divi gjort en väldigt fin tolkning här av Rikkis text, och hoppas jag lyckats göra detsamma. Per funderar på att lägga mer stråk.

--- Citat från: Gurano skrivet 12.11.2014, 19:23:54 ---Sången måste upp i volym ganska mycket.
/G

--- Slut citat ---
Jo, det hade du nog rätt i, nu kommer den fram bättre. Om det är tillräckligt ligger i åhörarens öra.

--- Citat från: bjurte skrivet 13.11.2014, 01:34:52 ---GötaPetter Maria !! Har du blevit liten som en'a tesked ??
Klarinetten låter så stoor så stoor, mot lilla lilla Maria...  :D
Eller så bara Upp med sången som Guranon va inne på.. ;)

--- Slut citat ---

Teskedsgumman har kaxat upp sig nu, fast är det tillräckligt respektinjagande, det är frågan?  ;)

Härligt och underfundigt stycke musik som var ett nöje att få brodera på :D

bjurte:
Jomen nu hör man en melodi som sjungs, dock så överröstar Pianot fortfarande sången alldeles förmycket.
Kan höjas en bra bit till.
Snygg stycke hur som hellst.. ;)

Gurano:

--- Citat från: bjurte skrivet 14.11.2014, 13:05:55 ---Jomen nu hör man en melodi som sjungs, dock så överröstar Pianot fortfarande sången alldeles förmycket.
Kan höjas en bra bit till.
Snygg stycke hur som hellst.. ;)

--- Slut citat ---
Jo bättre men håller med - pianot dominerar ljudbilden
/G

Asti:
Inget lättsjunget stycke det här! Sången ligger lite i bakgrunden och borde fram mer.
Svårt att få grepp på melodin. Vad gäller harmonier händer det lite för lite i mitt tycke.
Tyvärr inget som jag vid första lyssningen faller för. Ska lyssna mer och se om jag
hittar nya infallsvinklar.
/Asti

mahan:
Tjou gänget!
Mycket extra låt detta, svåra harmonier och ingen lätt melodi.
Nån klok för länge sen sade "shoot the pianist" och här kan jag tänka mig en delvis sanning av påståendet. :D
Mixen e alldeles för pianostark, så ge lite mer rum åt resten av instrumenten please....
Pianot liras väldigt snyggt men det klarar sig bra i bakgrunden med lägre volym.
Så bara du fixar till en ny mix med sången i huvudroll så ska detta bli en riktigt godbit!
Och glömde ju stämmorna, upp med dom åxå!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion